Öğrenciler teknolojiyi bilmiyor, Bilişim Öğretmenleri Her Kademeye Atanmalı

Bilişim dersleri hemen hemen her kademeden kaldırıldı. Maalesef teknoloji çağında ülkemizde ki gençler teknolojiyi ya yanlış tanıyor, ya da tanımıyor. Bu yüzden bilişim öğretmenlerinin, ilkokul 1. sınıftan, lise son sınıfa kadar her yıl, her sınıfa, en az dört saat olmak şartı ile derse girmeleri gerekiyor. Bilişim dersleri bu çağda her kademede zorunlu olmalı.

Bilişim dersleri hemen hemen her kademeden kaldırıldı. Maalesef teknoloji çağında ülkemizde ki gençler teknolojiyi ya yanlış tanıyor, ya da tanımıyor. Bu yüzden bilişim öğretmenlerinin, ilkokul 1. sınıftan, lise son sınıfa kadar her yıl, her sınıfa, en az dört saat olmak şartı ile derse girmeleri gerekiyor. Bilişim dersleri bu çağda her kademede zorunlu olmalı.

 ERG, eğitim sisteminin iyileştirilmesine katkı sağlamak amacıyla, nesnel değerlendirmeler yapmakta ve yapıcı eleştiriler sunmaktadır.
Milli Eğitim Şuraları'nın çoksesli ve şeffaf tartışmalarla gerçekleşmesinin önemini vurgulamak amacıyla ERG, 19. Milli Eğitim Şurası'nı içerik, katılım, temsiliyet, tartışmaların saydamlığı çerçevesinde değerlendirdi.

Değerlendirmede notunda öne çıkan başlıklar şöyle sıralandı;

 

*Şura Hazırlık Raporunun, öğretim programları ve haftalık ders çizelgelerine, eğitim yöneticilerinin niteliğinin artırılmasına ve okul güvenliğine ilişkin bölümleri Türkiye'deki mevcut sorunları kapsamlı biçimde özetleyen ve uluslararası örnekler temelinde değerlendiren bir yapıya sahiptir.

*Devlet okullarında görevli öğretmenlerin yarısından çoğu kadınken, öğretmen niteliğinin artırılmasına odaklanan çalışma grubunda kadın katılımcıların sayısı çok sınırlı kalmıştı

 

*Basın mensuplarının çalışma gruplarını izlemelerine izin verilmemesi, katılımcı listelerinin ve genel kurula gönderilecek çalışma grupları önerilerinin katılımcılarla paylaşılmamış olması, çalışma gruplarında karar verme süreçlerinin saydam biçimde işlemediğinin birer göstergesidir.

 

*Türkiye'de öğrencilerin sadece yüzde birinin ileri düzey bilgisayar becerilerine sahip olduğunu (Çek Cumhuriyeti yüzde 37, Kore yüzde 35, Avustralya yüzde 34 ve Polonya yüzde 33) ve yetişkinlerin İngilizce becerilerinin Ürdün ve Katar'ın gerisinde ve çok düşük düzeyde olduğunu göstermektedir.

egitimajansi

29 Oca 2015 - 18:22 - Eğitim


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak KPSS Cafe Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan KPSS Cafe hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler KPSS Cafe editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı KPSS Cafe değil haberi geçen ajanstır.




Anket KYK Borçları Silinsin Mi?