112 Acil çağrıyı kolaylaştıran sistem geliyor!

İçişleri Bakanlığı tarafından 112 acil ambulans servisi için yeni bir uygulama geliştirildi. Acil olan tüm durumlarda telefonla iletişim sağlayanların panik anını önlemek ve konumuna daha rahat ulaşabilmek için 'Otomatik konum' sistemi geliyor. Böylelikle hastanın yeri daha kolay tespit edilebilecek.

112 Acil çağrısında yeni bir dönem açılıyor. Acil sağlık hizmetlerinde "otomatik acil konum" sistemine geçiyor. Ambulans veya polis çağırmak isteyenlerin telaşa kapılarak bilgi vermekte zorlanmasını dikkate alarak, acil sağlık hizmetlerinde hastanın konumunu daha kolay bulabilecek.

İçişleri Bakanlığı'nın koordinasyonunda yürütülen çalışmanın pilot uygulaması Bolu'da gerçekleştirildi. Yurt geneline yaygınlaştırılacak sistem için Apple ve Google'dan acil konum hizmeti alındı. Sistemle 112'yi arayanın adres vermesine gerek kalmadan GSM üzerinden "hassas konum" alınacak ve birimler olay yerine gidecek. 

30 METRE ÇAPINDA KONUM ALACAK

Hem Google'dan hem Apple'dan acil konum servisi aldık. Yeni nesil 112 yazılımıyla en büyük yeniliklerden biri bu, 30 metre çapında konum alabiliyoruz. Şu anda Bolu'da uyguluyoruz. Türkiye'ye yaygınlaştıracağız. Şu anda test ediyoruz.

ENGELLİLERLE GÖRÜNTÜLÜ KONUŞMA

Yeni nesil 112'de "engelsiz 112" uygulamamız devrede. İşitme ve konuşma engelli vatandaşların, akıllı telefonlarla eş zamanlı yazışmaları, görüntülü işaret diliyle iletişim kurmaları ve sesli konuşma - dudak okuma yöntemlerini kullanarak Acil Yardim Merkezleri'ne ulaşmaları sağlanacak.

ACİL KONUM

"eCall" yazılımını devreye aldık. Türkiye'nin herhangi bir yerinde hassas konum sensörü olan araçlardan biri kaza yaptığında, Ankara'ya konumu geliyor, çağrı açılıyor, içinde sağ biri varsa hemen konuşmaya başlıyor. Yani herhangi bir yeri aramasına gerek yok. Bu da tüm Türkiye'de yaygınlaşacak.

ACİL ÇAĞRI BİRLEŞİYOR

Osman Hacıbektaşoğlu, "110 Yangın İhbar, 112 Hızır Acil, 122 Alo AFAD, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma İmdat, 177 Orman Yangını ihbar ve 158 Sahil Güvenlik İhbar hattı, yeni nesil "112 Acil Çağrı" şeklinde tek numarada birleştiriliyor. 2019 itibarıyla 45 ilde birleştirme yapılırken, bu yıl tüm Türkiye'ye yaygınlaştırılması hedefleniyor" dedi.

BUTONLA ENTEGRE

Osman Hacıbektaşoğlu, "İki uygulama var, bundan çok önemli sonuç aldık. Bunlar: KADES, kadına şiddet acil panik butonu uygulaması. Bir de UYUMA. Herhangi bir yerde uyuşturucu kullanımı, satışı şüphesi olunca direkt yine konumunu göndererek -kolluk 112'yle entegre çalışıyor- acil olarak en yakın kolluk, bu noktalara yönlendirilebiliyor" diye konuştu.

25 Şub 2020 - 08:43 - Yaşam


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak KPSS Cafe Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan KPSS Cafe hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler KPSS Cafe editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı KPSS Cafe değil haberi geçen ajanstır.




Anket 2020 KPSS Önlisans Sonuçları Erken Açıklansın mı ?