Özel Okul Öğrenci Kayıt Sözleşmesi'nde Değişiklik

Milli Eğitim Bakanlığı resmi web sayfasında bir duyuru ilanı yayımladı.

Milli Eğitim Bakanlığı resmi web sayfasındaki duyuru ilanı ile özel okul kayıt sözleşmesinde yaptığı değişikliği duyurdu. 

Milli Eğitim Bakanlığı'nın duyuruda yer verdiği eklere haberin en altından erişim sağlayabilirsiniz.

İşte Değişiklik Yapılan Sözleşme;

''SÖZLEŞME ŞARTLARI

1. Okulun ara sınıflarının eğitim ücreti bir önceki eğitim ve öğretim yılında ilan edilen, okulda devam eden 

öğrencilerin ücreti ise öğrenci kayıt sözleşmesinde belirlenen eğitim ücretine (Y.İ-ÜFE+TÜFE)/2 oranına en 

fazla % 5 artış yapılarak hesaplanır.

2. Kurumumuz, bir sonraki yılın eğitim ve öğretim ücretini ve diğer (takviye kursları, yemek, servis, pansiyon 

vb.) ücretleri, ocak ayından itibaren mayıs ayının sonuna kadar ilan eder. Bu ilanlarda ders yılı veya ders saati 

ücretiyle birlikte, peşin veya taksitli ödemeler ve diğer indirimler de belirtilir.

3. Sosyal ve kültürel faaliyetler, gezi ve gözlem gibi diğer etkinlikler için ücretler, faaliyet öncesi belirlenir. Kurs 

ve faaliyetlere katılım ise veli/vasi izni doğrultusunda gerçekleşir.

4. Kurumumuz, öğrenci veya velilerinden beceri eğitimi / staj çalışması adı altında ayrı bir ücret talep 

etmeyecektir.

5. Kurumumuzun süresi içinde eğitim ve öğretim ücretini ilan etmemesi halinde, kurumumuzdan bir önceki yılın 

eğitim ve öğretim ücreti geçerli olacaktır.

6. Kurumumuzun eğitim ve öğretim ücreti kurum adına açılan ve Valiliğe bildirilen banka hesap numarasına 

yatırılarak tahsil edilir.

7. Kurumumuz, çalışma takviminde belirtilen ders yılı sonunda ücretini ödemeyen öğrencilerin kayıtlarını 

yenilemeyebilir. Ücretini ödememekte ısrarcı olan velinin/vasinin çocuğunun kaydı, maarif müfettişleri 

tarafından yapılacak inceleme sonucunda nakil ve yerleştirme komisyonu aracılığıyla uygun olan resmi okula

veya açık liseye alınır.

8. Aşağıda belirtilen sebeplerden bir veya birkaçının oluşması hâlinde kurumumuzdan ayrılanlara düzenlenen 

faturada belirtilen tutar üzerinden öğrencinin ayrılış tarihinden sonraki günlere ve saatlere isabet eden ödenmiş 

ücretleri kurumumuz tarafından öğrenci veli/vasisine iade edilir.

a) Sağlık raporu alarak öğrencinin sağlık sebebiyle kurumdan ayrılması,

b) Kurumun kapanması,

c) Dönemin açılamaması,

3

d) Kurumun eğitim ve öğretim ortamının olumsuz yönde değiştiğinin maarif müfettişleri tarafından tespit 

edilmesi,

e) Velinin/vasinin öğrencisini okutamayacak duruma düştüğünün resmî kurumlarca belgelendirilmesi 

durumunda okula ödemiş olduğu ayrılış tarihinden sonraki günlere ve saatlere isabet eden ücret öğrenci 

veli/vasisine iade edilir.

9. MEB Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin 56’ncı maddesi hükümlerince; eğitim ve öğretim yılı 

başlamadan kurumumuzdan ayrılanlara yıllık ücretin %10 dışındaki kısmı, eğitim ve öğretim yılı başladıktan 

sonra kurumumuzdan ayrılanlara ise yıllık ücretin %10’u ile öğrenim gördüğü günlere göre hesaplanan

miktarın dışındaki kısmı öğrenci veli/vasisine iade edilir.

10. Kurumumuz tarafından öğrencinin ücretsiz okumasının uygun bulunması veya indirim hakkı elde etmesi 

halinde kurumumuza ödenen ücret, eğitim ve öğretimin başladıktan sonra iki ay içinde öğrenci veli/vasisine 

geri ödenir.

11. Herhangi bir şekilde kurumumuzdan ayrılan burslu öğrencilerden öğrenim gördüğü süre için kurumumuz 

tarafından ücret talep edilmeyecektir.

12. Eğitim ve Öğretim Desteğinden faydalanan öğrenci ücretinin ödenmesi;

a) Öğrencinin velisi/vasisi okulun ilan etmiş olduğu yıllık eğitim ve öğretim ücretinin Bakanlıkça 

karşılanacak eğitim ve öğretim desteğinin dışında kalan bedelini okula ödemekle yükümlüdür.

b) Eğitim Öğretim Desteği kapsamındaki öğrencilerin ücretleri için eğitim ve öğretim desteği toplam tutarı 

düşülerek kalan kısmına … taksit yapılabilir.

c) Öğrencinin Eğitim ve Öğretim Desteğinin çeşitli sebeplerden iptal edilmesi durumunda kalan tutar 

öğrencinin velisi/vasisinden tahsil edilir.

13. MEB Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin Ek 2’ nci maddesine göre; kurumumuzun ilan ettiği yıllık 

ücretin %51’i ve fazlası oranında burslu okutulan öğrencinin Eğitim ve Öğretim Desteği Bakanlığa bildirilerek 

kesilir.

14. Öğrencinin okula devam etmesi esastır. Devamsızlık yapan öğrencilerin velileri/vasileri, öğrencilerin 

mazeretlerini okula bildirir. Veli/vasilerce söz konusu bildirimin okula yapılmaması halinde, okul idaresi 

gelmeyen öğrencilerin velisiyle/vasisiyle iletişim kurarak devamsız öğrenci hakkında veli/vasiye bilgi verir.

15. İş bu sözleşmede yer alan hususların yerine getirilmesi ve gerekli tebligatların yapılabilmesi için veli/vasi 

tarafından aşağıda belirtilen adresin yasal ikametgâh adresi olduğu ve adres değişikliği durumunda 15 gün 

içerisinde yazılı olarak okula bildirilmediği takdirde bu adrese yapılacak tebligat geçerli olacaktır. Öğrenci

kayıt sözleşmesinin tüm hükümleri veli/vasi tarafından eksiksiz olarak okunmuş, anlaşılmış ve herhangi bir 

tereddüt olmaksızın tamamen hür irade ve arzu ile kesin olarak kabul edilmiştir.

Öğrenci velisi/vasisi … /…/201… Kurumun

 Adı Soyadı (Kaşe, Mühür ve Yetkili imza)''

MEB ÖZEL OKUL SÖZLEŞMESİNDEKİ DEĞİŞİKLİK METNİNİN TAMAMI İÇİN TIKLAYINIZ. 

Kpsscafe.com.tr

02 Ağu 2016 - 13:33 - Eğitim


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak KPSS Cafe Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan KPSS Cafe hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler KPSS Cafe editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı KPSS Cafe değil haberi geçen ajanstır.




Anket Memur Ve Personel Alımlarında Yaş Şartı Esnetilmeli mi?