Meyve yemek için en ideal zaman hangisi? Meyve yemenin bir zamanı var mı?

Yaygın iddiaların aksine meyve yemek için günün en iyi zamanı diye adlandırılabilecek bir zamanı yoktur. Yani kişiler günün herhangi bir saatinde yedikleri meyvelerden aynı oranda faydalanabilirler. Bununla birlikte, kilo kaybı hedefleri veya diyabeti olan kişiler, meyve yerken zamana dikkat edebilirler.

Sağlık 27.06.2019, 13:20
125
Meyve yemek için en ideal zaman hangisi? Meyve yemenin bir zamanı var mı?

Prof. Dr. Alper Çelik, ne zaman meyve yenileceği ile ilgili çeşitli mitler, kilo kaybı ve diyabet yönetimi için olabilecek en iyi meyve yeme zamanı hakkında şu bilgileri verdi:

ÖĞLEDEN SONRA MEYVE YEMEK İÇİN EN İYİ ZAMAN MIDIR?

Sabah veya öğleden sonra meyve yemenin ya da meyvenin bir insanın sağlığını nasıl etkilediğini gösteren bilimsel bir kanıt yoktur.

YATMADAN ÖNCE MEYVE YEMEKTEN KAÇINMALI MI?

Uykudan önceki saatlerde bir şeyler yemek kişinin uyku döngüsünü kesintiye uğratabilir. Bununla beraber, gece atıştırmaları sırasında meyvelerin, özellikle işlenmiş yiyeceklere ve diğer yiyeceklere oranla, uykuyu olumsuz etkileme olasılığı daha düşüktür.

Muz, kayısı, hurma gibi yüksek magnezyum oranına sahip meyveler kişinin rahatlamasına ve daha iyi uyku uyumasına yardımcı olabilir.

MEYVEYİ AÇ KARNINA MI YEMELİYİZ?

Bazı insanlar boş mideyle meyve yemenin sağlık açısından daha büyük faydalar sağladığına inanmaktadır. Bu mit, esas olarak web siteleri ve sosyal medya paylaşım zincirleri sayesinde günümüzde daha popüler hale gelmiştir.

Sindirim sisteminde sorunları olan kişilerin, sindirim sürecine yardımcı olabilecek özel ihtiyaçlar ve çözüm yolları hakkında bir doktor veya diyetisyenle konuşmaları gerekir.

DİYABETLİ KİŞİLER MEYVEYİ NE ZAMAN YEMELİ?

Bir başka iddia, diyabetli kişilerin meyve yemesi için en iyi zamanın yemekten önce veya 1-2 saat sonra olduğu yönündedir.

Diyabeti olan kişi meyveleri ayrı şekilde yemekten ziyade, meyveleri protein, lif veya yağ oranı yüksek diğer gıdalarla beraber tüketerek yarar sağlayabilir.

Buna ek olarak, yemekten önce bir meyvenin tadını çıkarmak, midenin daha çabuk dolmasına yardımcı olduğu için kişinin aşırı yemesini engellemeye yardımcı olabilir.

Diyabete sahip olan kişi, karbonhidrat içeren yiyecekleri aldığında kan şekeri seviyesinde büyük ani yükselmeler olabilir. Bu da zamanla, tekrarlayan ani kalıcı sağlık komplikasyonlarına yol açabilir.

Herhangi bir diyabet türüne sahipseniz, bu süreçte karbonhidrat gereksiniminizi en uygun hangi şekilde karşılayabileceğinizi ilgili doktor, diyetisyen ve diyabet uzmanınızla görüşmeniz gerekmektedir.

KİLO KAYBI İÇİN MEYVE YEMEK İŞE YARAR MI?

Genelde meyve yemenin sihirli bir zamanlaması olmamakla birlikte, kilo verme hedefi olan bir kişi meyve yeme zamanını daha iyi ayarlayabilir.

Yemekten önce besleyici düşük kalorili meyvelerin tüketilmesi, kişinin kendisini daha doymuş hissetmesine yardımcı olur ve bu nedenle yemek sırasında veya sonrasında fazla yememelerini sağlar. Bir öğünün yanında meyve yemek, kişinin daha az yüksek kalorili yiyecek yemesine yardım eder. Yüksek kalorili atıştırmalıkların günün herhangi bir saatinde meyvelerle yer değiştirmesi kilo vermeyi destekleyici harika bir yoldur.

Yorumlar (0)
Yeni Nesil E Ticaret Çözümleri için OmniTicaret!
-1°
açık
Günün Anketi Tümü
Yerli Otomobili Beğendiniz mi?
Yerli Otomobili Beğendiniz mi?
Namaz Vakti 25 Ocak 2020
İmsak 06:29
Güneş 07:56
Öğle 13:06
İkindi 15:43
Akşam 18:06
Yatsı 19:28
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 18 40
2. Fenerbahçe 19 37
3. Başakşehir 19 36
4. Trabzonspor 18 35
5. Alanyaspor 19 35
6. Galatasaray 18 30
7. Beşiktaş 18 30
8. Göztepe 18 26
9. Malatyaspor 18 24
10. Gaziantep FK 19 24
11. Çaykur Rizespor 18 23
12. Denizlispor 18 22
13. Gençlerbirliği 19 21
14. Konyaspor 18 18
15. Kasımpaşa 19 15
16. Antalyaspor 18 14
17. Ankaragücü 19 13
18. Kayserispor 19 11
Takımlar O P
1. Hatayspor 18 37
2. Bursaspor 19 33
3. Erzurum BB 18 31
4. Keçiörengücü 19 29
5. Akhisar Bld.Spor 19 28
6. Ümraniye 19 28
7. Menemen Belediyespor 18 28
8. Adana Demirspor 18 27
9. Altay 19 27
10. Giresunspor 19 27
11. Balıkesirspor 18 24
12. Fatih Karagümrük 18 23
13. İstanbulspor 19 20
14. Altınordu 18 19
15. Osmanlıspor 19 17
16. Adanaspor 18 13
17. Boluspor 18 13
18. Eskişehirspor 18 9
Takımlar O P
1. Liverpool 23 67
2. Man City 24 51
3. Leicester City 24 48
4. Chelsea 24 40
5. M. United 24 34
6. Tottenham 24 34
7. Wolverhampton 24 34
8. Sheffield United 24 33
9. Southampton 24 31
10. Arsenal 24 30
11. Crystal Palace 24 30
12. Everton 24 30
13. Burnley 24 30
14. Newcastle 24 30
15. Brighton 24 25
16. Aston Villa 24 25
17. West Ham 23 23
18. Bournemouth 24 23
19. Watford 24 23
20. Norwich City 24 17
Takımlar O P
1. Barcelona 21 43
2. Real Madrid 20 43
3. Atletico Madrid 20 35
4. Sevilla 20 35
5. Valencia 21 34
6. Getafe 20 33
7. Villarreal 21 31
8. Athletic Bilbao 21 31
9. Real Sociedad 20 31
10. Osasuna 21 28
11. Granada 20 27
12. Real Betis 20 27
13. Levante 21 26
14. Deportivo Alaves 21 23
15. Real Valladolid 20 22
16. Eibar 20 22
17. Mallorca 20 18
18. Celta de Vigo 20 16
19. Espanyol 21 15
20. Leganés 20 14
Yeni Sayımız
Günün Karikatürü Tümü