Fındık üretiminde artış çikolatada üretimi zirveye taşıdı

Fındık üretiminin yüksek oması çikolataya da rekor getirdi. Fiskobirlik her yıl büyüme oranının yükseldiğini açıkladı.

Fiskobirlik’ten çikolata sektöründe hedef büyütme. Fındık Tarım Satış Kooperatifleri Birliği (FİSKOBİRLİK) iştiraklerinden Entegre Fındık İşleme Tesisi (EFİT) AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Levent Ağca, FİSKOBİRLİK’in çikolata sektöründeki hissenini her evvelki seneye oranla daha da yükseldiğini bildirdi.
Ağca, birliğin tekrardan yapılandırma süreci çerçevesinde EFİT’te de anlayış ve pazar hedefi farklığına gidildiğini ifade etti.
EFİT’in klasik kakaolu fındık kreması ve fındık ezmesinin yanında butik çikolata yapım etmeye yöneldiğini söyleyen Ağca, nihayet zamanlarda gerçekleşen yatırımlarla “FİSKOBİRLİK” markasının sektörde mühim gelişmeler gösterdiğini söyledi.
Birliğin, beynelmilel oldukça büyük sermayeli firmalarla pazarda savaşım etmesinin mümkündür olmadığına, bu şekilde bir hedeflerinin de bulunmadığına işaret eden Ağca, “O beynelmilel oldukça büyük sermayelerin yönlendirdiği firmalarla rekabet etmek oldukça çok kuvvet . Amacımız da bu değil esasen . Biz onların büyüklüğünü bir yerde kabul ediyoruz fakat ürettiğimiz ürünler ile de pazarda mühim bir yere haiz olma arzusundayız. FİSKOBİRLİK’in geçmişte tanımlanan görevlerinden sıyrılıp bir daha sektörde iyi bölgelere gelmesini istiyoruz” diye belirtti.
Ağca, FİSKOBİRLİK’in butik çikolata sektöründe güvenilir olduğunu, bunun için yeni yatırımlar ve ürünlere yöneldiklerini dile getirerek, “Kendi tarzımızda ‘butik çikolata’ diyebileceğimiz bir yapılanmaya gittik. Bunun için yeni yatırımlar yapıyoruz. Mevcut ürünlerimizin yanında yeni alternatifler üstünde Ar-Ge çalışmalarımız tamamlandı. 6-7 tür çikolata daha sektöre sunacağız” dedi.
Birliğin çikolata sektöründeki hissenini her evvelki yıl daha da artırdığını ifade eden Ağca, “Birkaç yıl öncesine nazaran oldukça çok oldukça çok iyiyiz. Yeni yatırımlarla da büyüyoruz. İnsanlar bundan sonra ‘kaliteli çikolata nereden alırım’ dediklerinde akıllarına ‘FİSKOBİRLİK’ markası da gelmeye başladı” ifadelerini kullandı.


“KENDİMİZİ YENİLEMEK ZORUNDAYIZ”

Levent Ağca, ürünlerin ambalaj yeniliği ile ilgili da plan başladıklarına işaret ederek, şunları söyledi:
“Ambalajlarda değişikliğe gidiyoruz. Yüzümüzü yenilemek zorundayız. Türkiye’deki son kullanıcı algısı değişiyor. Dönemsel şekilde farklılıklar yaşanmakta. Ambalajlar satışta oldukça çok önemli. İnsanlar daha albenisi olan ürünleri seçenek ediyor. Biz de buradan yola çıkarak fındık ve butik çikolata ambalajlarımızı değiştireceğiz. Eylül ayında krema grubunda ise kendi tescilli ambalajlı ürünlerimiz satışa sunulacak.”
Ağca, bal ile fındığın içeriğinden bir ürün yapımı için Ar-Ge emekleri başlattıklarını ifade ederek, “Buradaki bir problemimiz iki ürün arasındaki nem farkı. Bal ile fındık arasındaki nem farkı oldukça çok yüksek. Bu konu için baldaki nem oranının belli düzeye çekimi için bir üniversite ile müşterek çabalama içine girdik. eğer baldaki nem oranını fındığa yaklaştırabilirsek ürünümüzü sektöre sunacağız. Ar-Ge çalışmalarımız sürüyor. Proje birazcık zaman alacak” dedi.

01 Nis 2015 - 10:53 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak KPSS Cafe Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan KPSS Cafe hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler KPSS Cafe editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı KPSS Cafe değil haberi geçen ajanstır.




Anket Memur Ve Personel Alımlarında Yaş Şartı Esnetilmeli mi?