Dijital pazarlama nedir?

Dijital pazarlama, ürün ve hizmetleri tanıtmak için dijital medya ve kanallarda kullanılan tüm pazarlama tekniklerini ifade eder. Dijital pazarlamada...

Dijital pazarlama, ürün ve hizmetleri tanıtmak için dijital medya ve kanallarda kullanılan tüm pazarlama tekniklerini ifade eder. Dijital pazarlamada önemli bir kavram öne çıkıyor, etkileşim. Fark esas olarak çevreyle, burada internetle ilgili olduğu için web pazarlamasından da bahsedebiliriz.

Geleneksel pazarlamanın aksine dijital pazarlama, müşteriyi stratejisinin merkezine koyar. Dijital pazarlama iki gelişmeden kaynaklanmaktadır: İnternete bağlı pazarlama uygulamaları ve yeni bilgi ve iletişim teknolojilerine bağlı olanlar.

Dijital pazarlamayı tanımlayan bu yazımızda farklı biçimleriyle sunacağız. Diğer şeylerin yanı sıra, e-posta veya e-posta pazarlaması, doğal referans veya SEO, ticari bağlantılar ve sanal ofis.

E-posta veya e-posta pazarlaması, dijital pazarlamada yaygın olarak kullanılan bir kaldıraçtır. Çevrimiçi reklamcılık ve müşteri kazanımı alanında e-postanın tüm kullanımlarını bir araya getirir. E-posta kullanımı aynı zamanda müşteri sadakati, müşteri aktivasyonu vb. konularla da bağlantılıdır.

Sanal ofis fiyatını görmek için siteyi ziyaret edin

Doğal referans veya SEO

Doğal referans veya SEO, Arama Motoru Pazarlamasının (SM) dallarından biridir. Bu dijital pazarlama kavramı, bir web sitesini veya web sayfalarını optimize etmek için kullanılan tüm teknikleri ifade eder.

Başka bir deyişle, doğal referanslama, kendinizi Google gibi bir arama motorunun ilk sayfasında konumlandırmayı amaçlar. Bir İnternet kullanıcısı tarafından girilen bir talebin ardından, SEO, içeriğini sonuçların ilk konumuna yükseltmeye çalışacaktır.

İnternette şirket bulmak için 2 olasılık olduğunu unutmayın:

Ya biliyorsunuz ve url'sini veya adını doğrudan Google'a girin,

Ya bir arama motoruna bir sorgu girersiniz ve sonuçlar arasında şirketi bulursunuz.

Bu nedenle, herhangi bir işletmenin amacı Google'da ilk sayfada olmaktır. Amaç, uzmanlığı ile ilgili anahtar kelimeler için sık sık arama yaparak İnternet kullanıcılarının isteklerini tahmin etmektir. Bu nedenle, şirket tarafından üretilen içerik, İnternet kullanıcılarının faaliyetleri hakkında sorduğu soruları ve daha fazlasını yanıtlamak zorunda kalacak.

ŞİRKET KURMAK ne kadar?

Dijital pazarlamada ticari bağlantılar

Dijital pazarlama alanında, sponsorlu bağlantılar, arama motoru pazarlamasının ikinci dalını temsil eder. Sponsorlu bağlantılar, arama motoru sonuç sayfalarında görüntülenen metin biçiminde reklam bağlantılarıdır. Burada Google Adwords reklamlarından internette tanıtımını sağlamak için bahsediyoruz.

Bu bağlantılar, çoğunlukla, küçük reklam simgesiyle arama sonuçları sayfalarının en üstünde görünür.

Bu bağlantılar ayrıca Facebook'ta veya editoryal sitelerde metin ve resim reklamları şeklinde kullanılmaktadır. Reklamveren, tıklama sayısı (TBM) üzerinden ücretlendirilir. Bilginize, 2010 yılında Google cirosunun %97'sini sponsorlu bağlantılar sayesinde elde etti.

Çevrimiçi veya görüntülü reklamcılık

Görüntülü reklamcılık, iletişim ortamı olarak grafik öğeleri veya videoları kullanan her türlü dijital pazarlamayı ifade eder. O zamana kadar çevrimiçi reklamcılık veya çevrimiçi reklamcılıktan bahsettik. 2016'da Fransa'da, özellikle sosyal ağlar aracılığıyla gösterime ayrılan bütçeler, televizyon reklamlarına yapılan yatırımları aştı.

İçerik pazarlaması, diğer bir deyişle içerik pazarlaması, potansiyel müşterilere veya müşterilere belirli sayıda önemli içerik sağlamaya yönelik tüm uygulamaları ifade eder. İçerik pazarlamasının etrafındaki çalışma nispeten uzmanlaşmıştır, çünkü bu, müşteriyi kendine çekerek belirli ihtiyaçları karşılama meselesidir.

Şirket daha sonra, etrafındaki sorunlarla ilgilenerek bir ürün veya hizmete göre belirli pazarlama içeriği oluşturacaktır. Amaç, içerik yayını sayesinde tüketicinin ihtiyaç duyduğu ürün/hizmeti kolayca bulması. Bu nedenle, pazarlama otomasyon çözümleri ile yukarı akışta kurulan senaryolar sayesinde içeriğin doğru zamanda ulaşması gerekir.

Dijital pazarlamada sosyal pazarlama kavramının kullanım bağlamına göre iki tanımı vardır. İlk bağlamda, sosyal nedenleri teşvik etmeyi amaçlayan pazarlama eylemleriyle ilgilidir.

Bu tür eylemler genellikle tüketicileri arasında sorumlu davranışı teşvik etmek isteyen STK'lar, dernekler veya markalar tarafından gerçekleştirilir.

Ancak günümüzde sosyal pazarlama yeni bir anlam kazanıyor, bu pazarlama uygulamaları sosyal ağlarda çok daha yaygın.

 Dijital pazarlama içinde mobil pazarlama

Mobil pazarlama, dijital pazarlamanın büyüyen bir şeklidir. Başta akıllı telefonlar ve çok işlevli tabletler olmak üzere mobil cihazların kullanımına dayalı tüm pazarlama tekniklerini ifade eder.

Daha geniş anlamda, mobil pazarlama, hareket halindeki insanlara yönelik tüm pazarlama eylemleri olarak tanımlanabilir.

Google'a göre, dünya genelinde mobil cihazlardan yapılan sorgular, 2015 yılında bilgisayarlarda yapılan sorguları aşıyor.

Sosyal ağlar üzerinden pazarlama

Sosyal ağlar aracılığıyla dijital pazarlama, bir arkadaş veya profesyonel ağı oluşturmanıza izin veren tüm çevrimiçi sitelerdir. Topluluklar, sosyal ağlarda barındırıldıklarında ve genellikle bir dahili topluluk yöneticisi veya serbest çalışan bir topluluk yöneticisi tarafından yönetildiklerinde konuşuruz.  Bu konuşma platformları, üyelerine etkileşimli iletişim araçları ve arayüzleri sağlar.

SMS pazarlama

SMS pazarlama, potansiyel müşterilere ve ticari amaçlarla kısa mesajların gönderilmesini ifade eder. Dijital tanıtımın 3 sütunundan biridir.

SMS (Kısa Mesaj Servisi), e-posta göndermeye benzerliği ile belirli bir hedefle hızlı iletişim kurmak isteyen şirketler tarafından yaygın olarak kullanılan bir iletişim aracıdır. SMS, e-ticarette terkedilmiş sepetlerde takip çözümü olarak da kullanılmaktadır.

2009'da Noel ve Yılbaşı günlerinde 1 milyondan fazla pazarlama SMS'i gönderildi. SMS, e-postanın önüne geçiyor.

Dijital pazarlamanın maliyeti nedir?

Her alanda olduğu gibi, maliyet, dijital pazarlama stratejinizin bileşenlerine bağlıdır.

Muhtemelen zaten bir web siteniz var. SEO, sosyal medya ve içerik oluşturma gibi gelen tekniklere odaklanarak, düşük maliyetle harika sonuçlar elde edebilirsiniz.

Gelen pazarlama, kitlenizin okumak isteyeceği kaliteli içerik oluşturmakla ilgilidir. Bu içeriğin oluşturulmasını dış kaynak kullanmadığınız sürece, gerekli yatırım yalnızca zaman olarak sayılır.

Çevrimiçi reklamcılık gibi giden teknikler, harcamaları içerir ve maliyetleri, beklenen görünürlüğe bağlıdır.

Örneğin, Google Ads aracılığıyla TBM reklamları sunmak için sektörünüzdeki diğer işletmelere karşı açık artırmalara katılmanız gerekir. Amaç, etkinliğinizle ilişkili anahtar kelimeleri içeren Google aramalarının sonuçlarında mümkün olduğunca üstte görünmektir.

Belirli bir anahtar kelimenin rekabet gücüne bağlı olarak, teklif verme uygun fiyatlı veya tam tersine çok pahalı olabilir. Bu nedenle, doğal altlığınızın gelişimi ile birlikte çalışmanız önerilir.

Hedef kitlenizle alakalı çevrimiçi deneyimler oluşturmak için bu en iyi uygulamaları uygularsanız, sonuçlar hemen olacaktır.

08 Eki 2022 - 15:31 - Teknoloji



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak KPSS Cafe Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan KPSS Cafe hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler KPSS Cafe editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı KPSS Cafe değil haberi geçen ajanstır.



Anket Kamuya Memur Ve Personel Alımlarında Mülakat Kaldırılmalı mı?
Tüm anketler