Bahar Yorgunluğunu Üzerimizden Atabiliriz

Baharın gelmesi ile birlikte vücudumuzda bir yorgunluk belirtisinin olması doğaldır. Tabi bu yorgunluğu üzerimizden atabilme şansımız da vardır. Bahar yorgunluğunun bir kaç farklı belirtisi olabilir. Bunlar neşesiz olma, uyuşukluk, bitkinlik gibi maddeler ile sıralanabilir.

Baharın gelişi ile birlikte vücudumuza bir yorgunluk hali çöktü. Peki bu yorgunluğu üzerimizden nasıl atabiliriz?
 
Bahar yorgunluğu sizi depresyona sokma ihtimali yüksek. Bahar yorgunluğunun belirtileri neşesizlik, uyuşukluk, yorgunluk, bitkinlik biçiminde özetliyebiliriz.  Uzman Klinik Psikolog İhsan Öztekin, “bahar sendromu” olarak da adlandırılan bahar yorgunluğunun çoğunlukla ciddiye alınmadığını belirterek bu vaziyetin bazı kişilerde depresyona kadar götüren sonuçlar doğurabildiğini söyledi.

UYUM ÇABASI KAYGI YARATABİLİYOR

“Bahar yorgunluğu olarak başlayıp sonradan bahar depresyonuna dönen ruh hali, şayet tedavi edilmezse ciddi meselelere yol açabiliyor” uyarısında yer alan Öztekin, şöyle konuştu: “Bahar, doğal olarak değişimi, yeni mevsime adaptasyon sürecini gerektiriyor. Bahar canlanmanın, uyanışın sembolü.

Bu yeni sürece ahenk çabası insanda endişe uyandırabiliyor. Bünye kışın yorgunluğundan çıkma, sonra yeni bir harekete geçme ve yeni bir vaziyete alışmanın zorluğunu yaşıyor. Kış saatinden yaz saatine geçmek bile insanları olumsuz etkileyebiliyor. İnsanlar daha erken kalkmak zorunda ve bu biyoritm açısından önemli. Ayrıca baharda güneşli, aydınlık saatlerin artması, dinlenme ve uyuma süreçlerini olumsuz etkileyebiliyor.” Bahar yorgunluğunun belirtilerini, bitkinlik, neşesizlik, uyuşukluk, yorgunluk, eklem ağrıları, uykuya dalamamak, uyanamamak ve devamlı sıkıntı hali biçiminde özetleyen Öztekin alınabilecek tedbirlere ilişkin şunları aktardı:

BAHAR YORGUNLUĞUNA TESLİM OLMAYIN!

“Özellikle kıştan bahara geçerken bol vitamin almak gerekiyor. Vücut bilhassa B ve C vitaminleri ile potasyuma ihtiyaç duyar.  - Günde 3 litre su için. - Alkol kullanıyorsanız mümkün olduğunca azaltın. - Bol bol egzersiz yapın. Hareket edin, 30 - 45 dakikalık yürüyüşler yapın.  - Güneşlenin. - Gelecek kaygısını yaşamak yerine sürprizlerin güzel olduğunu düşünün. - Erken kalkmak da bahar yorgunluğunu atmak açısından çok önemli. - Uyku saatine dikkat etmek gerekiyor. Yatmadan önce sıkıntılı mevzuları aklınızdan uzaklaştırın, hoşunuza giden mevzuları düşünün. - Kendinizi fena haberlere, uyuşukluğa teslim etmeyin.  - şayet tekrarlayıcı ve ilerleyici bir enerji kaybı ve bitkinlik meselesi yaşıyorsanız, bu sualin çözümü için tıbbi yardım isteyin." gazetebalikesir

14 Mar 2015 - 21:14 - Yaşam



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak KPSS Cafe Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan KPSS Cafe hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler KPSS Cafe editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı KPSS Cafe değil haberi geçen ajanstır.



Anket Kamuya Memur Ve Personel Alımlarında Mülakat Kaldırılmalı mı?
Tüm anketler