2020 Yılında Türkiye’de Eticaret Nereye Gidiyor?

2019 yılında Türkiye’nin toplam E-ticaret Hacmi 11,5 milyar $’a, internet üzerinden alışveriş yapan kişi sayısı ise 39,3 milyona ulaştı. Teknolojinin gelişmesi ve cep telefonlarının giderek hayatımıza daha fazla girmesiyle her geçen gün eticaret de güçleniyor. Markalar da bu trende hızla adapte oluyor. 2020 yılı da bu bağlamda Türkiye’de Eticaretin altın yılı olacağa benziyor.

Haber albümü için resme tıklayın

2019 yılında Türkiye’nin toplam E-ticaret Hacmi 11,5 milyar $’a, internet üzerinden alışveriş yapan kişi sayısı ise 39,3 milyona ulaştı. Teknolojinin gelişmesi ve cep telefonlarının giderek hayatımıza daha fazla girmesiyle her geçen gün eticaret de güçleniyor. Markalar da bu trende hızla adapte oluyor. 2020 yılı da bu bağlamda Türkiye’de Eticaretin altın yılı olacağa benziyor.

E-ticareti Uçuran Sektörler Hangileri?

2019 Türkiye E-ticaret Raporuna göre 2018 yılında 31,7 milyon kullanıcı internet üzerinden alışveriş yaparken 2019 yılında bu rakam %25 artarak 39,3 milyona ulaştı. Sektörel bazda bakacak olursak istatistiklere göre internet üzerinden en çok harcama yapılan sektör 5 milyar 198 milyon $ ile tatil/seyahat sektörü. Kısacası tatilen gidenler hem kendileri uçuyor hem eticareti uçuruyor. Bu listeyi sırayla 2 milyar 61 milyon dolar ile elektrikli ev aletleri, cep telefonları, elektronik eşya ve 1,3 milyar dolar ile giyim kuşam sektörü takip ediyor. Listenin geri kalanı ise şu şekilde:

4. 1 milyar 125 milyon dolar ile hobi ürünleri

5. 1 milyar 56 milyon dolarla mobilya ve aksesuar ürünleri

6. 60 milyon dolar dijital müzik

7. 412 milyon dolar yiyecek/içecek ve gıda

8. 268 milyon dolar ile video/oyun ürünleri

yer alıyor.

E-Ticaret Sitelerini En Çok Kimler Tercih Ediyor?

Çoğu sektörde olduğu gibi E-ticaret sektöründe de öncü kadınlar ve gençler. Gençler internetten daha çok oyun ve müzik harcaması yapıyor, kadınlar ise ağırlıklı olarak giyim ve aksesuar gibi ürünleri alıyor. Ek olarak kadınların fiziksel bir mağazadan alışveriş öncesi karar verme sürecinde de eticareti kullandığı ve eticaret sitelerinde ürün ve fiyat karşılaştırması yaptığı da yoğun olarak gözükmüş. Özellikle özel günlerde (yılbaşları, bayramlar vs) hem erkeklerin hem kadınların eticaret alışveriş oranında ciddi bir artış görülüyor. Tabii ki bu artışta eticaret sitelerinin bu dönemlerde yaptığı kampamyaların önemli bir etkisi var.

Türkiye’de E-Ticaret’in Gelişmesinin Önündeki Engeller

E-ticaret sitesi sahiplerine sorulduğunda e-ticaretin gelişmesinin önündeki en büyük engeller şu şekilde sıralanmış:

1- Müşteri güveni / kandırılma korkusu

2- Kargo firmaları ile yaşanan sıkıntılar

3- Dev pazaryerlerinin tekelleşerek pazarı domine etmesi

4- Yüksek dijital pazarlama giderleri

5- Yüksek ithalat vergileri

Özellikle kandırılma korkusu eticaret alışverişlerinin önündeki en büyük engel. Müşteriler sipariş ettiği ürünün gelip gelmeyeceğinden ya da başka bir ürün yollanacağından endişe ediyor, bu da eticaretin yönünü haliyle imaj algısı kuvvetli pazaryerlerine yönlendiriyor. Özellikle cinsel ürünlerin satıldığı e-ticaret sitelerinde bu endişeler had safhada.

YasakElmam.com

CEO’su bu konuda ‘’Müşterilerin; ürünleri eksiksiz ve sipariş ettikleri gibi geldiği için teşekkür ettiği, hatta hayır duası ettiği tek sektör.’’ olarak yorumluyor. Tabii ki bu durum sadece cinsel ürün satan eticaret siteleri için geçerli değil. Büyüklü küçüklü pek çok eticaret sitesi güven probleminden şikayetçi.

2020’de Eticaret Sektörünü Neler Bekliyor?

2016 yılında Eticaret hacmi %24 artarak 30.8 milyar TL’ye ulaştı. 2017 yılında banka ve kredi kartı ile yapılan harcamalar %35 artış gösterdi. 2018 yılında %40 büyüme hedeflendi. 2020 yılında dünyada eticarette artık ‘’Ses ile Arama’’ gibi teknolojiler konuşuluyor. Önümüzdeki yıllarda gelişen teknolojiler daha önce hiç E-ticaret alışverişi yapmamış, teknolojiye mesafeli kullanıcıları da internete çekeceğe benziyor.

16 Oca 2020 - 18:21 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak KPSS Cafe Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan KPSS Cafe hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler KPSS Cafe editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı KPSS Cafe değil haberi geçen ajanstır.




Anket KYK Borçları Silinsin Mi?