Bilim insanlarına göre modern insan türünün 'doğal yaşam süresi' 38 yıl!

Avustralyalı bilim insanları, DNA testlerine dayalı yeni bir yöntem kullanarak insanın doğal ortamdaki yaşam süresinin yaklaşık 38 yıl olduğu sonucuna vardı.

‘Modern insan’ diye nitelendirilen Homo Sapiens’in de dâhil olduğu insan türünün doğal koşullardaki yaşam süresinin 38 yıl olduğunu ortaya koyan çalışmanın sonuçları Scientific Reports dergisinde yayınlandı.

Habere göre araştırmacılar, farklı türlerin ömrünü tahmin etmek için DNA analizi üzerine geliştirdikleri yeni bir yöntem sayesinde bu sonuçlara ulaştı.

200’den fazla türün genlerindeki verilerin araştırıldığı çalışmadan alınan sonuçlar, uzmanları oldukça şaşırttı, zira insanın ‘doğal’ ömrünün süresi, ortalama istatistiksel yaşa göre neredeyse 2 kat düşük çıktı.

Bazı memelilerin ‘doğal’ ömrünün limitlerini de değerlendiren bilimciler, soyu tükenmiş mamutun yaklaşık 60 yıl yaşadığını, Grönland balinasının doğal ömrünün ise eskiden düşünüldüğü gibi 210 yıl değil, 268 yıl olduğunu hesapladı.

Bununla birlikte bilimciler, son 200 yılda Homo Sapiens’in ortalama ‘doğal’ ömür süresinin modern tıp ve yaşam tarzındaki değişimlere bağlı olarak 2 kattan fazla uzadığına dikkat çekti.

KPSS Cafe mobil uygulamalarını indirerek yeni ilanlardan ve gelişmelerden anında haberdar olabilirsiniz. IOS uygulaması veya Android Uygulaması yeni yayınlanan ilanlardan ve son dakika gelişmelerden haberdar olmanız için cep telefonunuzda olması gereken tek uygulamadır. Aynı zamanda Kpss Cafe'yi twitterfacebook ve instagram gibi sosyal medya platformlarından da takip edebilirsiniz.

16 Ara 2019 - 15:27 - Yaşam

Anket KYK Borçları Silinsin Mi?