Mesleki ve Teknik Eğitimin Sorunları Belirlendi

Mesleki ve teknik eğitimin durumunun ve sorunlarının belirlenmesi için yapılan çalıştayın sonuç raporu tamamlandı.

 

Mesleki ve teknik eğitimin durumunun ve sorunlarının belirlenmesi için yapılan çalıştayın sonuç raporu tamamlandı. Buna göre, mesleki eğitimin en önemli sorunlarının başında  sektörle işbirliği yetersizliği, öğretmen ve öğrencilerin kalitelerinin  geliştirilmesi...

 

Mesleki ve teknik eğitimin durumunun ve sorunlarının belirlenmesi için yapılan çalıştayın sonuç raporu tamamlandı. Buna göre, mesleki eğitimin en önemli sorunlarının başında  sektörle işbirliği yetersizliği, öğretmen ve öğrencilerin kalitelerinin  geliştirilmesi ile mesleki eğitimin toplumsal algıları yer aldı. Raporda,  sorunların çözümüne yönelik öneriler de sunuldu.

 

Milli Eğitim Bakanlığı’nca düzenlenen Mesleki ve Teknik Eğitim Çalıştay’ı  sonuç raporu hazırlandı.

 

Çalışma gruplarının oluşturulduğu çalıştayda mesleki ve teknik eğitimin  durumu, yön veren kurum ve kuruluşların tutumları, staj uygulamaları, finansmanı,  yaygın ve informal öğrenme, öğrenci profili ve toplumsal algılar konularında  sorunlar belirlendi.

 

Buna göre, mesleki ve teknik eğitimdeki sorunların arasında sektörle  işbirliği yetersizliği yer aldı. Bununla birlikte özel sektörün mesleki eğitime  yeterince destek vermediği, sanayinin ihtiyacı olan nitelikte insanın yetişmediği  gibi sorunlar tespit edildi. Tespit edilen diğer sorunlar şöyle sıralandı:

 

”Eğitim programları ve mesleki yönlendirmede eksiklikler, kurumsal  yapıdan kaynaklı sorunlar, öğretmen yetiştirmeden kaynaklı sorunlar, iş piyasası  ihtiyaç ve beceri analizinin yapılmaması, kalite güvencesinin eksikliği, eğitici,  kariyer ve rehberlik konularında eksiklik, beceri ve staj eğitiminde yetersizlik,  öğretim programlarında eksiklikler, işletmelere verilen teşvikler, eğitici  kaynaklı sorunlar, mevzuat dağınıklığı ve bürokrasi çokluğu, tanıtım eksikliği,  akademik başarı düzeyi düşük öğrenci profili, yetersiz rehberlik hizmetleri ile  yaygın ve örgün eğitimde uygulanan programlarda yeterlilikte uyumsuzluk.”

         

Yabancı dil eğitimi

Raporun çözüm önerilerinde ise açılacak eğitim programlarının  belirlenmesi, stajları tasarımı ve uygulanması gibi süreçlere ilişkin karar verme  konusunda paydaşların da yer alacağı bir mekanizmanın oluşturulmasının önemine  değinildi.

 

Eğitim kalitesinin artırılması, mesleki rehberlik ve yönlendirmenin  ilgili bilgi ve donanıma sahip uzmanlarca yapılmasının gerekliliği bildirildi.

 

Mesleki ve teknik eğitim veren kurumlara mali ve idari esneklik  kazandırılması gerektiği belirtilen raporda, öğretmen ihtiyacının da ilgili  yüksek öğretim programları mezunlarına lisansüstü eğitim verilerek  karşılanmasının önemi kaydedildi.

 

Mevcut öğretmenlerin yeni teknolojilere ayak uydurabilmeleri için  Bakanlık tarafından belli aralıklarla hizmet içi eğitim verilmesinin önemi  vurgulanan raporda, dört yıllık eğitimin 3. senesinde 2 gün okul 3 gün işletme  sisteminin oluşturulması, 4. yılda öğrencilerin sene boyunca işletmelerde eğitim  görmelerinin gerektiği belirtildi. Mesleki ve teknik eğitimde kalite güvencesinin  sağlanması gerektiği kaydedilen raporda, staj imkanın sağlayan işletmelere aldığı  öğrenci oranında teşvik verilmesi talep edildi. Her meslek için dil seviyesinin  belirlenmesi ve yabancı dil eğitiminin geliştirilmesi de çözüm öneriler arasında  yer aldı.

         

Mesleki eğitimdeki öğrenci profili

Milli Eğitim, Çalışma ve Sosyal Güvenlik ve Maliye bakanlıklarıyla sanayi  ve ticaret odalarınca mesleki ve teknik eğitime yönelik etkili tanıtım  yapılmasının gerekliliği belirtilen raporda, ücret politikalarının mesleki ve  teknik okul mezunlarının lehine düzenlenmesinin gerekliliği ifade edildi. Bu  kişilerin asgari ücret dışında tutulması, asgari ücret uygulamasının nitelikli  eleman için uygulanmaması gerektiği de kaydedildi.

 

milliyet egitimajansi

28 Ara 2012 - 18:04 - Eğitim


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak KPSS Cafe Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan KPSS Cafe hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler KPSS Cafe editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı KPSS Cafe değil haberi geçen ajanstır.




Anket Memur Ve Personel Alımlarında Yaş Şartı Esnetilmeli mi?