- 10 Oca 2016 - 23:14 G: 22 Nis 2020 - 13:09

Yumurta kabuğunun bilinmeyen faydaları

Çoğumuz yumurta kabuklarını bir işe yaramadığını düşünerek çöpe atarız. Ancak yapılan çalışmalar bunun tam tersi olması gerektiğini gösteriyor.

mask
Çoğumuz yumurta kabuklarını bir işe yaramadığını düşünerek çöpe atarız. Ancak yapılan çalışmalar bunun tam tersi olması gerektiğini gösteriyor. Güçlü kemikler için yeterli miktarda kalsiyum alımının önemli olduğu artık herkesçe biliniyor. Popüler GalerilerSon Eklenen Foto Galeriler

Çoğumuz yumurta kabuklarını bir işe yaramadığını düşünerek çöpe atarız. Ancak yapılan çalışmalar bunun tam tersi olması gerektiğini gösteriyor. Güçlü kemikler için yeterli miktarda kalsiyum alımının önemli olduğu artık herkesçe biliniyor.

3/22
mask

Diyetisyen Gülhan Koca, yumurta kabuğunun faydalarını ve nasıl tüketilmesi gerektiğini anlattı.

5/22
mask

Folik asit - B vitaminleri, potasyum, magnezyum, fosfor, omega 3 yağ asiti, protein ve egzersiz de kemik gelişimi için gereklidir.

9/22
mask

Günlük 3-4 porsiyon süt ve süt ürünleri tüketimi kalsiyum ihtiyacımızı karşılamaktadır.

11/22
mask

Yumurta kabuğunun yaklaşık %90-95' i kalsiyum olup besinlerle alınan kalsiyuma göre vücutta sindirimi ve emilimi çok daha fazladır.

12/22
mask

Yumurta kabuğunda ayrıca magnezyum, bor, bakır, demir, manganez, molibden, kükürt, silikon, çinko vb. 27 besin öğesi bulunmaktadır.

14/22
mask

Yumurta kabuğu kalsiyumu ve D3 vitamini takviyesiyle yapılan çalışmalarda kemik yoğunluğu ölçümlerinde artışlar gözlemlenmiştir.

15/22
mask

Bu nedenle de osteoporoz (kemik erimesi hastalığı ) riskini azaltmaya yardımcı, iyi bir kalsiyum kaynağı olarak güvenli bir şekilde günlük beslenmeye eklenebilir.

17/22
mask

Kuş (tavuk) doğru beslenmezse ihtiyacımız olan besin öğelerini yumurta kabuğundan alamayız.

18/22
mask

Bu yüzden serbest gezinen kuşların veya sertifikalı organik her türlü yumurta kabuğu (tavuk, kaz, ördek) kullanılmalıdır.

19/22
mask

Bu yüzden serbest gezinen kuşların veya sertifikalı organik her türlü yumurta kabuğu (tavuk, kaz, ördek) kullanılmalıdır.

20/22
mask

Elde ettiğiniz yumurta kabuğu tozunu saklamak isterseniz serin ve kuru bir yerde, cam bir kavanozda muhafaza edebilirsiniz.

21/22
mask

Orta boy yumurta kabuğundan yaklaşık 1 çay kaşığı yumurta tozu elde edilebilir. Bu da yaklaşık 800 mg kalsiyum içermekte olup yetişkin bir birey için besinlerden alınan kalsiyumun miktarına göre ilave olarak kullanılabilir.

22/22
mask

Kalsiyumun fazla alınması kas kramplarına sebep olabilir. Bu yüzden dikkatli kullanılmalı ve mutlaka potasyum kaynağı muz gibi besinlerin tüketimi de ihmal edilmemelidir

10 Oca 2016 - 23:14 - Yaşam


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak KPSS Cafe Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan KPSS Cafe hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler KPSS Cafe editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı KPSS Cafe değil haberi geçen ajanstır.