Malezya Uçağının Enkazı Bulunamıyor

1 yıl önce gerçekleşen Malezya Uçağı olayının ardından, dünyada en geniş arama operasyonu başlatılmasına rağmen, kayıp uçaktan ses gelmedi. Arama faaliyetlerinin bu denli yoğun olmasına rağmen uçağın bulunamaması akıllarda soru işareti bıraktı.

Güncel Haberler 07.03.2015, 19:30 07.03.2015, 19:33
807
Malezya Uçağının Enkazı Bulunamıyor
Malezya uçağı ile ilgili halen bir veriye ulaşılamadı.

 Malezya'nın başkenti Kuala Lumpur'dan Pekin'e giderken 8 Mart 2014'te 227 yolcu ve 12 mürettebatı ile ortadan kaybolan MH370 sefer sayılı Malezya uçağının izine aradan önceki bir senede tüm arama faaliyetlerine karşın rastlanamadı.

Malezya Havayolları'na ilişkin Boeing 777-200 tipi yolcu uçağı, Kuala Lumpur'dan havalandıktan kısa bir zaman akabinde Vietnam hava sahasında radardan kayboldu. MH370'in ortadan kaybolması ile radarda son görüldüğü bölge başta olmak üzere, uçağın düşme olasılığı olan sahalarda arama çalışmaları start verdi .
Vietnam tarafından başlatılan faliyetlere kısa zaman akabinde Malezya, Çin, Singapur, Filipinler, ABD ve Avustralya da yer aldı . Diğer ülkeler de uydular aracılığıyla bölgeyi taramaya start verdi . Havadan, denizden ve karadan başlatılan arama çalışmalarında kayıp uçaktan haber alınamayınca akıllarda birden fazla sual işaretleri belirdi, komplo teorileri üretildi.
Türlü komplo teorileri
Aramalar sürerken uçağın pilotları hakkında iddialar ortaya atıldı. Kaptan pilot Zahari Şah'ın Malezya eski başbakanlarından Enver İbrahim hayranı olduğu ve başbakanın hapse mahkum edilmesine kızdığı için uçağı kasıtlı olarak düşürdüğü iddiaları komplo teorilerinin başlangıcı oldu.
MH370'i arama çalınmaları 10 ülkenin katılım ile Malaga Boğazı ve Malezya'nın batı kısımlarına odaklanırken, kısımda uçağa ilişkin olabileceği öne sürülen deniz üzerindeki "yağ tabakası" ümitleri boşa çıkardı. Uçağa iki kişinin sahte pasaport ile bindiği ve bu kişilerin terörist olduğu iddiaları dikkatleri bu yöne çevirse de araştırmalar bu senaryoyu da boşa çıkardı.
Malezyalı Sivil Havacılık şefi Azharuddin Abdul Rahman, uçağa sahte isim ile binenlerden birisini İtalyan Milli Takımı forması giyen siyahi futbolcu Mario Balotelli'ye benzetmesi dikkatsiz açıklamaların en ilginçlerinden biriydi. Uçağa sahte isimle binen Delavar Seyed Muhammed Madreza ve Puria Nur Muhammed Mehrdad isimli İranlı yolcuların hem siyahi hem de herhangi bir terör bağlantısı olmadığı anlaşılınca bir teori daha sona erdi.
Kayıp uçağı arama çalışmaları 8-14 Mart tarihlerinde ilk arama bölgesinde devam ederken armaya dahil olan ülke sayısı 13'e çıktı. Bölgede aramaya dahil olan gemi ve uçak sayısı 80'e ulaştı. Arka arkaya gerçeği yansıtmayan şüphelerden akabinde bu defa uçağın yolcuları arasında mevcut bulunan Çinli iş adamlarının isimleri ön plana çıktı. Peidong Wang, Zhijun Chen, Zhihong Cheng ve Li Ying isimli yolcuların, Jacob Rothschild'e ilişkin yarı iletken işi yapan Freescale Semiconductor firması'nın patent ortakları olduğu iddia edilmesi ortaya atıldı. İddiaya göre, ortaklık anlaşması uyarınca " 5 ortaktan dördü ölürse tüm patent Rothschild'in firmasına geçecekti" ve uçak bu yüzden düşürüldü. Bu iddia en uzun zaman gündemde kalanlar arasında katıldı .
Asya Pasifik bölgesinin mühim ülkelerinden biri olan Malezya'nın eski başbakanı Mahatir Muhammed tarafından Lahey'deki Uluslararası Savaş Suçları Mahkemesi'ne alternatif olarak kurulan ve George W. Bush, Tony Blair, Dick Cheney, Donald Rumsfeld ve eski Başsavcı Alberto Gonzales gibi isimlerin yargılandığı Kuala Lumpur Savaş Suçları Mahkemesi yüzünden Malezya'ya korkutma vermek için uçağın Batılı güçler tarafından düşüldüğü iddiaları da uzun zaman konuşuldu.
Rusya medyasında bulunan söylenenlere göre ise Malezya uçağının "Hiç" lakaplı biri tarafından kaçırıldığı ve rehinelerin Pakistan'da yer altında tutulduğu ileri sürüldü. Bir komplo teorisi de Malezya'da yayınlanan The New Strait Times gazetesinde çıktı. Haberde, uçağın okyanusa düşmediği ve bilinmeyen bir yere emniyetli bir şekilde iniş yapmış olabileceği iddia edilmesi katıldı .
Dünyanın en geniş çaplı araması
Malezya uçağının arkasında sual işaretleri bırakarak ortadan kaybolmasından 10 gün akabinde arama faaliyetlerine 26 ülkenin dahil olması ile dünyanın o güne kadarki en etraflı araması başlatıldı. Şayet kayıp uçağın izine rastlanamadı. Güney Çin Denizi, Endonezya, Bengal Körfezi, Kazakistan ve Türkmenistan sınırlarına yakın bölgelerde dahi gercekleşen araştırmalar sonuçsuz kaldı.
Havadan, karadan, denizden ve uydular aracılığı ile uzaydan süren dünyanın en etraflı aramasında günler geçmesine karşın ilerleme kaydedilemezken uyduların tespit ettiği deniz üzerinde yüzen parçaları uçaklar bir türlü bulamadı. Tayland uyduları tarafından tespit edildiği açıklanan okyanus üzerinde yüzen 300 parçalık enkaz görüntüsünden de bir sonuç alınamayınca, enkaz parçalarını gören ve dünyayı her saniye izleyen uyduların dev uçağı izleyememesi sual işaretlerinin artmasına sebep oldu.
Yolcuların parası çalındı
Ortadan kaybolmasından akabinde "uzaylıların kaçırmış olabileceği" dahil hakkında birden fazla teori üretimi yapılan uçakta mevcut bulunan yolcuların hesabından para çekilmesi bomba şok etkisi yarattı.
Kayıp uçakta mevcut bulunan dört yolcunun hesabından yaklaşık olarak 111 bin Malezya ringiti (37 bin 467 Avustralya doları) çalındığı anlaşıldı . Hırsızlığı yapan biri banka çalışanı iki kişi sonunda yakalandı .
Güney Hint Okyanusu'na azaldı iddia edilmesi
Muazzam uçağın hiçbir ülkenin radarına takılmadan ortadan kaybolmasına bir anlam verilemezken, 19. yüzyılda keşfedilen dalga fenomen yöntemi ile İngiliz Inmarsat uydusu verilerine göre, uçağın Güney Hint Okyanusu'na düştüğü belirtildi .
Arama çalışmaları sürat ile bölgeye kaydırıldı, arama kurtarma liderliği Avustralya'ya bırakıldı. Şayet harcanan çabalar bir zaman akabinde uçağın hata yerde arandığının açıklanması ile yerini ümitsizliğe terk etti.
Havadan arama bitti
Uyduların tespit ettiği olası enkazların yer aldığı bölgelerde başlatılan havadan arama çalışmalarında da bir sonuca ulaşılamayınca nisan sonunda havadan gercekleşen aramaların sona erdiği belirtildi . Batı Avustralya'nın başkent Perth'in güneyindeki havadan arama çalışmalarında 4, beş milyon kilometre karelik alan Avustralya, Yeni Zelanda, Malezya, Japonya, Güney Kore, Amerika, İngiltere ve Çin'e ilişkin uçaklar tarafından tarandı ama netice alınamadı.
Deniz dibinden sinyaller
Havadan gercekleşen arama çalışmalarından netice alamayan ülkeler, Güney Hint Okyanusu'nda arama faaliyetlerine dahil olan Avustralya'nın "Okyanus Kalkanı" isimli gemisinin okyanus dibinden sinyaller alması ile bu defa okyanus tabanına odaklandı.
Aramalar, sinyallerin gelmekde olduğu kısımda yoğunlaştırıldı ancak bir zaman akabinde sinyallerin uçağa ilişkin olmadığı belirtildi . Aramalar daha güneye kaydırıldı.
Bilim adamları tarafından Malezya uçağının düştüğüne inanılan Güney Hint Okyanusu'ndaki yeni arama bölgesine yoğunlaşan çalışmalarında deniz radarları ile donatılan Bluefin-21 isimli insansız denizaltılar okyanus dibine yollandı.
MH370 sefer sayılı uçağın kaybolmasından beri bir yıldır sürdürülen arama çalışmalarının en sonunda olan deniz tabanını insansız deniz altılarla tarama yönteminde de henüz bir netice alınamadı. Okyanus tabanının üç boyutlu haritaları çıkartılarak süren çalışmaların ne vakit ve nasıl sonuçlanacağı bilinmiyor.

kaynak: yenişafak
Yorumlar (0)
Yeni Nesil E Ticaret Çözümleri için OmniTicaret!
-1°
parçalı bulutlu
Günün Anketi Tümü
Yerli Otomobili Beğendiniz mi?
Yerli Otomobili Beğendiniz mi?
Namaz Vakti 19 Ocak 2020
İmsak 06:32
Güneş 08:00
Öğle 13:04
İkindi 15:36
Akşam 17:58
Yatsı 19:21
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 17 37
2. Başakşehir 18 36
3. Fenerbahçe 18 34
4. Alanyaspor 18 32
5. Trabzonspor 17 32
6. Beşiktaş 17 30
7. Galatasaray 17 27
8. Malatyaspor 18 24
9. Gaziantep FK 18 24
10. Göztepe 17 23
11. Denizlispor 17 22
12. Çaykur Rizespor 17 20
13. Gençlerbirliği 17 18
14. Konyaspor 18 18
15. Kasımpaşa 17 15
16. Antalyaspor 17 14
17. Ankaragücü 18 12
18. Kayserispor 18 10
Takımlar O P
1. Hatayspor 18 37
2. Erzurum BB 17 30
3. Keçiörengücü 17 28
4. Akhisar Bld.Spor 18 28
5. Ümraniye 18 28
6. Menemen Belediyespor 18 28
7. Bursaspor 17 27
8. Adana Demirspor 17 24
9. Balıkesirspor 17 24
10. Altay 18 24
11. Giresunspor 18 24
12. Fatih Karagümrük 17 23
13. İstanbulspor 17 19
14. Altınordu 18 19
15. Osmanlıspor 17 13
16. Boluspor 17 13
17. Adanaspor 18 13
18. Eskişehirspor 17 6
Takımlar O P
1. Liverpool 21 61
2. Man City 23 48
3. Leicester City 22 45
4. Chelsea 23 39
5. M. United 22 34
6. Wolverhampton 23 34
7. Sheffield United 23 33
8. Tottenham 23 31
9. Crystal Palace 23 30
10. Arsenal 23 29
11. Everton 23 29
12. Newcastle 23 29
13. Southampton 23 28
14. Brighton 23 25
15. Burnley 22 24
16. West Ham 22 23
17. Watford 23 23
18. Aston Villa 23 22
19. Bournemouth 23 20
20. Norwich City 23 17
Takımlar O P
1. Real Madrid 20 43
2. Barcelona 19 40
3. Atletico Madrid 20 35
4. Sevilla 20 35
5. Getafe 20 33
6. Real Sociedad 19 31
7. Valencia 19 31
8. Athletic Bilbao 19 29
9. Villarreal 19 28
10. Granada 19 27
11. Levante 20 26
12. Osasuna 20 25
13. Real Betis 19 24
14. Deportivo Alaves 20 23
15. Real Valladolid 20 22
16. Eibar 20 22
17. Celta de Vigo 19 15
18. Mallorca 19 15
19. Leganés 20 14
20. Espanyol 19 11
Yeni Sayımız
Günün Karikatürü Tümü