Sıcak havalar uyku düzenini bozuyor

Yaz aylarında geç saatlerde yatma, sıcaklar, dengesiz beslenme gibi faktörler uyku düzenini etkiliyor. Uyuyamama durumunun pek çok nedeni olabileceğine değinen uzmanlar, yaz aylarında uyku düzeni sağlamak için beslenme ve egzersiz yapmanın şart olduğunu vurguluyor.

Sağlık 14.08.2019, 09:43
91
Sıcak havalar uyku düzenini bozuyor

Yazın tam ortasında olduğumuz, havaların en fazla ısındığı, nem düzeyinin üst seviyelerde olduğu ayları yaşadığımız bu günlerde hemen her yaş grubunda uyku problemleri karşımıza çıkıyor.

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Beyin Hastanesi Nöroloji Uzmanı Doç. Dr. Barış Metin, uyku bozukluklarını çok uyuma ve hiç uyuyamama olarak ikiye ayrıldığını belirterek çok uyuma durumunun uykuda solunum bozukluklarına bağlı geliştiğini söyledi.

Sıcak havalar yaz gecelerinde uyku düzenini etkiliyor

Sıcak havaların uykuya geçişi zorlaştırdığını ifade eden Doç. Dr. Barış Metin, bu durumun temel nedeninin sıcak ve terlemeye bağlı uykuya dalamama durumu olduğunu kaydetti. Doç. Dr. Barış Metin; “Uyuyamama durumu psikolojik sorunlara bağlı olabileceği gibi, huzursuz bacaklar sendromu, uyku apnesi gibi fizyolojik nedenlere de bağlı olabilir. Özellikle sıcak bölgelerde yaşayanlar hava durumundan dolayı rahat uyuyamayabilirler. Uykuya dalabilmek için gece geç saatlere kadar uyumayı bekleyebilirler. Buna karşın uyku yeterince alınamazsa gündüz uykululuk durumu oluşabilir” diye konuştu.

Gündüz yoğunluğuna karşı “siesta” yapın

Vücudumuzun gece belli bir saatte uyumaya programlı olduğuna değinen Doç. Dr. Barış Metin; “Sıcak nedeniyle uykuya dalma zorlaşabilir. Eğer gece geç yatarsak da sabah uykumuzu tam olarak almamış halde kalkabiliriz. Bu durum gündüz yorgunluğa neden olabilir. Eğer sıcak nedeniyle gece geç yatıyorsak öğlen bir saati aşmayan bir “siesta” uykusu yapılması, öğleden sonra ortaya çıkabilecek yorgunluğa engeller. Ancak bu uykunun tam öğle vaktinde yapılması ve bir saati aşmamasına dikkat etmek gereklidir. Eğer uzun ve geç saatte bir öğle uykusu uyursak gece uykuya dalmamanız tamamen imkansız hale gelebilir” diyor.

İyi bir uyku için gerekli olan şartlar

İyi bir uyku için uyuyacağımız odanın yeterince havalandırılmış olması gerektiğini vurgulayan Doç. Dr. Barış Metin rahat bir uyku için şu önerilerde bulundu:

  • Yatağa yatınca terleme yaşanıyorsa odanın ısısı gereğinden yüksek demektir ve ayarlanmalıdır. Gece yatacağımız odanın sıcaklığının mutlaka havalandırma ve benzeri yöntemlerle terlenmeyecek bir sıcaklığa düşürülmesi gereklidir.
  • Klimalar birçok bölgede gece kullanılmaktadır. Klima kullanılması gerekiyorsa tüm gece kullanılmaması, yalnızca gecenin ilk ilk yarısında kullanılmasını öneriyoruz. Bütün gece klima kullanılması kas ve eklem tutulmalarına, solunum yollarının kurumasına bağlı solunum problemlerine sıklıkla neden olabilir. Tüm gece klima altında uyunması genelde tam dinlenmeden kalkılmasına neden olur.
  • Beslenme ve egzersiz uykuyla doğrudan ilişkilidir. Özellikle akşam öğününün uykuya etkisi fazladır. Akşam hafif yemekler yenmesi ve akşam yemeği sonrası meyve, yoğurt gibi hafif atıştırmalıklar dışında bir şey yenmemesini öneriyoruz. Gece çok ağır gıdalar tüketilmesi uykuyu bozacaktır. Mümkün olduğunca boş mide ile yatılması önerilir. Bunun yanında uykuya yakın zamanlarda alkol alınması da uykunun kalitesini düşürür.

Sürekli uyku bölünmesi yaşıyorsanız dikkat!

Uykuda sürekli bölünme yaşanıyorsa bu durumun farklı nedenleri olabileceğini vurgulayan Doç. Dr. Barış Metin; “Özellikle uykuda solunum problemleri yani uyku apnesi belirli bir süre sonra uyanmaya neden olabilir. Uyku bölünmesi yaşayan kişilerin uyku apnesi riski araştırılmalıdır. Uyku apnesi yanında uykuda bacak atmaları da kişiyi uyandırarak uyku bölünmesine neden olabilir. Son olarak psikiyatrik rahatsızlıklar ve depresyon da uyku bölünmesi yapabilir. Uyku bozukluğunun nedenleri çok çeşitlidir. Özellikle horlama, gece nefessiz uyanma, gece solunum durması, gündüz uyuklama, gece bacak hareketleri, akşam saatlerinde bacaklarda huzursuzluk ve hareket ettirme isteği, uyku bozukluğu ile birlikte obezite ve hipertansiyon varlığı uyku bozukluğunun gelip geçici bir durumdan çok tedavi edilmesi gereken bir hastalığa bağlı olduğunu düşündürür. Mutlaka bir uzmana görünmesi gerekiyor” uyarısında bulundu.

Uyku bozukluğu tedavi edilebiliyor

Uyku bozukluklularının çok farklı tedavileri bulunduğunu belirten Doç. Dr. Barış Metin; “Solunum bozuklukları genelde uykuda kullanılan pozitif basınç cihazları ile tedavi edilir. Huzursuz bacaklar sendromu için ilaç tedavileri kullanılmaktadır. Uykuya dalamama bozukluklarında ilaç tedavileri de kullanılsa da genelde davranışsal psikoterapi yöntemleri ile tedaviyi tercih ediyoruz. Uyku hijyeni dediğimiz kurallara dikkat edilmesi, belirli saatlerde yatılıp kalkılması gibi düzenlemeler genelde uykuya dalamama sorununu çözmektedir. Psikiyatrik bir hastalığa bağlı uykuya dalma ve sürdürme bozukluklarında ise hekimin uygun gördüğü sürelerde uyku ilaçları kullanılabilir” diye konuştu.

İOS Mobil Uygulamamız İçin Tıklayınız.

Android Mobil Uygulamamız İçin Tıklayınız.

Sosyal Medya Hesaplarımızı Takip Ederek İlanlardan Anında Haberdar Olun.

Twitter'da Takip Etmek İçin Tıklayınız.

Facebook Grubumuz İçin Tıklayınız.

Instagram Sayfamız için Tıklayınız

KPSSCAFE.COM.TR | ANKARA

Yorumlar (0)
Yeni 2020 Sezonu Tesettür Abiye Modelleri
-1°
parçalı bulutlu
Günün Anketi Tümü
Yerli Otomobili Beğendiniz mi?
Yerli Otomobili Beğendiniz mi?
Namaz Vakti 28 Şubat 2020
İmsak 06:25
Güneş 07:51
Öğle 13:07
İkindi 15:49
Akşam 18:13
Yatsı 19:34
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 23 46
2. Trabzonspor 22 45
3. Galatasaray 23 45
4. Sivasspor 23 45
5. Alanyaspor 23 39
6. Fenerbahçe 23 38
7. Beşiktaş 23 37
8. Göztepe 22 34
9. Gaziantep FK 23 31
10. Gençlerbirliği 23 27
11. Antalyaspor 23 25
12. Malatyaspor 22 24
13. Denizlispor 23 24
14. Çaykur Rizespor 22 24
15. Konyaspor 23 21
16. Ankaragücü 23 20
17. Kasımpaşa 23 19
18. Kayserispor 23 16
Takımlar O P
1. Hatayspor 24 48
2. Erzurum BB 24 42
3. Adana Demirspor 24 40
4. Bursaspor 24 40
5. Fatih Karagümrük 24 37
6. Altay 24 35
7. Akhisar Bld.Spor 24 35
8. Ümraniye 24 35
9. Keçiörengücü 24 33
10. Balıkesirspor 24 32
11. Menemen Belediyespor 24 32
12. İstanbulspor 23 28
13. Giresunspor 23 28
14. Altınordu 24 27
15. Osmanlıspor 24 21
16. Boluspor 24 18
17. Adanaspor 24 18
18. Eskişehirspor 24 16
Takımlar O P
1. Liverpool 27 79
2. Man City 27 57
3. Leicester City 27 50
4. Chelsea 27 44
5. M. United 27 41
6. Tottenham 27 40
7. Sheffield United 27 40
8. Wolverhampton 27 39
9. Arsenal 27 37
10. Burnley 27 37
11. Everton 27 36
12. Southampton 27 34
13. Crystal Palace 27 33
14. Newcastle 27 31
15. Brighton 27 28
16. Bournemouth 27 26
17. Aston Villa 27 25
18. West Ham 27 24
19. Watford 27 24
20. Norwich City 27 18
Takımlar O P
1. Barcelona 25 55
2. Real Madrid 25 53
3. Atletico Madrid 25 43
4. Sevilla 25 43
5. Getafe 25 42
6. Real Sociedad 24 40
7. Villarreal 25 38
8. Valencia 25 38
9. Granada 25 36
10. Levante 25 32
11. Athletic Bilbao 25 31
12. Osasuna 25 31
13. Real Betis 25 30
14. Deportivo Alaves 25 30
15. Real Valladolid 25 29
16. Eibar 24 24
17. Celta de Vigo 25 24
18. Mallorca 25 22
19. Leganés 25 19
20. Espanyol 25 19
Yeni Sayımız
Günün Karikatürü Tümü