LYS için Uzmanlardan Son Öneriler (sınavda stresle başa çıkma yolları)

LYS maratonu 18 Haziran 2016, yani yarın ilk sınavıyla başlıyor. LYS'nin ilk sınavına geri sayım başladı. Artık son 24 saatin içindeyiz.

Sınav öncesi ve sınav esnasında bu stresi en düşük seviyeye indirmek ve bu süreci de başarıyla bitirmek tamamen siz adayların ellerinde.

Peki bu süreçte neler yapmak, nasıl davranmak gerekiyor, bunları Süleyman Şah Üniversitesi Kişisel Gelişim ve Kariyer Uzmanı Buket Özen’e sizler için sorduk.

Buket Özen, adaylara şu tavsiyelerde bulundu.

*Sınava gireceğiniz okula giderek sınava gireceğiniz sınıf ve sırayı görmelisiniz.

*Kendinizi mutlu edecek şeyler yapmalısınız.

*Açık alanlarda küçük yürüyüşler yaparak bedeninizi ve beyninizi rahatlatabilirsiniz.

*Beslenmenize ve uykunuza özen göstermelisiniz.

*Tercihler veya alacağınız puan konusunda kafanızı meşgul etmeden, sadece sınavına odaklanmalısınız.

Sınav Günü Neler Yapılmalı?

*Sınav öncesinde hafif bir akşam yemeği yemeğiniz ve sınav sabahında dengeli bir kahvaltı yapmanız çok önemli.

*Sınav öncesi aşırı derecede çay, kahve gibi uyarıcı maddelerden ve sakinleştirici ya da uyarıcı niteliği taşıyan ilaçlardan uzak durmalısınız.

*Evden çıkmadan sınavla ilgili belgelerinizi son kez kontrol etmelisiniz.

*Rahat edeceğiniz bir kıyafet giymelisiniz..

*Sınav yerine 1 saat önce varacak şekilde yola çıkmalısınız.

*Sınavın ilk 15 dakikasında heyecanlanmanızın normal olduğunu ve hemen herkesin bu heyecanı yaşadığını bilerek rahatlamaya çalışmalısınız.

*Sınavın hemen öncesinde sanki bütün bildiklerinizi unutmuş gibi bir düşünceye kapılabilirsiniz. Bu durum karşısında sakın telaşa kapılmayın. Bunun gerçek olmadığını ve o an ki sınav psikolojisinden kaynaklandığını bilmelisiniz.

*Sınav esnasında sadece kendi yaptıklarınızla ilgilenmeli ve etrafınızdakilerin ne yaptıkları sizi ilgilendirmemeli.

*Sınava hangi alanda iddialı iseniz o alandan başlanması moral ve motivasyonunuzu yükseltmek açısından çok doğrudur.

*Çözemediğiniz sorular üzerinde fazla zaman harcamamalısınız.

*Sınav esnasında çok sık aralıklarla saate bakmanız sizi iyice telaşlandırabilir, bunu yapmamalısınız.

*Eğer sınavdan koptuğunuzu fark ederseniz birkaç saniye zihninizi dinlendirmek için kaleminizi bırakmalı, gözlerinizi kapatmalı, alnınızı ve şakaklarınızı ovarak veya sizi rahatlatacak başka bir dinlenme egzersizi yaparak 10-15 saniye rahatlamalısınız.

*Kodlamayı en sona bırakmanın çok riskli bir durum olduğunu unutmamalısınız.


Kpsscafe.com.tr ailesi sınava girecek tüm adaylara BAŞARILAR DİLER.

LYS ile ilgili tüm ayrıntıları kpsscafe.com.tr'de bulabilirsiniz.Bizi takip etmeye devam edin. Sosyal ağlardan ve yorum kısmına gelen yorumlarınız ve fikirleriniz bizler için çok kıymetli. Yorumlarınızı bekliyoruz. LYS haberleri telefonunuza SMS şeklinde gelsin isterseniz mobil uygulamanızı yükleyerek kendinize kolaylık sağlamış olursunuz.

kpsscafe.com.tr

17 Haz 2016 - 12:01 - Eğitim


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak KPSS Cafe Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan KPSS Cafe hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler KPSS Cafe editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı KPSS Cafe değil haberi geçen ajanstır.




Anket KYK Borçları Silinsin Mi?