Ölüm Sebepleri Arasında 4. Sırada!

Uzun süre oturmak ve uzun saatler oturarak yolculuk yapmak birçok hastalığa neden oluyor. Uzmanlar, ölüm sebepleri arasında 4. sırada yer alan hareketsiz yaşamın, bedene zarar verdiğini belirtiyor. Uzun süre hareketsiz kaldıktan sonra yapılan egzersizin ve sporun, insan bedenine verdiği zararları gideremeyeceğine dikkat çekiliyor.

Sağlık 10.10.2019, 09:51
75
Ölüm Sebepleri Arasında 4. Sırada!

Dünya Sağlık Örgütü, yılda üç milyon kişinin hareketsiz yaşama bağlı hastalıklardan öldüğünü ve bunların önlenebilir ölümler olduğunu belirtiyor. Bilimsel çalışmalar; uzun süre oturmanın ve hareketsiz kalmanın vücuda verdiği hasarları, sonradan yapılan sporun ve egzersizin gideremediğini gösteriyor.

“Haftada 23 saat tv seyreden biri, 11 saat seyredene göre % 64 daha fazla ölüm riski taşımaktadır”

Masa başı çalışanların, televizyon ekranının karşısında saatlerce oturanların ve ayrıca uzun süre araba kullananların, saatlerce yolculuk yapanların risk altında olduğunu belirten Çevre Hastanesi Doktorlarından Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Op. Dr. Ferruh İlter, yaşanılan riskleri ve yapılabilecek egzersizleri anlattı. Dr. İlter; “İnsan bedeni ayakta durmaya göre tasarlanmıştır ve kalp damar sistemi, bağırsaklar bu durumda daha etkili çalışır. Hareketsizlik sonucu bedenimiz ile ilgili belirti veren olumsuz sorunlar, kendini ilk kez hareket sisteminde gösterir. Boyun ağrıları, boyun kaslarında sertlik- kasılmalar, sırt ve bel ağrıları, omuz ağrıları, bacaklarda uyuşmalar, bel – boyun fıtığı riskleri, duruş bozuklukları, kalça-uyluk kaslarında zayıflık ve buna bağlı düşmeler – travmalar, bacaklarda varis oluşumu- bacak damarlarında pıhtı oluşumu erken dönemde ortaya çıkar. Erken belirti vermeyen ve daha ciddi olabilecek sorunlar ise zamanla ortaya çıkabilir, bu sorunlar obeziteye bağlı hastalıklar, diyabet, hipertansiyon, kalp-damar hastalıkları, inme, osteoporoz ve kansere varan sonuçlar doğurabilir. Meme ve kolon kanserlerinin %25’i, diyabet hastalıklarının %27’si, kalp damar hastalıklarının %30’u hareketsiz yaşamın ortaya çıkardığı riskler sonucu oluşmaktadır. Uzun süre oturanların dört yılsonunda genel ölüm riski, hareketli kişilere göre iki kat artmaktadır” dedi ve tavsiyelerini sıraladı.

Alınacak Önlemler Nelerdir?

· Oturma sürelerini 30 dakika ile sınırlamak,

· Zamanlayıcı alarm kullanmak,

· Su şişesini masada tutmak değil, suyu kalkıp almak,

· Çay ve kahveyi almak için masadan kalkmak,

· Çalışma arkadaşlarıyla telefon veya mail yoluyla değil, odasına giderek konuşmak,

· Cep telefonuyla konuşurken ayağa kalkmak ve hareket etmek

· Bol bol sıvı almak,

· Asansör değil, merdiven kullanmak,

· Haftada en az toplam 150 dakika egzersiz ve spor yapmak,

· Günde en az 10 000 adım yürümek

· Masa başı egsersizler yapmak

Oturma Pozisyonu

· Sırt ve bel tam düz veya hafif arkaya eğimli olmalı,

· Bel desteği veya buna uyumlu ergonomik sandalye koltuk kullanmalı,

· Kalça, diz ve ayak bilekleri 90 dereceden fazla, dizler kalça seviyesinden aşağıda olmalı,

· Ayak bilekleri dizlerin hizasından önde olmalı, diz arkasıyla sandalye arası en az 3 parmak genişlikte olmalı, ayaklar yere düz basmalı

· Boynu öne eğerek çalışılmamalı,

· Ekran; göz hizasından 10-30 derece açıyla görülecek şekilde olmalı,

· 30 dakikadan fazla oturulmamalı,

· Sık sık pozisyon değiştirilmeli,

Masa Başında Yapılacak Boyun, Omuz, Sırt, Bel ve Ayak Bileği Egzersizleri,

  • Kollarınızı iki yanda serbest şekilde bırakın ve omuzlarınızı kulaklarınız seviyesine kadar yukarıya kaldırıp 10 a kadar sayıp indirin. Bu hareketi 10 defa tekrarlayın.
  • Her iki omuzu aynı anda öne ve arkaya daireler çizecek şekilde 10 ar defa hareket ettirin
  • Ellerinizi ense bölgenizde kenetleyin ve gerin. En az 10 saniye boyunca pozisyonunuzu koruyun. Hareket sonrası tekrar gevşeyin. 10 defa tekrarlayın
  • Ellerinizi alın bölgenizde birleştirin ve başınızı öne doğru itmeye çalışırken ellerinizle buna engel olun. 10 defa 10 ar saniye uygulayın
  • Ellerinizi sırayla sağ ve sol şakaklara dayayarak sağa ve sola doğru 10 ar defa başınızla 5 saniye basınç uygulayın
  • Başınızı daireler çizecek şekilde döndürün, sağ tarafa doğru ve sol tarafa doğru 10 ar defa tekrarlayın
  • Başınızı omuzlarınıza doğru iki yana doğru eğip 5 saniye tutun ve kaldırın ve hareketinizi 10 defa tekrarlayın
  • Başınızı göğüs bölgesine doğru öne ve daha sonra ise sırtınıza doğru arkaya eğin ve 5 saniye tutun
  • Kollarınızı yanlara doğru açın ve gerebildiğiniz kadar gerin. 5 saniye süreyle 5 defa tekrarlayın
  • Bedeninizi dizlerinize doğru eğin ve kollarınızı bacaklarınızın arkasına koyun ve belinizi esnetin.
  • Kürek kemiklerini birbirine değdirmeye çalışın,
  • Elleriniz ensenizdeyken belinizi sağa-sola çevirin, Hareketi en az 5'er defa tekrarlayın
  • Elinizi sağ kalçaya bastırarak belinizi sağ tarafa, sol kalçaya bastırarak sol tarafa doğru esnetin. 5 defa tekrarlayın
  • Ayak bileklerinize dairesel şekilde sağa ve sola çevirin. Yukarı ve aşağı doğru bastırarak 10 defa 5 er saniye tutun

Uzun Süren Uçak Yolculuklarında, Otobüs Yolculuklarında ve Uzun süre Otomobil Kullanımında

  • Araç sürmeye sık ara verin, Araçtan çıkıp yürüyün
  • Otobüs molalarında da araçtan çıkın, yürüyün,
  • Uçakta sık sık koltuklar arası yürüyün,
  • Bol bol sıvı alın,
  • Ayak bileği egzersizleri yapın, damarların daha iyi çalışmasını sağlasın
  • Risk faktörleri varsa basınçlı çoraplar kullanın,
  • İOS Mobil Uygulamamız İçin Tıklayınız.

    Android Mobil Uygulamamız İçin Tıklayınız.

    Sosyal Medya Hesaplarımızı Takip Ederek İlanlardan Anında Haberdar Olun.

    Twitter'da Takip Etmek İçin Tıklayınız.

    Facebook Grubumuz İçin Tıklayınız.

    Instagram Sayfamız için Tıklayınız

    KPSSCAFE.COM.TR | ANKARA

Yorumlar (0)
Yeni Nesil E Ticaret Çözümleri için OmniTicaret!
parçalı az bulutlu
Günün Anketi Tümü
Yerli Otomobili Beğendiniz mi?
Yerli Otomobili Beğendiniz mi?
Namaz Vakti 24 Ocak 2020
İmsak 06:29
Güneş 07:56
Öğle 13:06
İkindi 15:42
Akşam 18:05
Yatsı 19:27
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 18 40
2. Başakşehir 18 36
3. Trabzonspor 18 35
4. Fenerbahçe 18 34
5. Alanyaspor 18 32
6. Galatasaray 18 30
7. Beşiktaş 18 30
8. Göztepe 18 26
9. Malatyaspor 18 24
10. Gaziantep FK 18 24
11. Çaykur Rizespor 18 23
12. Denizlispor 18 22
13. Gençlerbirliği 18 18
14. Konyaspor 18 18
15. Kasımpaşa 18 15
16. Antalyaspor 18 14
17. Ankaragücü 18 12
18. Kayserispor 18 10
Takımlar O P
1. Hatayspor 18 37
2. Erzurum BB 18 31
3. Bursaspor 18 30
4. Akhisar Bld.Spor 18 28
5. Keçiörengücü 18 28
6. Ümraniye 18 28
7. Menemen Belediyespor 18 28
8. Adana Demirspor 18 27
9. Altay 18 24
10. Balıkesirspor 18 24
11. Giresunspor 18 24
12. Fatih Karagümrük 18 23
13. İstanbulspor 18 20
14. Altınordu 18 19
15. Osmanlıspor 18 16
16. Adanaspor 18 13
17. Boluspor 18 13
18. Eskişehirspor 18 9
Takımlar O P
1. Liverpool 23 67
2. Man City 24 51
3. Leicester City 24 48
4. Chelsea 24 40
5. M. United 24 34
6. Tottenham 24 34
7. Wolverhampton 24 34
8. Sheffield United 24 33
9. Southampton 24 31
10. Arsenal 24 30
11. Crystal Palace 24 30
12. Everton 24 30
13. Burnley 24 30
14. Newcastle 24 30
15. Brighton 24 25
16. Aston Villa 24 25
17. West Ham 23 23
18. Bournemouth 24 23
19. Watford 24 23
20. Norwich City 24 17
Takımlar O P
1. Barcelona 20 43
2. Real Madrid 20 43
3. Atletico Madrid 20 35
4. Sevilla 20 35
5. Getafe 20 33
6. Real Sociedad 20 31
7. Valencia 20 31
8. Athletic Bilbao 20 30
9. Villarreal 20 28
10. Granada 20 27
11. Real Betis 20 27
12. Levante 20 26
13. Osasuna 20 25
14. Deportivo Alaves 20 23
15. Real Valladolid 20 22
16. Eibar 20 22
17. Mallorca 20 18
18. Celta de Vigo 20 16
19. Leganés 20 14
20. Espanyol 20 14
Yeni Sayımız
Günün Karikatürü Tümü