Yemekten sonra spor yapmayın

Yemekten sonra spor yapmayın diyen uzman hekimlerden bir öneri daha yayınlandı.

Yemekten sonra spor yapmayın diyen uzman hekimlerden bir öneri daha yayınlandı.

Dr.Fevzi Özgönül yapılacak egzersizleri şöyle sıraladı; Sabah uyandığınızda koşu veya yürüyüş yerine çok yavaş hareketler ile teni uyandırın ve kaslarınızı gerdirin, böylece gün  içerisinde daha zinde hissedersiniz ve adale ağrınız olmaz. Egzersize mutlaka yavaş başlayıp kaslarınızı hazırlayın. Egzersiz öncesi yavaş hareketler ile kaslarınızı 10 dakika kadar ısıtın ve egzersize hazırlayın. (Maç öncesi ısınma hareketleri yapan futbolcuları misal alın) Egzersiz esnasında kimse ile yarışmayın (egzersizin amacı sağlıklı yaşamdır, müsabaka değil. Unutmayın egzersizin sonunda sıralama olsa bile, birinci gelen de, en nihai gelen de sağlığına kavuşmuş olurdu. Lüzumsuz yere bedeninizi yormak sağlığınızı bozabilir.) Hatta kendiniz ile de yarışmayın( kesinlikle her gün egzersizin şiddetini arttırmaya çalışmayın. Unutmayacağınız en mühim şey egzersizi hem kalbinizi dinlendirmek için hem de sindirim sisteminiz uyarmak için yapıyorsunuz.) Egzersiz esnasında kalbinizin gereksiz yorulmaması için şu formülü kullanın.Orta şiddette bir egzersiz yapmak için 170 sayısından yaşınızı çıkartın bulacağınız rakam (şayet 50 yaşındaysanız 170-50 = 120 nabız hızı ) kalbinizin 1 dakikadaki ülkü atım sayısıdır. Kalp atım hızınızın bu rakamı geçmemesine çaba edin. Aynı egzersizi uzun süreli yapmayın tekrarlar ile yapmaya çaba edin. Yani 40 dakika yürüyüş yerine 2 yine ile 20 dakika yürüyün.( Uzun süreli yapılan egzersizlerde ten metabolizma hızı düşer, gövde enerji harcamasını dengelemeye çalışır, buda metabolizmanızın geçici olarak yavaşlamasına ne sebepten olur) Tekrarlar arasında 5 dakika yavaş hareketler ile bütün kaslarınızı çalıştırın ( mola verdiğinizde de yavaş ta olsa kaslarınızı hareketli tutun en azından sallayın) Egzersizlerinizi yemekten en az 2 - 3 saat sonra yapmaya başlayın. Yemek üzerine egzersiz sindirim faaliyetini kilitler.
Egzersiz için en ülkü saat Sağlıklı bir tene kavuşmak için en faydalı egzersiz akşamüzeri 18.00 - 20.00 saatleri arasında yapılan egzersizdir ( Bu saatte yapılan egzersiz hem sabah ve öğlen yediğiniz yemeklerin sindirimini devam ettirir. Böylece bedeninizin yine yapılanmasında gece en çok gereksinim duyduğu protein ve yağların bağırsağın nihai bölümünde emilimini sağlar. Hem de akşam daha az acıkmanıza ne sebepten olur.) Yatmadan evvel 2-3 tekrarlı 2 dakika süre ile zıplama veya ayaklarınız yerden kakmadan silkelenme hareketi bedeninizi saran bağ dokunuzu sallandıracağı için gece uykunuzda bağ dokunuz sıkılaşmaya başlar. Böylece 2 hafta içerisinde sağlıklı beslenmeyle birlikte 1 ten incelebilirsiniz.” 

15 Nis 2015 - 22:47 - Yaşam


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak KPSS Cafe Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan KPSS Cafe hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler KPSS Cafe editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı KPSS Cafe değil haberi geçen ajanstır.




Anket En çok KADRO hangi bölüm mezunlarına verilmelidir ?