'Öğrenciler özelliklerine göre değerlendirilmeli'

Marmara Üniversitesi (MÜ) Atatürk Eğitim  Fakültesi Öğretim Görevlisi Dr.

 

Marmara Üniversitesi (MÜ) Atatürk Eğitim  Fakültesi Öğretim Görevlisi Dr. Coşkun Küçüktepe, her öğrencinin yeteneklerine  göre değerlendirilmesi gerektiğini söyledi.

 

Edirne Milli Eğitim Müdürlüğü’nce özel bir okulda düzenlenen eğitim...

 

Marmara Üniversitesi (MÜ) Atatürk Eğitim  Fakültesi Öğretim Görevlisi Dr. Coşkun Küçüktepe, her öğrencinin yeteneklerine  göre değerlendirilmesi gerektiğini söyledi.

 

Edirne Milli Eğitim Müdürlüğü’nce özel bir okulda düzenlenen eğitim  seminerinde konuşan Küçüktepe, klasik test teorisinde ölçme ve değerlendirmenin  dar ve sınırlı alanlarda yapıldığını savundu.

 

Küçüktepe, öğrencilerin sınavda performanslarına göre  değerlendirildiğini, sınavın yapıldığı gün ve saatte birçok olumsuzluğa maruz  kalan öğrencilerin sınav sonuçlarının sağlıklı olamayacağına dikkati çekerek,  klasik test teorisinin öğrencilerin yeteneğini ya da akademik başarısını tek ve  kısa bir süreçte ölçtüğünü bildirdi.

 

Alternatif test teorisinin ise her öğrencinin kendi gerçeğine ve  özelliklerine göre değerlendirilmesini sağladığını vurgulayan Küçüktepe, şunları  kaydetti: ”20-30 yıldır bu memleket dünya çağında kaç sporcu yetiştirmiş? Bir elin  parmaklarını geçmez. Sanatçımız, ressamımız yok. Demek ki biz bunlara pek değer  vermiyoruz. Sporcu, sanatçı, müzik adamı, ressamlar, bu ülkenin tanıtım  elçisidir, katma değeridir. Sizin SBS’de matematiği ful çektiğiniz kimseyi  ilgilendirmez ama 2 tane iyi ressam yetiştirmişseniz dünyada herkesi  ilgilendirir. ’Sınavlarda başarılı olanlar değersizdir’ demiyorum, diğer  alanlarda başarılı olanların da değerli olduğunu söylüyorum.”

         

”Ölçme ve değerlendirme sonuca dayalı”

Edirne Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Özcan ise ölçme ve değerlendirmenin  dünyadaki en büyük engellerden biri olduğunu söyledi.

 

Ölçme ve değerlendirmede sonuca dayalı anlayış üzerinde durduklarını,  doğrudan sonucu ölçtüklerine işaret eden Özcan, mevcut anlayışın değiştirilmesi  gerektiğini vurguladı.

 

Öğrencilerin etkinlikleri ve farklı alanlardaki çalışmalarının da  değerlendirilmesi gerektiğini ifade eden Özcan, öğrencilerin neler yaptıklarının  yanında, nasıl yaptıklarının da bilinmesinde fayda olduğunu dile getirdi.

 

Her öğrencinin zeka düzeyinin, ilgisinin, yeteneğinin ve öğrenme  şekillerinin farklı olduğunu anlatan Özcan, sözlerini şöyle tamamladı:

 

"Şuana kadar uygulamış olduğumuz klasik test veya klasik sorulardan  ziyade açık uçlu sorular, değerlendirme ölçekleri, gözlem raporlarını,  portfolyoları ve projeleri alternatif ölçme teknikleri olarak kullanmalıyız ki  öğrenciyi çok objektif bir şekilde değerlendirebilelim. Öğrenciyi sadece bir  sınavda aldığı sonuca göre değerlendirmek yerine, süreç içinde  değerlendirdiğimizde kazanımları edinip edinmediğini çok daha iyi görmüş  oluyoruz.

 

Bu teknikler sistemde uygulanıyor. Biz bunların daha bilinçli ve daha  objektif uygulanmasına yönelik bu eğitimleri veriyoruz.” milliyet eğitim

16 Oca 2013 - 21:16 - KPSS


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak KPSS Cafe Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan KPSS Cafe hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler KPSS Cafe editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı KPSS Cafe değil haberi geçen ajanstır.




Anket KYK Borçları Silinsin Mi?