Bakan Dinçer'den Sıcak Açıklamalar

  - Milli Eğitim Bakanlığını yönetmek gerçekten zor.

KPSS HABERLERİ 09.01.2013, 10:34 09.01.2013, 10:34
214
Bakan Dinçer'den Sıcak Açıklamalar

 

- Milli Eğitim Bakanlığını yönetmek gerçekten zor. 17,5 milyon öğrencimiz, 856 bin öğretmenimiz var. İdarecimizle beraber yaklaşık 850 bin çalışanımız var. Geniş bir aileyiz. Sorunlar bitmek tükenmek bilmiyor. 55 bin binayı, 60 binden fazla okulumuz var. Çok sorunlu...


 



- Milli Eğitim Bakanlığını yönetmek gerçekten zor. 17,5 milyon öğrencimiz, 856 bin öğretmenimiz var. İdarecimizle beraber yaklaşık 850 bin çalışanımız var. Geniş bir aileyiz. Sorunlar bitmek tükenmek bilmiyor. 55 bin binayı, 60 binden fazla okulumuz var. Çok sorunlu bir aileyiz.


- Olaylara yaklaşım tarzımızdan kaynaklanan sorunlar problemin ağırlığını arttırıyor.


- Bir okulda olan bir sorun tüm okulda varmış gibi sorun olabiliyor.


- Bir tek kitapta olan bir sorun tüm eğitim sisteminin sorunu gibi yansıtılıyor, değilse mutlaka sorunlarımız olacak bazen bu sorunları çözeceğiz bazen de çözemeyeceğiz. Diğer yaklaşım ise haksızlık oluşturuyor.


- Benim öğrenciliğim standart bir öğrencilik değildi. İlkokula 5-5,5 yaşında gittim. Okulumda herhangi bir aksama olmadı, sadece güzel yazı yazma konusunda zorlandığımı hatırlıyorum. Sonra yazım çok güzel oldu. Ortaokuldayken çok başarılı bir öğrenci değildim. Ortaokulda hayat benim için oyundan ibaretti. Lisede çok iyi bir öğrenciydim. 


- Bir hocam bir gün beni sözlüye kaldırdığında sorulara cevap verememiştim ama ben o derste çok iyi bir durumdaydım. Benim notlarım iyi olduğu için arkadaşlarımın ittifakıyla ben sözlüye kalktım. Sorulara cevap veremedim. Ders sonunda öğretmenim: ‘senin başarılı olduğunu biliyorum, notlarını düzelteceğine inanıyorum.’ Dedi. Sonradan başkalarının sözleriyle hareket etmedim.


- Lise çağlarında aktif bir kitap okuyucusu oldum. Şiire merakım çok fazlaydı. Akif İnan hoca benim edebiyat hocam oldu. Benim şiir açıklamalarımı çok beğenirdi hocam. Edebiyat dergileriyle yakından tanıştım. İşletmede uzmanlaşana kadar edebiyatla ilgim yoğun olmuştu.


- Şu anda daha önce osmanlıcasını okuduğun gazi bahadırhan’ın Türklerin şeceresi kitabını okuyorum.


- Haftasonlarında internetten film izliyoruz. Tarihi filmleri, gizemli filmleri ve komedi filmleri izliyorum.


- Bakan olduktan sonra tüm yöneticileri topladım film izlettirdim. Her hafta özel bir uzman getirip vizyon oluşturmak açısından konuşmalar yaptırıyorum.


- Tüm yöneticileri toplayıp  3 aptal filmini izlettirdim. Filmi yöneticilerle tartıştık.


- Şeker Portakalı kitabını okumadım, Fareler ve İnsanlar’ı okudum. Yapılan tartışmalar bir kaşık suda fırtınalar koparmaktır. Sansürle ilgili yapılan bir işlem yok. Bir veli bir mektup yazıp şikayette bulunabilir, bunu kontrol edemezsiniz. Bu size geldiği zaman o ilgilisine gönderilir, incelenecek konuysa önincelemeye gönderilir.


- Benim gibi bir insanın asla yapmayacağı bir işlem bu sansür suçlaması. Bu kitaplar değişik yayınevleri tarafından yayınlanıyor, değişik tercümeler olabiliyor. Bunu kontrol edemeyiz.


- MEB’in ideolojik vesayetten kurtarılmasına çalışıyoruz.


 


- Türkiye’de değişim konusunda olumsuz bir algı var. MEB’in yazboz tahtasına döndürüldüğü algısı var. Paradigma üzerine bugüne kadar değişim amaçlı bir çalışma yapılmadı. Ana vizyonda değişiklik yapmadık ama paradigmaları değiştiriyoruz. Daha önce operasyonel değişiklikler yapılıyordu. Sınav sistemini değiştirmeniz bunlar değişiklik bile olarak adlandırılamaz.


- Biz MEB’de 1940’lı yıllardan sonra ilk defa paradigma değişikliğine gittik.


- Bizim yaptığımız her hamle bir bütünün parçalarıdır ve anlamlıdır.


- 3 hareketimiz oldu 1- 444 sistemi 2- MEB okullar Hayat olsun projesi başlattı 3- Kılık Kıyafet serbestliği getirdi.


- Burada Türkiye Cumhuriyeti kurulduğu günden itibaren otoriter ve merkeziyetçiydi. Halka rağmen halk için anlayışı vardı. Dünya değişti, demokrasiler evrimleşti. Kendi içinde cumhuriyetimizi yenilemek ve geliştirmek gibi bir görevimiz var.


- AKP Türkiyeyi siyaseten demokratikleştirme gibi bir yaklaşımı var. Otoriter yapıda tek yönlü devlet lehine bir anlayış vardır. Tek tip bir eğitim vardır. Tek tip insan yaratma üzerine kurgulanmıştır. Biz eğitimi demokratikleştirmeyi amaçlıyoruz.


 


-Biz değişimleri yaparken bunu birden bire yapmadık. Şuralar yapılıyor, bu konular şuralarda konuşuluyor. Bunu düz vatandaşa soramazsınız. Şuralara uzmanlar katılıyor ve bu konular tartışılıyor. 80’li yıllardan beri eğitim yaşının geriye çekilmesi ve 12 yıllık zorunlu eğitim şurallarda kararlaştırılıyor. 


-800 bine yakın öğretmene tek tek bu konuları soramayız. Öğretmenlerin temsilcileriyle konuşuruz biz.


-Değişimler tek bir karar değildir. Değişimler bir süreçtir. Bütün kurumlar ve aktörlerle paralel çaalışmalar yürüttük. 258 bin öğretmenimizi haziran ayında eğittik. Bunlar eğitimle olur. Bu yaz döneminde tüm öğretmenlerimiz için kapsamlı bir eğitim amaçlıyoruz. Yıllar boyu stratejik yönetim konusunda yayınlanmış 2 kitaptan biri bana aittir. Öğretmenin eğitimini nasıl ihmal edebilirim?


 


- Fen liselerini bilim adamı yetiştirmek için kurmuşuz sonra amacından sapmış, iyi okullar haline gelmiş. Bu okulların başarısı öğrencilerin ve öğretmenlerin seçilmiş olmasından kaynaklanmaktadır. 


- Okullarımızdaki kalite farklılığı tanımlamasını gözden geçirmeye ve ortadan kaldırmaya ihtiyacımız var. Aynı il içerisinde bir okul diğerinden daha iyi görünmesi durumu olabiliyor. Bunu öğretmenleri seçerek yapmışız. Bu yanlıştır.


 


 


- Dershane meselesi toplumsal düzeyde tartışılırken hafife alındı. Ortaöğretim sistemimizle yakından alakalıdır. Bunlar bağımsız hadiseler değildir. Güney Kore dershaneleri kapattı, dershaneler merdiven altına kaydı, sonra yeniden açıldı.


- Dershaneler bizde sanıldığı kadar büyük sektör değil. Bizde ilköğretim siztemini belirleyen SBS var. LGS ve LYS ise çocuğun tüm hayatını etkiliyor. Biz bunları makul şekilde düzeltirsek dershaneler kendiliğinden ortadan kalkabilecek.


- Bizde lise türü çok fazla. Dünyanın birçok ülkesinde sadece akademik ve mesleki liseler var.


- Biz liseler arasındaki kalite farkını azaltmak istiyoruz.  Normal liseyle Anadolu lisesi arasındaki fark 5 saat ingilizce. Bütün liselerimizde 5 saat fazla ingilizce dersi verirsek sorun çözülür. Fen liselerine gidemeyen çocuğa 5 saat fazla fen programı alabileceği proğram odaklı bir eğitim sunabiliriz.


- Bu yıl çocuklarımız son kez SBS’ye girecek. (sunucu) Dinçer: ‘evet’


- Ortaöğretim sistemini yapılandıramazsak, merkezden yerleştireceğimiz bir sistem ön görürsek olgunlaşma sınavı yapmayız. 


- Mevcut öğretmenlerimiz için sınavlar olacak.


- Fizik öğretmeni adayını fizikten de sınava alacağız.


- Türkiyede çok sayıda eğitim fakültesi mezunu var. Eğitim niteliğinde farklılıklar oluştu. Biz alanında en iyi olanı seçmek istiyoruz. Bu yüzden 15 alanda alan sınavı yapacağız. 13 temmuzda alan sınavı yapacağız. Genel yetenek, genel kültür, pedagoji ve % 50 oranında alan sınavı olacak.


- İhtiyaç duyacağımız öğretmen sayımız 120 bin civarındadır.


- Dışarda öğretmen olmak isteyenlerin havuzuna bakarak işlem yapamayız. Bugün 120 bin kadro verilse 120 bin öğretmen alsak sonra ne olacak? 300 bin civarında eğitim fakültesi mezunu var. Öğretmen olmak istiyorlar. 658 bin çocuğumuz bu okullarda okuyor. Bunların hepsi MEB’de öğretmen olmak istiyorsa bu gerçekleşecek bir durum değildir.


- Biz meselelerimize günlük bakamayız. Biz stratejik düşünüyoruz. yaz aylarında öğretmen alımı yapacağız. Maliye bakanlığının iyi bir sayıda kadro vereceğini umuyoruz.


- Şubat ataması hem teknik olarak hem de kanuni olarak zor.


- Öğretmenimizin kalitesi ile maaşı birebir birbirleriyle sebep sonuç ilişkisi doğurmaz.


- Ücretin yüksek olması toplumda itibarınızı arttırır. İkincisi öğretmenin motivasyonunu artırır.


- Fazla ücretin fazla motivasyon sağlaması gerçeği yoktur. Motivasyon belli bir aşamadan sonra inisiyatif sahibi ve yönetimde söz sahibi olması öğretmenin motivasyonunun artmasını sağlar. Öğretmenlerin kariyer sistemi üzerinde çalışmalarımız sürüyor. perseonelmeb.net

Yorumlar (0)
Yeni Nesil E Ticaret Çözümleri için OmniTicaret!
-7°
parçalı bulutlu
Günün Anketi Tümü
Yerli Otomobili Beğendiniz mi?
Yerli Otomobili Beğendiniz mi?
Namaz Vakti 23 Ocak 2020
İmsak 06:30
Güneş 07:57
Öğle 13:05
İkindi 15:41
Akşam 18:04
Yatsı 19:26
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 18 40
2. Başakşehir 18 36
3. Trabzonspor 18 35
4. Fenerbahçe 18 34
5. Alanyaspor 18 32
6. Galatasaray 18 30
7. Beşiktaş 18 30
8. Göztepe 18 26
9. Malatyaspor 18 24
10. Gaziantep FK 18 24
11. Çaykur Rizespor 18 23
12. Denizlispor 18 22
13. Gençlerbirliği 18 18
14. Konyaspor 18 18
15. Kasımpaşa 18 15
16. Antalyaspor 18 14
17. Ankaragücü 18 12
18. Kayserispor 18 10
Takımlar O P
1. Hatayspor 18 37
2. Erzurum BB 18 31
3. Bursaspor 18 30
4. Akhisar Bld.Spor 18 28
5. Keçiörengücü 18 28
6. Ümraniye 18 28
7. Menemen Belediyespor 18 28
8. Adana Demirspor 18 27
9. Altay 18 24
10. Balıkesirspor 18 24
11. Giresunspor 18 24
12. Fatih Karagümrük 18 23
13. İstanbulspor 18 20
14. Altınordu 18 19
15. Osmanlıspor 18 16
16. Adanaspor 18 13
17. Boluspor 18 13
18. Eskişehirspor 18 9
Takımlar O P
1. Liverpool 22 64
2. Man City 24 51
3. Leicester City 24 48
4. Chelsea 24 40
5. M. United 24 34
6. Tottenham 24 34
7. Wolverhampton 23 34
8. Sheffield United 24 33
9. Southampton 24 31
10. Arsenal 24 30
11. Crystal Palace 24 30
12. Everton 24 30
13. Burnley 24 30
14. Newcastle 24 30
15. Brighton 24 25
16. Aston Villa 24 25
17. West Ham 23 23
18. Bournemouth 24 23
19. Watford 24 23
20. Norwich City 24 17
Takımlar O P
1. Barcelona 20 43
2. Real Madrid 20 43
3. Atletico Madrid 20 35
4. Sevilla 20 35
5. Getafe 20 33
6. Real Sociedad 20 31
7. Valencia 20 31
8. Athletic Bilbao 20 30
9. Villarreal 20 28
10. Granada 20 27
11. Real Betis 20 27
12. Levante 20 26
13. Osasuna 20 25
14. Deportivo Alaves 20 23
15. Real Valladolid 20 22
16. Eibar 20 22
17. Mallorca 20 18
18. Celta de Vigo 20 16
19. Leganés 20 14
20. Espanyol 20 14
Yeni Sayımız
Günün Karikatürü Tümü