Yaz Saati Uygulaması Sağlığımızı Bozabilir

Yaz saati uygulamasına az bir süre kala uzmanlardan uyarılar geldi. Yaz saati uygulamasının sağlığımızı bozmaması için almamız gereken bazı önlemler var. Bu uyarılara sağlığımız için kulak vermemiz gerekiyor.

Yaz saati uygulamasına az bir süre kala uzmanlardan uyarılar geldi. Yaz saati uygulamasının sağlığımızı bozmaması için almamız gereken bazı önlemler var. Bu uyarılara sağlığımız için kulak vermemiz gerekiyor.

Yaz Saati Uygulaması Sağlık Sorunlarına Neden Olabilir!

 İsviçre merkezli 20 Minutes gazetesinde yayımlanan bir haberde, bu hafta sonu başlayacak olan yaz saati uygulaması hakkında sağlık uzmanlarının tavsiyelerine yer verildi. Haberde uzmanlar, mesai saatleri değişiminde herkesin yaşadığı "uyku vaktini ayarlama sorununa" çözüm getirmek için çeşitli öneriler sundu. Yaz saatinde herkesin normal uyku vaktinden 1 saat daha az uyumasından ötürü sıkıntı çekebileceğini belirten uzmanlar, buna karşı alınabilecek tedbirleri haberde sıraladı. Yaz saatine fiziksel uyum sağlayabilmek için kişilerin, en az 4 gün öncesinden başlayarak şimdiye kadar yataktan kalktığı saatten 20 dakika önce kalkmaları tavsiye edildi.

'ERKEN YATMAK GEREKMEZ'

Yaz saatine uyum sağlamak için normalden erken yatmanın gerekli olmadığını da ekleyen uzmanlar, vücudu yatış değil kalkış saatine göre şartlandırmanın daha faydalı olacağını ifade etti. Yaz saati uygulamasının pazar günü devreye girecek olmasıyla ilgili uyarılarda da bulunuldu.
Uzmanlar, pazar gününü boş gün olarak geçirenleri; tatil rahatlığına kapılarak kesinlikle aşırı uyumaması gerektiği konusunda uyardı ve o gün de iş saatinde kalkmanın en doğrusu olacağına işaret etti. Ayrıca, gün içinde tüketilen gıda ürünlerinin de uyku düzenini iyi bir şekilde ayarlamaya etki edeceğine değinildi ve deliksiz uykunun, vücudu yaz saatine daha iyi alıştıracağına dikkat çekildi. Buna göre yaz saati öncesi günlerde geç saatlerde yemek, gazlı içecekler tüketmek, aşırı kahve ve çay tüketmek gibi uyku bölünmesine sebep olacak şeylerin yapılmaması gerekiyor. Yaz saati uygulamasının dışında kişilerin, sağlıklı ve düzgün bir uyku için müsait olan ortamı sürekli sağlaması gerektiğine de vurgu yapıldı.
Yatak odasında iyi bir havalandırma sisteminin bulunmasının şart olduğunu söyleyen uzmanlar, odada televizyon, tablet, akıllı telefon ve benzeri elektronik cihazların mümkün olduğunca bulundurulmaması gerektiğini belirtti. Yaz saati uygulaması bu sene 28 Mart' Cumartesi'yi 29'a bağlayan pazar gecesi saat 03.00'te zamanın bir saat ileri alınmasıyla resmen devreye girecek. Bu uygulamayla birlikte güneş ışığından faydalanma süresi de 1 saat artmış olacak Türkiye Gazetesi

27 Mar 2015 - 14:27 - Yaşam


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak KPSS Cafe Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan KPSS Cafe hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler KPSS Cafe editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı KPSS Cafe değil haberi geçen ajanstır.




Anket Memur Ve Personel Alımlarında Yaş Şartı Esnetilmeli mi?