Bakan Avcı'ya Öneri...

Kadrolarda yeni bir düzenlemeye gidilecek mi hâlâ belli değil.

 

Kadrolarda yeni bir düzenlemeye gidilecek mi hâlâ belli değil. Ama gündem yüklü mü, yüklü.

Sınavların kaldırılmasından dershanelere, serbest kıyafetten 4+4+4’e kadar acil çözüm bekleyen konular var. Ve işte bu süreçte konuya kafa yoranlardan çok önemli...

 

Kadrolarda yeni bir düzenlemeye gidilecek mi hâlâ belli değil. Ama gündem yüklü mü, yüklü.

Sınavların kaldırılmasından dershanelere, serbest kıyafetten 4+4+4’e kadar acil çözüm bekleyen konular var. Ve işte bu süreçte konuya kafa yoranlardan çok önemli tespit ve değerlendirmeler:

 

İş işten geçmeden!

* Sayın Bakanın iletişim konusunda özenli davranıyor olması çok güzel. Ne var ki iletişim olayın ilk adımı ve  sonrasındaki detaylar belirleyici. Milli Eğitim camiasında “öteki” algısı mutlaka ortadan kaldırılmalıdır. Ortaya konulacak vizyon önemlidir. Alışılagelmiş siyaset yapma tekniğinin ötesinde ilke ve prensipleri olan, adalet ve liyakat olgularını hadisenin merkezinde tutan bir yaklaşım benimsenmelidir.

 

Yönetim kadrosu

* Sayın Bakan öncelikle kendi çalışma arkadaşlarını belirlemeli ve bakanlık üst yönetiminde gereken değişimi yapmalıdır. Bu süreçte alanı yani okulları iyi bilen isimler önemsenmelidir. Bakanlığımız çok önemli kararlar alıyor ve uyguluyor. Söz konusu kararlar toplumun geniş kesimlerini ilgilendiriyor. Ne var ki tüm bu kararlar alınırken istişare mekanizması yeterince işlemiyor (Özellikle Sayın Dinçer dönemi). Başta paydaşlar olmak üzere istişare çok faydalı olacaktır.

* Daire başkanı ve üzeri konumlarla il milli eğitim müdürleri bakan tarafından gerektiğinde hemen değiştirilebilmelidir.

Şube müdürü, okul müdürü, müdür yardımcısı ise tamamen nesnel ölçütlerle atanmalı; yer değişikliklerinde ise daha çok performans ölçütleriyle veli anketleri belirleyici olmalıdır.

* Yeni çıkan yönetici atama yönetmeliği Sayın Bakanımız affetsin ancak tek kelimeyle felaket. Nesnel ölçütlerin arka planda kalmış olması bir yana teknik anlamda da çelişkilerle dolu. Mülakat ve seçme yöntemi ile atama ise kesinlikle istismar edilecektir. Bu noktada Sayın Başbakan da yanıltılmıştır diye düşünüyorum.

* Okul müdürleri bir önceki yönetmelik temelinde atanmalı, deneyim ve birikim (sınav) belirleyici olmalıdır. Müdür yardımcıları öncelikle kurum içinden atanmalıdır.

 

Kıyafet ve öğretmen

* Özel okullara tanınan yüzde 60 karar yeter sayısı resmi okullar için hemen uygulanmalıdır. Kıyafet seçimi için zaman kaybedilmektedir.

* Yetersiz çalışan öğretmen tipi neden değil sonuçtur. Bu sonucu ortaya çıkaran ve koruyan da sistemdir. Sistemi kurgulayanlar işini bilen değil iş bilen öğretmen tipini teşvik etmek adına radikal tedbirler almalıdır.

* Kariyer sistemi ivedilikle işler hale getirilmelidir. Lisansüstü eğitim çok daha etkin biçimde özendirilmelidir. Ödül ve yaptırım hususlarında standartlar oluşturulmalı, okul müdürlerinin inisiyatif kullanabileceği nesnel ölçütleri olan mekanizma ortaya çıkmalıdır (Öğretim yılı bitiyor çalışan ile çalışmayan adına çoğu okulda fark eden bir şey yok).

* Öğretmenin özlük hakları hususu önemlidir; ihmal edilmemelidir.

* Okullarda nitelikli personel bulmak giderek zorlaşıyor. Bırakın nitelikli personeli işini normal yapabilecek donanım ve sayıda memur/hizmetli mumla aranır oldu.

Milliyet

13 Mar 2013 - 11:11 - KPSS


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak KPSS Cafe Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan KPSS Cafe hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler KPSS Cafe editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı KPSS Cafe değil haberi geçen ajanstır.




Anket En çok KADRO hangi bölüm mezunlarına verilmelidir ?