Biyografi

Biyografi / Öne Çıkanlar

Biyografi / Yeni Eklenenler

Henry Ford
Henry Ford

Henry Ford Kimdir? Otomotiv sektöründeki rolü ve sektöre katkıları nelerdir?

Henry Ford, 30 Temmuz 1863 tarihinde ABD Detroit Wayne’de dünyaya gelmiştir. Montaj hattı yöntemlerini ve fabrika üretimini kullanarak otomobil üretiminde devrim yapan Amerikalı sanayicidir.Henry Ford, William ve Mary Ford’un sekiz çocuğundan biriydi. Abraham Lincoln Birliğin 24 eyaletinin başkanıydı. 16 yaşındayken, makine ağırlıklı fabrikalarda iş bulmak için 1879’da Detroit’e gitti. İlk kez içten yanmalı motor ile temas kurduğu üç yıl sonra, Westinghouse Engine Company için yarı zamanlı olarak çalıştığı çiftliğe geri döndü ve kurduğu küçük bir makina atölyesinde küçük bir “çiftlik lokomotifi”oluşturmayı başardı.

Henry Ford hayatının çoğunu, kendini geliştirerek geçirdi. Hem teknolojik bir deha hem de halk kahramanı olarak kabul gören Ford, Birleşik Devletlerin ekonomik ve sosyal karakterini kalıcı olarak değiştiren benzeri görülmemiş büyüklük ve zenginlik endüstrisinin yaratıcı gücü oldu. O dönem tarım toplumu hakimiyeti devam ettiğinden onun gidişini ailesi hayal dünyası olarak düşündü ve gitmesini istemediler. Ford, kendisinin ve Model T otomobilini geliştirirken parça ve ekler bölümünü fark ettikten sonra onu tersine çevirmekten veya en azından çocukluğunun kırsal değerlerini yeniden ele geçirmekten başka bir şey istemedi. Henry Ford, o zaman, tarımdan endüstriyel bir Amerika’ya geçişin gösterilebilir bir sembolüdür.

Henry Ford dokuz sene sonra evlenerek Detroit’e geri döndü. Eşi Clara Bryant ile 1888’de evlendiler ve 6 Kasım 1893’te tek çocuğu olan Edsel Bryant doğdu. Bir ay sonra Ford, Detroit Edison Company fabrikasında 24 saat elektrik servisinin yapılmasından sorumlu baş mühendis oldu. Birkaç yıl önce benzinli bir araç inşa etmeye karar vermişti ve ilk çalışması olan benzinli motoru 1893’ün sonunda tamamlamıştı. 1896’da ilk atsız arabası olan “Quadricycle” i tamamlamıştı. Dört beygir gücündeki araç, dört bisiklet tekerleğine monte edilmiş araba gövdesinden oluşuyordu.

Sonraki yedi yıl içinde çeşitli destek ve sponsorlar buldu. 1899’da Detroit Otomobil Şirketi’ni kurdu. (daha sonra Henry Ford Şirketi olacaktır.) Üzerinde çalıştığı model geliştirilmeyi bekliyordu fakat ço erken bir şekilde piyasaya sürülmeye başlandı Barney Oldfield tarafından yönlendirilen “999” yarışçısı dahil olmak üzere bu yıllarda birkaç yarış arabası kurdu ve birkaç yeni hız rekoru kırdı. 1902’de Henry Ford Company’den ayrıldı ve daha sonra Cadillac Motor Car Company olarak yeniden yapılandırıldı. Nihayet, 1903’te Ford bir otomobil pazarlamaya hazırdı. Ford Motor şirketi sıradan vatandaşların koyduğu 28.000 dolar nakit para ile tekrar kuruldu. Çünkü Ford önceki destekçileriyle olan ilişkilerinde Detroit’teki en zengin adamları karşısına almıştı.

Şirket baştan beri başarılıydı ancak kuruluşundan sadece beş hafta sonra Ford, lisanslı bir üretici olmadığından, Lisanslı Otomobil Üreticileri Birliği ile karşı karşıya geldi. Bu grubun güçlerinin temeli, New York’taki Rochester patent avukatlarından George Baldwin Selden’e 1895 yılında verilen bir patentin kontrolü ve takibi sebepti. Dernek, patentin tüm benzinli otomobillere uygulandığını iddia etti. Şimdi karşısında bir hukuk sorunu vardı. Savaşmaya hazırım diyordu ve milyonluk değerlere sahip şirketleri karşısına alacaktı. Kanıt toplama ve gerçek duruşmalar altı yıl sürdü. Ford 1909’da ilk davayı kaybetti. 1911’de davaya itiraz etti ve sunduğu belgelerle davayı kazandı. Zaferinin endüstri için geniş anlamları vardı ve bu kavga Henry Ford’u popüler bir kahraman yaptı.

“Büyük kalabalıklar için motorlu bir araç yapacağım.” sözünü kendisine rehber edindi. Yaptığı Model T’nin varlığı 19. yılında, Amerika Birleşik Devletleri’nde15.500.000, Kanada’da yaklaşık 1.000.000 ve İngiltere’de 250.000 adet otomobil sattı. Üretim toplamı, otomobil üretiminin yarısı kadar arttı. Sadece zenginlere özgü olan otomobil Henry Ford sayesinde orta kesime de hitap ederek insanların kısa sürede istedikleri yere gitmesine imkan sağladı. Model T, tarihteki ortak insanların yaşamındaki en büyük ve en hızlı değişimlerden biri olan en büyük araçtı ve bu değişimi on iki yıldan daha kısa bir sürede gerçekleştirdi. Çiftçiler uzak çiftliklerde artık hayattan izole edilmiyordu. At ile yapılan yolculuklar hızlı bir şekilde azaldı ve samanın diğer bitkilere aktarılması tarımsal bir devrime neden oldu. Ford, mümkün olan en geniş pazarı yakalamak için düşük fiyatlamayı (Model T’nin satış fiyatı 1908’de 950 $’dan 1927’de 290 $’a düştü.) maliyetle hacim ve verimlilikle karşılaştırdığını vurguladı. Ford’un otomobilini temel bir gereklilik haline getirme başarısı, ancak daha yaygın bir devrimin başlangıcı oldu. Geliştirilmesi seri üretim teknikleri ile şirketin her 24 saniyede bir Model T çıkarmasına imkân tanıdı. Aracın fiyatında sıkça düşüşler ekonomilerin ölçek ekonomileri tarafından yapılmasını sağladı. Çalışan işçilerine fazla maaş, düşük çalışma saatleri ve fazla izin hakları gibi iyileştirmeler yaptı. Bu yenilikler toplumun yapısını da değiştirdi.

İlk beş yıl boyunca Ford Motor Şirketi sekiz farklı model üretti ve 1908 yılına kadar günde 100 araba üretmeyi başardı. Şirketin hisselerinin %58’i Ford’un elindeydi fakat hissedarların daha çok para kazanma hırsları bir çatışmaya ve büyüyen bir kavgaya yol açtı. Henry Ford kurduğu şirketten 1918 yılında istifa etti. Mart 1919’da Model T’den daha ucuz araba üretmek için yeni bir şirket kurmayı planladığını açıkladı.

1. Dünya savaşında olduğu gibi 2. Dünya Savaşında da fabrika üretimini silahlanmaya yönelik gerçekleştirdi. Savaş için özel kargo uçakları, zırhlı araçlar üretti. Savaşın sona ermesiyle birlikte barışçıl politika izleyerek savaş üretimini durdurma kararı aldı ve sadece otomobil üretimine ağırlık verdi. Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte otomobil sektöründeki rakipleri karşısında bazı yenilikleri kabul etmedi ve geleneksel tutumunu korudu. Fakat bu inatçılık otomobil sektöründe Ford’un 3. sırada yer almasını sağladı. (1.General Motor, 2.Dodge) Ford markası günümüzde ününü Ford Vakfı ile tüm dünyaya duyurmuştur.

Henry Ford, 7 Nisan 1947 yılında hayata gözlerini kapamıştır.

Yazar: Osman Uçar
bilgiustam.com

Yeni 2020 Sezonu Tesettür Abiye Modelleri
-1°
parçalı bulutlu
Günün Anketi Tümü
Yerli Otomobili Beğendiniz mi?
Yerli Otomobili Beğendiniz mi?
Namaz Vakti 31 Mart 2020
İmsak 06:25
Güneş 07:51
Öğle 13:07
İkindi 15:49
Akşam 18:13
Yatsı 19:34
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
Yeni Sayımız
Günün Karikatürü Tümü