Size Özel Sağlıklı Ve Aktif Yaşam Planınızı Oluşturun

Sağlıklı ve aktif bir yaşam tarzı sürdürmek doğru bir planlama yapmakla mümkün olabilir. Bu planlamayı yaparken genel sağlık ve mutluluk anlayışınıza katkıda bulunan çok sayıda faktör olduğunu unutmamak gerekir.

Sağlık 18.09.2019, 10:12
100
Size Özel Sağlıklı Ve Aktif Yaşam Planınızı Oluşturun

Fitness seviyenizde ve vücut kompozisyonunuzda arzu ettiğiniz değişimi yakalamak için büyük resme bakıp hayatınızı farklı açılardan değerlendirmeniz gerektiğini belirten Herbalife Nutrition Global Sporcu Performansı ve Fitness Eğitimlerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Samantha Clayton, kişiye özel sağlıklı ve aktif yaşam tarzı planı hazırlamanın yollarını sıraladı.

Sağlıklı bir yaşam tarzı rastgele yaptığınız bir şey değil, bilinçli olarak almanız gereken bir karardır. Eğer yetersiz besleniyor, oturarak çok fazla zaman geçiriyor ve bir programa bağlı kalamıyorsanız, hayatınızı kontrol altına almanın zamanı gelmiş olabilir. Herbalife Nutrition Global Sporcu Performansı ve Fitness Eğitimlerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Samantha Clayton, size uygun olan sağlıklı ve aktif yaşam tarzı planını hazırlamanın yollarını şöyle sıraladı.

Beslenme tarzınızla aktivite seviyeniz örtüşsün

Gündelik hayatınızda ne kadar aktifseniz, vücudunuzun yeterli miktarda besin alması da o kadar önem kazanır. Vücudunuzun en iyi şekilde performans gösterebilmesi için her gün düzenli olarak makro ve mikro-besinler almanız gerekir. Egzersiz sonrasında vücut yapılarının korunabilmesi için, günlük tavsiye edilen protein ve vitamin miktarını aldığınızdan emin olmalısınız. Yeterli miktarda sıvı almak ve beslenme saatlerine özen göstermek, vücudunuzdan maksimum düzeyde verim almanıza yardımcı olacaktır.

Çalışma ve uyku saatlerinizi dengede tutun

Eğer haftada 50 saatten fazla çalışıyorsanız, bu durum stres seviyenizin yükselmesine neden olabilir. Çalışma tarzınızı değerlendirin ve günlük iş planlamanızı daha verimli hale getirerek işyerinde fazladan zaman harcamaktan kaçınmanızın mümkün olup olmadığına karar verin. Günde 6-8 saatten az uyuyorsanız, vücudunuzun yeterince dinlenmesi, yenilenmesi ve canlanması için uyku alışkanlığınızı düzeltmeye gayret etmelisiniz.

Hedefinize ulaşmak için egzersiz yapın

Haftada beş gün olmak üzere günde 30 saat egzersiz yapmak sağlık açısından önemlidir. Mevcut fitness seviyenizi korumaktan daha fazlasını yapmak isterseniz, egzersiz programınızın süresini artırmanın bir yolunu bulmalısınız. Egzersiz için günde 45-60 dakika ayırırsanız, planlı bir rutin izleyebilirsiniz ve ayrıca ısınma ve soğuma için de zamanınız kalır.

Egzersiz için kendi programınızı oluşturun

Egzersiz ve sağlıklı beslenme söz konusu olduğunda, her duruma uyabilecek tek bir program olmadığı unutulmamalıdır. Hepimizin farklı vücut tipleri var ve her birimiz egzersiz ve yaşam tarzı değişikliklerine farklı yanıt veriyoruz. Şöyle düşünelim: eğer tek bir formül olsaydı, hepimiz sporcu olur ve heykel gibi vücutlara kavuşurduk. Bu nedenle, kişisel olarak keyif alabileceğiniz bir sağlıklı ve aktif yaşam tarzı planı yapmaya çalışmalısınız. Egzersiz için kendi programınıza uygun bir zaman belirleyin ve iyi yaşam tercihlerini günlük rutininizin bir parçası haline getirmeye gayret edin.

Sağlıklı atıştırmalıklar tüketin

Gün içerisinde besin değeri düşük fakat kalorisi yüksek olan sağlıksız atıştırmalıklar tüketiyorsanız, gün içerisinde yaşadığınız açlık krizlerini ekstra kalori almadan bastırmanıza yardımcı olacak daha sağlıklı alternatifler bulmalısınız.

Kendinizi başkalarıyla kıyaslamayın ve her zaman pozitif hissedin

Kendimizi etraftakilerle kıyaslamamız son derece doğaldır. Aslına bakarsak, arkadaşınızın kaydettiği ilerleme size ilham ve motivasyon sağlayabilir ve hedeflerinize ulaşmak için daha fazla çalışmanıza yardımcı olabilir. Ancak bu eşiği aşıp kendinizi başkalarıyla kıyaslamaya başlarsanız, kaydettiğiniz ilerleme sizi hayal kırıklığına uğratabilir ve vazgeçmenize neden olabilir. Bir birey olduğunuzu ve kişisel ilerlemenizin gerçekten kişisel olduğunu hiçbir zaman unutmamalısınız.

Duygu dünyamız enerji seviyemizi, gayret seviyemizi ve elde ettiğimiz sonuçları olumlu ya da olumsuz yönde etkileyebilir. Pozitif olmak için çaba harcamak, hedefleri not etmek ve sağlıklı yaşam konusunda kararlı olmak motivasyonunuzu korumanıza yardımcı olacaktır.

İOS Mobil Uygulamamız İçin Tıklayınız.

Android Mobil Uygulamamız İçin Tıklayınız.

Sosyal Medya Hesaplarımızı Takip Ederek İlanlardan Anında Haberdar Olun.

Twitter'da Takip Etmek İçin Tıklayınız.

Facebook Grubumuz İçin Tıklayınız.

Instagram Sayfamız için Tıklayınız

KPSSCAFE.COM.TR | ANKARA

Yorumlar (0)
Yeni Nesil E Ticaret Çözümleri için OmniTicaret!
parçalı az bulutlu
Günün Anketi Tümü
Yerli Otomobili Beğendiniz mi?
Yerli Otomobili Beğendiniz mi?
Namaz Vakti 18 Ocak 2020
İmsak 06:32
Güneş 08:00
Öğle 13:04
İkindi 15:36
Akşam 17:58
Yatsı 19:21
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 17 37
2. Başakşehir 18 36
3. Alanyaspor 18 32
4. Trabzonspor 17 32
5. Fenerbahçe 17 31
6. Beşiktaş 17 30
7. Galatasaray 17 27
8. Malatyaspor 18 24
9. Gaziantep FK 17 24
10. Göztepe 17 23
11. Denizlispor 17 22
12. Çaykur Rizespor 17 20
13. Gençlerbirliği 17 18
14. Konyaspor 18 18
15. Kasımpaşa 17 15
16. Antalyaspor 17 14
17. Ankaragücü 18 12
18. Kayserispor 18 10
Takımlar O P
1. Hatayspor 17 36
2. Erzurum BB 17 30
3. Keçiörengücü 17 28
4. Akhisar Bld.Spor 18 28
5. Ümraniye 18 28
6. Menemen Belediyespor 18 28
7. Bursaspor 17 27
8. Adana Demirspor 17 24
9. Balıkesirspor 17 24
10. Altay 18 24
11. Giresunspor 18 24
12. Fatih Karagümrük 17 23
13. İstanbulspor 17 19
14. Altınordu 17 18
15. Osmanlıspor 17 13
16. Boluspor 17 13
17. Adanaspor 18 13
18. Eskişehirspor 17 6
Takımlar O P
1. Liverpool 21 61
2. Man City 22 47
3. Leicester City 22 45
4. Chelsea 22 39
5. M. United 22 34
6. Sheffield United 22 32
7. Wolverhampton 22 31
8. Tottenham 22 30
9. Crystal Palace 22 29
10. Arsenal 22 28
11. Everton 22 28
12. Southampton 22 28
13. Newcastle 22 26
14. Brighton 22 24
15. Burnley 22 24
16. West Ham 21 22
17. Watford 22 22
18. Aston Villa 22 21
19. Bournemouth 22 20
20. Norwich City 22 14
Takımlar O P
1. Barcelona 19 40
2. Real Madrid 19 40
3. Atletico Madrid 19 35
4. Sevilla 19 35
5. Getafe 20 33
6. Real Sociedad 19 31
7. Valencia 19 31
8. Athletic Bilbao 19 29
9. Villarreal 19 28
10. Granada 19 27
11. Levante 20 26
12. Osasuna 19 24
13. Real Betis 19 24
14. Deportivo Alaves 20 23
15. Real Valladolid 19 21
16. Eibar 19 19
17. Celta de Vigo 19 15
18. Mallorca 19 15
19. Leganés 20 14
20. Espanyol 19 11
Yeni Sayımız
Günün Karikatürü Tümü