İşte Alkali diyeti

İşte Alkali diyeti.

İşte Alkali diyeti.

Asidik gıdalar, vücudun bağışıklık sisteminin sarsılmasından yorgunluğa, unutkanlıktan hızlı kilo alımına dek pek çok olumsuz etkiye yol açıyor. Son dönemde ise pek çok kişi asidik gıdalar yerine alkalik gıdaları tercih ediyor. 


AYDA 2-5 KİLO VERMEK İDEAL
Son dönemin en popüler diyeti olarak dikkat çeken alkali beslenme ile tıp dünyasının tanışıklığı aslında yarım asır öncesine dayanıyor. Sağlıklı bir yaşam standardı oturtmaya çalışan alkali beslenmede sebze ve meyve ağırlıklı beslenerek hem vücudu alkali yapmanın hem de fazladan enerji alımını kısıtlayarak kilo vermenin amaçlandığını belirten Acıbadem Etiler Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Melis Torluoğlu, buna karşın hızlı zayıflama hayaline kapılmamak gerektiğini, aylık ortalama 2 ila  5 kilo zayıflamanın sağlıklı olacağını söylüyor. 


Akşam  yemeklerinde karbonhidratı kaldırın 
Alkali beslenme tarzına geçenlerin idrarlarının rengini ve kokusunu takip etmeleri önemli. Meyve sularından kaçınılması, evde sebzelerin suyunun sıkılarak tüketilmesi gerektiğini belirten Diyetisyen Torluoğlu, balık tüketiminin artırılmasını, akşam yemeklerinden karbonhidratın çıkarılmasını tavsiye ediyor. Alkali su tüketmenin yanı sıra asidik ve alkali besinleri oranlamak da önem taşıyor. Örneğin bir öğünde 90 gr et tüketiliyorsa 360 gram da sebzeye yer verilmesi gerekiyor.   


ASİDİK BESİNLERDEN UZAK DURMAK ÖNEMLİ
Alkali diyetin ideal kiloya ulaşana kadar uygulanabileceğini, ancak kilo koruma programına geçildiğinde alınan enerji miktarını çok düşürmeden asidik besinlerden uzak durarak bunu bir yaşam tarzı haline getirmek gerektiğini belirten Diyetisyen Torluoğlu “Diyet bittikten sonra eski beslenme alışkanlıklarına dönülmesi, hızlı kilo artışını tetiklemektedir. Bu nedenle kilo kaybı sağlandıktan sonra hedef kiloyu uzun bir süre korumak adına alkali ve asidik besinler arasındaki 3’e 1 olarak belirlenen rakamsal denge korunmalı” diyor.


Uzun süre yapılmamalı
Alkali diyetinin ideal kiloya ulaşana kadar uygulanabileceğini söyleyen Diyetisyen Torluoğlu, bu beslenmenin uzun süre kesintisiz uygulandığında kas kayıplarından metabolizma hızının düşmesine, kansızlıktan kalsiyum eksikliği ve kemik erimesine birçok olumsuzluğu beraberinde getirebileceğini söylüyor.


Dondurma yasak! 
Dondurmadan margarine, kızartmalardan hazır meyve sularına, reçelden pastörize inek sütü ve inek peynirine, soya sosundan enerji içeceklerine, etten alkole pek çok tüketim maddesinin asidik olduğunu vurgulayan Diyetisyen Torluoğlu, asidik gıdaların vücudun bağışıklık sisteminin sarsılmasından yorgunluğa, unutkanlıktan hızlı kilo alımına dek pek çok olumsuz etkiye yol açtığına dikkat çekiyor.



Egzersizi eksik etmeyin 
Alkali diyetten kısa sürede medet ummanın ve hızlı zayıflama hayaline kapılmanın son derece yanlış olduğunu vurgulayan Diyetisyen Torluoğlu, "Alkali diyetin amacı vücuttaki pH dengesini sağlayarak hep aynı düzeyde tutmaktır. Fakat bu tür beslenme bir sistem halinde uygulandığında verimli sonuçlar doğurur. Vücut uzun süreli bir besin kısıtlamasına maruz bırakılmadığı asit ve alkali besin dengesi sağlandığı sürece herhangi bir zararı yoktur" dedi. 

Besinlerin alkali mi yoksa asidik mi olduğunu anlayabilmemiz için pH derecelerini bilmemiz gerekiyor. Hiçbir besin yenilip içildiği anda kan pH değerini hızlıca değiştirmez. Her 13,5 kg beden ağırlığı başına 1 litre alkali su ve %80'i yeşil sebzelerden oluşan bir diyet, haftada 5 gün 15-30 dk egzersiz ile 12 hafta içerisinde ideal bir vücut yapısına kavuşma hedefi içermektedir.


Bir günlük örnek liste
Kahvaltı: Lor peyniri (doyana kadar) + mevsim yeşillikleri (limon ilaveli) + tuzsuz zeytin + 2 dilim glutensiz ekmek + yeşil çay 
Öğle: Çorba + ızgara balık + buharda pişmiş sebzeler + kabuklarıyla haşlanmış patates 
Ara: 2 porsiyon meyve + 1 fincan bitki çayı (alkali su ile hazırlanmış) + 10 adet çiğ badem 
Akşam: Izgara hindi eti + çiğ sebzeler (Et miktarının 4 katı kadar) + haşlanmış esmer pirinç pilavı 
Ara: 1 adet haşlanmış yumurta

18 Nis 2015 - 07:12 - Yaşam


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak KPSS Cafe Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan KPSS Cafe hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler KPSS Cafe editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı KPSS Cafe değil haberi geçen ajanstır.




Anket Memur Ve Personel Alımlarında Yaş Şartı Esnetilmeli mi?