Derslerdeki Bilgi Yoğunluğundan Dolayı Şikayet Var...

Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Prof.

 

Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. Emin Karip’in çarpıcı itirafları, sınavlardaki ‘sıfırcı’ sayısının yüksekliği, çok sayıda okul birincisinin üniversiteye girememesi gibi sonuçlarla ortaya çıkan olumsuz eğitim tablosuna açıklık getirdi....

 

Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. Emin Karip’in çarpıcı itirafları, sınavlardaki ‘sıfırcı’ sayısının yüksekliği, çok sayıda okul birincisinin üniversiteye girememesi gibi sonuçlarla ortaya çıkan olumsuz eğitim tablosuna açıklık getirdi. Eğitim sisteminin ‘ikinci adamı’ konumunda olan Karip, üniversite çağına kadar geçen süreçte öğrencilere yüzlerce kazanımın aktarılmasının hedeflendiğini ancak bunun ‘üçte birinin bile aktarılamadığını’ söyledi. Karip, “Evde tuzruhu ile çamaşırsuyunu karıştırmayacağını öğretemiyorum ama kimyasala tepkimeleri öğretiyorum. Biraz gerçekçi olalım!” derken, bu kazanımların ‘üçte biri’nin ilköğretim çağındaki bir çocuğa verilebilmesi halinde bile o çocuğun Yükseköğretime Giriş Sınavı’ndaki ( YGS ) soruların üçte birini rahatlıkla yapabileceğini belirtti. 

‘Ders Kitapları ve Öğretim Materyalleri İnceleme ve Değerlendirme Sürecinin Yeniden Tasarımı: Panel Değerlendirme Sisteminin Tanıtımı’ konulu toplantıda yayıncılara yeni süreci anlatan TTK Başkanı Karip, eğitim sistemine ilişkin önemli açıklamalar yaptı. Müfredattaki bilgi yoğunluğundan şikâyet eden Karip, neredeyse tüm derslerde öğrencilerin ‘temel bilgilerden’ bile yoksun olarak mezun edildiğine vurgu yaptı. Karip’in, eğitim sistemindeki sorunların görünenin çok çok ötesinde olduğunu düşündürdüğü açıklamaları şöyle: 

 

Elde var sıfır 

Çok şeyi öğretmeye çalıştığınız sürece hiçbir şeyi öğretememe gibi bir sonuçla karşılaşıyorsunuz. Daha fazla öğrenme iddiası yerine daha temel bilgi ve becerileri kazandırabilmemiz gerekiyor. Daha dört işlemi tamamlayamayan çocuklara türev, integral öğretemezsiniz. Ama bir tarafta da çok daha ileri düzeyde matematik öğrenebilecek bir çocuğa da ‘yerinde say’ diyemezsiniz. 

 

Çamaşırsulu örnek 

Matematikte, fende gördüğümüz şeyler var. Mesela fende 4’ten 8. sınıfa kadar kaç tane kazanımımız var? Sayısını bilen var mı? 970 küsur. Bugün o kazanımların üçte birini kazandırın sokaktaki herhangi bir hanımefendiye, beyefendiye, hatta o kazanımların üçte birini ilköğretimi bitirmiş çocuklara kazandırın YGS’ye girsinler oradaki soruların üçte birini cevaplar, daha liseyi bitirmeden. O zaman şunu görüyoruz: Bu kadar çok şeyi öğretme iddiasında bulunmak gerçekçi değil. Tabii ki aynı şeyleri kimya için de fizik için de söyleyebiliriz. Karda nasıl yürüyeceğini öğretmiyorum ama fizik öğretiyorum; evde tuzruhu ile çamaşırsuyunu karıştırmayacağını öğretemiyorum ama kimyasal tepkimeleri öğretiyorum; biraz gerçekçi olmamız lazım! Bizim gerçeğimiz ne? Hazmedeyim diye soda içmek! Biri asitik biri bazik; ne yapar? Çok basit bunları karıştırırsanız nötralize olur. Bu kadar basit ama biz ne yapıyoruz? Karıştırıyoruz. Ve sonra da asitin etkisinin artmasını bekliyoruz nötralize ederek.  egitimajansi

14 Oca 2013 - 09:54 - Eğitim


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak KPSS Cafe Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan KPSS Cafe hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler KPSS Cafe editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı KPSS Cafe değil haberi geçen ajanstır.




Anket KYK Borçları Silinsin Mi?