güvenirlilik , geçerlilik ?

nihan efsun Adlı üyemiz soruyor;Aşağıdaki birkaç soru var yanıt verirseniz çok memnun olurum ; 5- Ölçme aracı geçerliyse , .

nihan efsun Adlı üyemiz soruyor;
Aşağıdaki birkaç soru var yanıt verirseniz çok memnun olurum ;




5- Ölçme aracı geçerliyse , ...

I.güvenirliği de yükseltir
II.puanlardaki hata miktarı azdır
III.araç tek boyutludur
IV.kullanışlık yüksektir

Verilen öncülü tamamlamak için ifadelerden hangisi ya da hangilerini kullanmak doğru değildir ?



NOT: Cevap ‘III , IV ’ olarak verilmiş . SORUM ŞU :Testlerdeki hata miktarı , tesadüfi hatalar örneğin , güvenirlikle alakalıyken , puanlardaki hata miktarının geçerlilikle nasıl bir ilişkisini olabilir ?


8- Aşağıdaki işlemlerin hangisin yapılması halinde güvenirlik artmasına karşın geçerlik zayıflar ?

A) Soruların konulara dağılımını konu ağırlıklarıyla dengelenirse
B) Soruların seçenek sayısı artırılırsa
C) Tamamen objektif puanlanabilecek soru tipleri kullanılırsa
D) İşlenecek konularla ilgili sorular teste eklenirse
E) Sorular açık ve anlaşılır bir dille yazılırsa


NOT : Cevap ‘C’ şıkkı . Bu soru tiplerinin geçerliği hangi açıdan düşürdüğünü açıklarmısınız ?





9- I. Puanlayıcı güvenirliği
II. puanlama güvenirliği
III. Test- tekrar test
IV. KR-20
V. Cronbach Alfa

Bir Türkçe öğretmeni , her bir sorusuna eşit puan verdiği yazılı sınavın güvenirliğini bulmak isterse verilen güvenirlik tekniklerinden hangisini kullanamaz ?

A) I ve III
B) I ve IV
C) III ve IV
D) I,II ve V
E) II, III ve IV


NOT : CVP. ‘C’ şıkkı . Sorunun tek tek şıklarla ilişkisini açıklarsanız çok sevinirim ; ayrıca Cronbach Alfa tekniği ne başarı testlerinde kullanılıyor ne de bu teknikle puanlama ( 0-1 şeklinde ) yapılabiliyor , yanılıyormuyum ?




14. Bir Türkçe öğretmeni hem ilköğretim 3. sınıfların hem de ilköğretim 8. sınıfların dersine girmektedir . Bu Öğretmen 3 seçenekli 20 soruluk bir testi 3. sınıflar için , 3 ve 4 seçenekli 40 soruluk iki testi 8. sınıflar için hazırlamıştır . Sınav haftası hem 3. sınıf hemde 8. sınıfta 3 seçenekli testleri uygulamıştır . Okulun ölçme uzmanı ise 8. sınıflara 3 seçenekli test uygulamasını eleştirerek 4 seçenekli testin uygulanması gerektiğini söylemiştir .


Öğretmen 8. sınıflarda 4 seçenekli testi kullansaydı , bu durum ölçme sonuçlarının hangi özelliğini öncelikle etkilerdi ?

A) Geçerlik
B) Güvenirlik
C) Objektiflik
D) Kullanışlık
E) Tutarlık



NOT: Cevap ‘A’ . Seçeneğin fazla olması şans başarısını düşüren bir faktör olup güvenirlikle alakalı değil mi ?

20 May 2014 - 05:27 - KPSS Rehber


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak KPSS Cafe Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan KPSS Cafe hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler KPSS Cafe editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı KPSS Cafe değil haberi geçen ajanstır.




Anket Memur Ve Personel Alımlarında Yaş Şartı Esnetilmeli mi?