TRT Muhalefet Partilerinin Haberlerini Daha Az Yayınladı

Muhalefet partileri, devletin resmi televizyonu olan TRT'den gerekli ilgiyi göremedi. Muhalefet partileri ile ilgili haberler çok az oranda ekrana yansıdı.

TRT siyasi partilerin haberlerini ekrana getirirken ayrım yaptı.

 Muhalefet partileri, TRT’nin siyasi partilerin haber bültenlerinde, sadece 7’de bir oranında yer alabildi.
TRT’nin Sayıştay raporlarının Meclis Kamu İktisadi Teşebbüsleri Komisyonu’nda (KİT) görüşülmesi sırasında muhalefet partileri, TRT genel müdürü Şenol Göka’ya başbakan, bakanlar ve diğer muhalefet partilerine kurumun ne kadar süreyle yer verdiğini sordu. Genel müdür rakamları çıkartarak iktidara ve muhalefete TRT’nin yayınlarında ne kadar yer verdiğini açıkladı.
Taraf’tan Güler Yılmaz’ın haberine göre muhalefet, iktidarın 7’de biri oranında yer buldu. TRT Genel Müdürlüğü’nün 2012 yılı hesaplarının Meclis KİT komisyonundaki görüşmeleri sırasında CHP Kocaeli Milletvekili ve KİT Komisyonu üyesi Haydar Akar, geçen yıl (2014’te) siyasi partilerin haber bültenlerinde ne kadar yer aldığını sordu.
Genel Müdür, yayınlarında siyasi partilere Meclis’teki temsil oranlarına göre bir dağılım benimsediklerini söyledi. Kanuna göre Meclis’te grubu bulunan siyasi partilerin açıklama ve faaliyetlerinin yayınlanması, bunların haber değeri ve niteliği taşıması şartına bağlı olduğunu ifade eden Şenol Göka, “TRT Hükümet veya bir siyasi parti açıklama ve faaliyetlerini yayınladıktan sonra bunu dengelemek maksadıyla hemen ardından veya aynı bülten içerisinde karşı görüşleri almak için çaba harcamak ve yayınlamak zorunda değildir” dedi. TRT Haberde Başbakan Ahmet Davutoğlu’na geçen yıl tam 135 saat 21 dakika yer verdi. 2014 yılında AKP ise 16 saat TRT Haber’de yer aldı. Ana muhalefet partisi CHP’ye TRT Haber aynı dönemde toplam 22 saat 19 dakika yer verdi. MHP ise TRT Haber’de 14 saat 16 dakika yer buldu. TRT Haber’de kendi haberlerine en az yer bulan parti 2 saat 25 dakika ile HDP oldu.

CANLI YAYINDA HDP YOK

Genel Müdür Göka, TRT Haber’de siyasi partilerin canlı yayın olarak ne kadar yer aldıklarını da söyledi. Buna göre Başbakan yine ilk sırayı aldı ve toplam 177 saat 40 dakika ile rekor kırdı. 2014 yılında AKP’nin faaliyetlerine ise 30 saat 47 dakika canlı olarak yer verildi. CHP canlı yayında 27 saat 24 dakika, MHP 18 saat 10 dakika, HDP ise sadece 2 saat yer bulabildi. HDP Mart, Ağustos ve Eylül aylarında canlı yayında yer almadı.
Geçen yıl TRT programlarına konuk edilen üç başbakan yardımcısı ile (Numan Kurtulmuş, Beşir Atalay, Ali Babacan) ile 15 bakan (Lütfi Elvan, Efgan Ala, Bekir Bozdağ, Nabi Avcı, Fikri Işık, Ahmet Davutoğlu, Veysel Eroğlu, İdris Güllüce, Mehmet Müezzinoğlu, Ayşenur İslam, Cevdet Yılmaz, Mehdi Eker, Mevlüt Çavuşoğlu, Akif Çağatay ve Volkan Bozkır) TRT yayınlarında toplam 10 saat 5 dakika kendilerine yer buldu.

Taraf

04 Mar 2015 - 13:33 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak KPSS Cafe Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan KPSS Cafe hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler KPSS Cafe editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı KPSS Cafe değil haberi geçen ajanstır.




Anket Memur Ve Personel Alımlarında Yaş Şartı Esnetilmeli mi?