Kansere Yakalanmamak İçin Doğru Beslenmek Gerekir

Kanser hastalığına yakalanmamak için en önemli etkenlerden birisi doğru beslenmek. Özellikle alkol ve sigara tüketimine dikkat edilmesi gerekiyor. Beslenirken dikkat etmemiz lazım!

Sağlık 01.04.2015, 12:10 01.04.2015, 12:12
174
Kansere Yakalanmamak İçin Doğru Beslenmek Gerekir
Kanser hastalığına yakalanmamak için en önemli etkenlerden birisi doğru beslenmek. Özellikle alkol ve sigara tüketimine dikkat edilmesi gerekiyor. Beslenirken dikkat etmemiz lazım!

Kanserle savaşta en önemli silahlardan birisi de doğru beslenmek.

 Doğru beslenme kanser hastalarının tedavisinden önce, tedavi süreci ve sonrasında hayati önem taşıyor.
Beslenme, vücudun gelişimi, sağlığın korunması ve dokuların yenilenmesi için gerekli bir durumdur. İyi beslenme sağlıklı olmak için ne kadar gerekliyse doğru besinlerle beslenme de özellikle kanser hastalarında tedavi öncesinde, sırasında ve sonrasında hastaların kendini iyi ve güçlü hissetmesi için şarttır. Ayrıca kanser tedavisi esnasındaki uygun beslenme, tedavinin yan etkilerinin azalmasına ve tedavi esnasında bağışıklık sisteminin güçlü olması neticesinde enfeksiyona dirençli olarak hayat kalitesinin artmasına yol açmaktadır. 
Şişli Florence Nightingale Hastanesi Genel Cerrahi Uzmanı Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Cemalettin Camcı, “Kanser ve kanser tedavisinin yan etkileri arasında en sık görülen bulantı-kusma ve ishal hastanın beslenmesini engelleyen gerekli besin maddelerinin vücuda alımını engelleyen en önemli faktörlerdir” dedi. 

Sarımsakla korunun 

Soğan ve sarımsağın içeriğinde bulunan sülfür bileşiği mide, pankreas, özefagus ve kolon kanserine karşı koruyucu etki gösteriyor. Yapılan bazı çalışmalar sarımsak tüketiminin prostat kanseri riskini yüzde 50 azalttığını gösteriyor. Günde 1 küçük boy soğan veya en az 2-3 diş sarımsak tüketmeyi alışkanlık haline getirin. 

Her gün bir elma yiyin

Elmanın içeriğindeki kuarsetin,  güçlü bir kanser koruyucu olarak biliniyor. Bununla birlikte içeriğinde suda çözünebilen lif olan pektin sayesinde sindirim sisteminin düzenli çalışmasını sağlıyor ve kolon kanseri riskini düşürüyor. Düzenli olarak günde 1 orta boy elma tüketmeniz, kanser riskinin azalmasını katkıda bulunuyor. 

Dikkat edilmesi gerekenler

- Enerji tüketimin dengeli olması yani ihtiyaçtan fazla veya az kalori tüketilmemesi ve fiziksel aktivitenin yüksek olması ile düzenli yapılan egzersizler kanser gelişim riskini azaltmaktadır. 
- Besin maddeleri içerisinde yağların miktarının azaltılması gerekmektedir. 
- Proteinlerin yeterli miktarda tüketilmesi, enerji ihtiyacının kalanının karbohidratlarla desteklenmesi önerilmektedir. 
- Besinler içerisinde lifli gıdaların miktarının artırılması, taze sebze ve meyvenin beslenme içerisine eklenmesi de faydalıdır. 

ALKOL VE SİGARA BÜYÜK RİSK

- Vitamin ve mineral tüketiminde de önerilen miktarlara dikkat edilmesi gereklidir. 
- Kronik alkol kullananlarda ağız-boğaz, gırtlak ve yemek borusu kanserleri sıktır. Bu kişilerin alkolle beraber sigara 
da kullanıyor olmaları riski daha da artırmaktadır. 
- Aşırı kilodan ve yaşın artması ile birlikte kilo artışından sakının. 
- Günde ortalama 30 dakika hafif-orta düzeyde fiziksel aktivitede bulunun.



Berda Özdiktaş
berda.ozdiktas@aksam.com.tr
AKŞAM
Yorumlar (0)
Yeni Nesil E Ticaret Çözümleri için OmniTicaret!
-4°
sisli
Günün Anketi Tümü
Yerli Otomobili Beğendiniz mi?
Yerli Otomobili Beğendiniz mi?
Namaz Vakti 18 Ocak 2020
İmsak 06:32
Güneş 08:00
Öğle 13:04
İkindi 15:36
Akşam 17:58
Yatsı 19:21
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 17 37
2. Başakşehir 17 33
3. Trabzonspor 17 32
4. Fenerbahçe 17 31
5. Beşiktaş 17 30
6. Alanyaspor 17 29
7. Galatasaray 17 27
8. Malatyaspor 17 24
9. Gaziantep FK 17 24
10. Göztepe 17 23
11. Denizlispor 17 22
12. Çaykur Rizespor 17 20
13. Gençlerbirliği 17 18
14. Konyaspor 18 18
15. Kasımpaşa 17 15
16. Antalyaspor 17 14
17. Ankaragücü 18 12
18. Kayserispor 17 10
Takımlar O P
1. Hatayspor 17 36
2. Erzurum BB 17 30
3. Keçiörengücü 17 28
4. Menemen Belediyespor 18 28
5. Akhisar Bld.Spor 17 27
6. Bursaspor 17 27
7. Ümraniye 17 25
8. Adana Demirspor 17 24
9. Balıkesirspor 17 24
10. Altay 17 24
11. Giresunspor 18 24
12. Fatih Karagümrük 17 23
13. İstanbulspor 17 19
14. Altınordu 17 18
15. Osmanlıspor 17 13
16. Boluspor 17 13
17. Adanaspor 17 12
18. Eskişehirspor 17 6
Takımlar O P
1. Liverpool 21 61
2. Man City 22 47
3. Leicester City 22 45
4. Chelsea 22 39
5. M. United 22 34
6. Sheffield United 22 32
7. Wolverhampton 22 31
8. Tottenham 22 30
9. Crystal Palace 22 29
10. Arsenal 22 28
11. Everton 22 28
12. Southampton 22 28
13. Newcastle 22 26
14. Brighton 22 24
15. Burnley 22 24
16. West Ham 21 22
17. Watford 22 22
18. Aston Villa 22 21
19. Bournemouth 22 20
20. Norwich City 22 14
Takımlar O P
1. Barcelona 19 40
2. Real Madrid 19 40
3. Atletico Madrid 19 35
4. Sevilla 19 35
5. Getafe 20 33
6. Real Sociedad 19 31
7. Valencia 19 31
8. Athletic Bilbao 19 29
9. Villarreal 19 28
10. Granada 19 27
11. Levante 19 26
12. Osasuna 19 24
13. Real Betis 19 24
14. Real Valladolid 19 21
15. Deportivo Alaves 19 20
16. Eibar 19 19
17. Celta de Vigo 19 15
18. Mallorca 19 15
19. Leganés 20 14
20. Espanyol 19 11
Yeni Sayımız
Günün Karikatürü Tümü