Bir Kuşak 4+4+4 Sistemi Nedeniyle Geri Kaldı

Hacettepe Üniversitesi'nden Prof. Ekber Şahin ve Dr. Çiğdem İş Güzel, 4+4+4 uygulamasının başladığı 2012-2013 eğitim-öğretim yılından bu yana 4 dönem süre içerisinde 2081 öğrencinin akademik ve öğrenim gelişimini takip etti. Yapılan tespitlere göre, İlkokula 69 aydan önce başlayan öğrenciler matematik, Türkçe ve Hayat Bilgisi derslerinde geri kaldı ve bu durum iki yıl süre boyunca değişiklik göstermedi.

Cumhuriyet'te Figen Atalay'ın haberine göre eğitim sistemini yeniden düzenleyen ve eğitim uzmanların yoğun uyarılarına rağmen uygulamaya konulan 4+4+4 düzenlemesi ile birinci sınıfa 69 aydan küçük başlayan öğrenciler, büyük yaş grubuna göre akademik ve öğrenim becerisi olarak geri seviyelerde kaldı. 69 aydan büyük ve küçük olan öğrencilerin ilkokula hazır bulunma durumları ve iki yıllık süre içindeki akademik gelişimleri karşılaştırıldı. Araştırma sonuçları 69 aydan küçük olan grubun araştırmaya konu edilen alanların ve alt alanların tamamında büyük yaş grubuna göre tüm dönemlerde dezavantajlı olduklarını ortaya koydu.

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı öğretim üyeleri Prof. Dr. Ali Ekber Şahin ve Dr. Çiğdem İş Güzel, eğitimde 4+4+4 düzenlemesi olarak bilinen uygulamanın başladığı 2012-2013 öğretim yılında birinci sınıfa başlayan 2 bin 81 öğrencinin akademik gelişimlerini boylamsal araştırma yöntemi kullanarak dört dönem süreyle takip edip izlediler.

Elde adilen araştırma sonuçları Educational Policy Analysis and Strategic Research adlı derginin 2018 yılı Şubat sayısında araştırma makalesi olarak yayımlandı. Araştırmada 2012-2013 eğitim öğretim yılında 1.sınıfa başlayan öğrencilerin yaşlarının dağılımının 60 ay ile 84 ay gibi geniş bir aralıkta yer aldı.

Şahin ve İş Güzel'in araştırmasında, ilkokula 69 aydan önce başlayan öğrencilerin okula başlama aşamasında öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerinin dikkate alınmadığı, bu durumun izleyen dönemlerde öğrencilerin akademik başarılarına olumsuz yansıdığına dikkat çekildi.

Bu öğrencilerin Matematik, Türkçe ve Hayat Bilgisi'nin alt alanlarındaki akademik gelişimlerinin 69 aydan büyük başlayan öğrencilere göre daha düşük, aradaki farkın ise anlamlı olduğuna vurgu yapıldı. Küçük yaş grubundaki öğrencilerin aleyhlerine olan bu durum iki yıl boyunca değişiklik göstermedi. Bu öğrenciler için gerekli destekler sunulmaması durumunda izleyen yıllarda öğrencilerin daha fazla gelişimsel problemiyle yüz yüze kalacağı ifade edildi.

Kaynaklar; Cumhuriyet

KPSSCAFE.COM.TR | ANKARA

26 Eyl 2018 - 13:46 - Eğitim


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak KPSS Cafe Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan KPSS Cafe hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler KPSS Cafe editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı KPSS Cafe değil haberi geçen ajanstır.

01

Hakan Yaz - Türk eğitimcilerin yaptıgı böyle degerli bir çalışma neden Milli Eğitim Bakanlığına sunulmadı da Türkiyede yayını olmayan Yabancı menşeili bir dergide yayınlandı. Amacınız ne. Bir seylere dikkat çekmek ve düzeltmekse Türk kamu oyu ve devlet yetkilileri ile paylaşılmalıydı. Çözüm devlette çünkü.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 26 Eylül 13:46



Anket En çok KADRO hangi bölüm mezunlarına verilmelidir ?