İleti Yönetim Sistemi ile İş Süreçleri Nasıl Yönetilir?

Hizmet sağlayıcılarının ve kullanıcıların ortak kullandığı İleti Yönetim Sistemi sayesinde firmaların iş süreci oldukça kolay yönetiliyor. 6563 sayılı...

Hizmet sağlayıcılarının ve kullanıcıların ortak kullandığı İleti Yönetim Sistemi sayesinde firmaların iş süreci oldukça kolay yönetiliyor.

6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanunu kapsamında faaliyet gösteren portalın hizmet sağlayıcılara ve kullanıcılara sunduğu birçok avantajı bulunuyor. Elektronik ileti izinlerinin güvenilir bir ortamda saklanması ve kullanıcıların internet ortamında daha güvenilir hareket etmesi için kullanılan sistemin firmalar için sağladığı iş süreci oldukça kolay ve pratik yönetiliyor.

İYS ile İzin Ekleme ve Değiştirme Nasıl Yapılır?

Elektronik ticari iletilerin yüklendiği bir veri tabanı olan İYS nedir? Elektronik iletilerin sistem içerisinde yer aldığı sistem kullanıcılar ve hizmet sağlayıcı firmalar için fayda sağlıyor. Firmaların müşterilere gönderdiği sms, e-posta, telefon veya çeşitli elektronik iletilerin kontrol edilmesini sağlayan portal ile izin ekleme ve değiştirme yapılabiliyor.

İnternet aracılığıyla giriş yaptığınız sistem veri tabanı ile mevcut elektronik ileti onay ve retlerde düzenleme yapabilirsiniz. Hizmet sağlayıcı firmalar alıcılardan sistem dışında elektronik iletilerde verilen onay ve ret değişikliklerini sisteme yüklüyor. Kanun ve mevzuatlara göre yapılan izin ve ret değişikliklerini 3 iş günü içerisinde yapmanız gerekiyor.

İYS ile İzin Sorgulama Nasıl Yapılır?

Hizmet sağlayıcı firma adına çalışanlar sistem ile izin durum sorgulaması yapabiliyor. Şirket yetkilisi olarak sisteme giriş yaptığınızda izin yönetim ekranı üzerinden sorgulama gerçekleştirebilirsiniz. Bunun için telefon ve e-posta adreslerinin eksiksiz bir şekilde girilmesi gerekiyor. Ardından sorgulama yapmak istediğiniz müşterinin izin durumunu kontrol edebilirsiniz.

İYS ile Marka Yönetimi Nasıl Yapılır?

Elektronik iletilerin onaylandığı veya reddedildiği sistem ile marka yönetimi yapabilirsiniz. Hizmet sağlayıcılar alıcılara elektronik ileti gönderirken kullanıcı adı olarak marka kullanıyor. Marka isminin tescilli bir ticari bir unvan olması gerekiyor.

Hizmet sağlayıcı firmalar sistem ile birden çok marka tanımlaması yapabiliyor. İYS ile aynı zamanda marka üzerinden acente ağı oluşturabilirsiniz. Firmalar kullanıcılardan aldığı izinleri düzenlenen markaların altına ekleyebiliyor. Aynı zamanda kullanıcılar bu markalar için portal üzerinden onay veya ret verebiliyor.

İYS ile Günlük Raporlama Nasıl Yapılır?

Hizmet sağlayıcı firmalar gün sonunda bir önceki güne ait kayıtlar ile sisteme giriş yapıyor. Portal üzerinden yapılan kayıtlara göre güncel gelişmeler kolay bir şekilde görüntüleniyor. Firmaların son 7 gün içerisinde temel hizmetler kapsamında yaptığı güncel veri girişleri, izin ve onay değişiklikleri sisteme rapor olarak kaydediliyor. Yapılan tüm değişiklikler ve girişleri günlük raporlama verilerinden görüntüleyebilirsiniz.

İleti Yönetim Sistemine Veri Girişi

İYS üzerinden izin ve ret onayları tek tek veya toplu olarak giriş yapılıyor. İleti Yönetim Sistemi’yle gerçekleştirmek istediğiniz tüm değişiklik ve veri girişlerini manuel olarak da yapabilirsiniz. Manuel olarak yapmak istemiyorsanız Excel ve XML servislerini kullanabilirsiniz. İYS avantajları ve işlevlerinden faydalanmak istiyorsanız Excel ve XML entegrasyon yöntemlerini tercih edebilirsiniz.

Portal üzerinden veri girişi yaparken onaya ihtiyaç duyulan veya duyulmayan ileti grupları bulunuyor. Sistem ile veri girişi yaparken onay gerektiren iletiler; memnuniyet anketi, kutlama ve tebrik gibi elektronik iletiler olarak sıralanıyor.

İYS üzerinden veri girişi yaparken onaya ihtiyaç duyulmayan iletiler ise; üyelik, teslimat, bilgi güncelleme, abonelik ve satın alma elektronik iletiler olarak sıralanıyor.

İleti Yönetim Sisteminin Amacı Nedir?

Ulusal bir veri tabanı olarak kullanılan elektronik İleti Yönetim Sistemi ile hizmet sağlayıcıları alıcılardan aldığı izinleri kaydediyor. Ticari firmalar elektronik iletilerin alıcılara gönderilmesi için izin belgeleri, onay ve ret belgeleri İYS üzerinden kayıt altına alıyor. Müşteriler elektronik iletilerin gönderilmesi için verdikleri izinleri daha sonra reddedebiliyor.

Elektronik iletilerin güvenilir bir şekilde depolandığı sistem yalnızca alıcılar ve hizmet sağlayıcı firmalar için değil denetim makamları tarafından da sıklıkla kullanılıyor. 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanunu kapsamında işlev gören sistem üzerinden yapılan şikayetleri görüntüleyebilirsiniz. Denetim makamları portal üzerinden kaydedilen şikayetleri inceleyerek onay ve denetim sürecini gerçekleştiriyor.

E-posta, sms veya arama gibi elektronik iletiler İleti Yönetim Sistemi’nin birer parçası olarak kullanılıyor. Satıcılar, alıcılar ve denetim mekanizmalarının ortak olarak kullandığı portal iletilerin elektronik ortamda güvenilir bir şekilde depolanması ve gönderilmesinde oldukça fayda sağlıyor. Gerçek ve tüzel kişiler olarak gerek hizmet sağlayıcı firma gerekse bir alıcı olarak bu iletilere yönelik onay ve ret işlemleri gerçekleştirebilir, verilen tüm izinleri görüntüleyebilirsiniz.

04 Tem 2023 - 12:05 - Teknoloji



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak KPSS Cafe Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan KPSS Cafe hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler KPSS Cafe editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı KPSS Cafe değil haberi geçen ajanstır.



Anket Kamuya Memur Ve Personel Alımlarında Mülakat Kaldırılmalı mı?
Tüm anketler