YGS'den Önce Ne Yapmak Gerekir?

Pazar günü yapılacak ve hayata dair bir çok unsurun belirleneceği olan YGS için geri sayım başladı. Adaylar YGS'nin yapılacağı Pazar günü rahat etmek için ne yapmalıdır? YGS önce yapılması gerekenler, yenilecek yiyecekler ne olmalıdır? Dikkatle okuyunuz.

EĞİTİM HABERLERİ 11.03.2015, 12:52 11.03.2015, 12:54
YGS'den Önce Ne Yapmak Gerekir?
YGS'ye az bir zaman kala artık tüm adaylar yediklerine, içtiklerine dahi dikkat etmelidirler. 

15 Mart 2015 Pazar günü yapılacak olan ve 2 milyonun üzerinde adayın yarışacağı Yükseköğretime Geçiş Sınavı'na (YGS) sayılı günler kala uzmanlar, bir gün önce iyi yemek ve iyi uykunun altın kural olduğunu söyledi. Yaşar Üniversitesi Psikoloji Bölümü Öğretim Üyesi ve Rehberlik ve Psikolojik Danışmanı Yrd. Doç. Dr. Berrin Eylen Özyurt, sınav sırasında kaygıları azaltacak tavsiyelerde bulundu.
Yrd. Doç. Dr. Özyurt, "Sınav başlamadan önce veya stres yaşamaya başladığınız anda derin bir nefes alın ve uzun bir sürede yavaş yavaş bırakın. Tekrar nefes alıp rahat bir şekilde arkanıza yaslanın. Duvar, resim, saat ya da tahta gibi objelere odaklanıp, 'Bu sınavda başarılı olacağım.' gibi olumlu cümleler kullanın. Tekrar derin bir nefes alın ve uzun bir sürede yavaşça bırakın. Normal nefes alma düzenine dönün. Olumlu ve sakin olmak, sınavda başarılı olmak için oldukça önemli. Sınav kağıdının tümünü okuyun, tekrar okuyun ve kolayca yapabileceğiniz soruları işaretleyin. Yanıtlayabileceğiniz soruların sırasını belirleyin. Kendinizi en güvenli hissettiğiniz soruyla başlayın. Soruları yanıtlarken plan dışında bir başka soruyla ilgili yanıt aklınıza gelirse hemen bir başka kağıda kısaca not alın ancak o soruyla ilgili düşünmeye devam etmeyerek, kaldığınız yerden devam edin. Ayrıca 5-10 dakikalık bir ara, sınavın geri kalanını panik içinde geçirmekten çok daha iyidir." dedi.

SINAV MENÜSÜ

Sınav günü performansı etkileyen en önemli unsurlardan birinin de kahvaltı olduğunu belirten Yaşar Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Gıda Teknolojisi Program Sorumlusu Dr. Eylem Ezgi Fadıloğlu ise sınav menüsü önerdi. Dr. Fadıloğlu, "Baş ağrısı, yorgunluğun ve dikkat dağınıklığının olmaması ve kan şekerinin yeterli düzeyde olması için kahvaltı kesinlikle yapılmalı." dedi. Fadıloğlu, şu önerileri sundu: "Kahvaltıda yumurta, peynir, süt, tam tahıllı ekmek, domates, yeşil biber, salatalık, zeytin, ceviz gibi bütün besin gruplarını içeren gıdalar tüketilmeli ve yeterli enerji alınmalı. Çay, kahve gibi kafein içeren ve fazla tüketilmesi sonucu çarpıntı, halsizlik, unutkanlık ve vücudun su ihtiyacının artmasına neden olan içecekler yerine adaçayı, ıhlamur gibi bitki çayları veya taze sıkılmış meyve suları tercih edilmeli. Sınav esnasında mide ve sindirim problemleri yaşamamak için sınav öncesinde ve sınav esnasında gaz yapıcı besinler ve daha önce hiç tüketilmemiş, vücudun alışık olmadığı besinler tüketilmemeli. Çok fazla besin, tek bir öğünde alınmamalı. Susamaya, sınav esnasında fazla su tüketimine ve tuvalet ihtiyacının artmasına neden olan fazla yağlı ve tuzlu besinler sınav öncesinde tüketilmemeli. Kan şekerinin hızla yükselmesine, sonra da düşmesine yol açan çikolata, şeker, tatlı gibi şekerli besinler, bilinenin aksine beynin ihtiyaç duyduğu şekeri karşılamaz ve sınav esnasında dikkat dağınıklığına, konsantrasyonun azalmasına neden olur. Ayrıca gıda zehirlenmesiyle karşılaşmamak için açıkta satılan gıdalar mümkün olduğunca tüketilmemeli. Mayonez, sos gibi çabuk bozulabilecek gıdalardan uzak durulmalı ve en önemlisi de sınav öncesi geceyi asla uykusuz geçirmemek gerekir."

ÖSYM'ye 2015 YGS'ye girmek istediğini bildiren aday sayısı, 2 milyon 126 bin 681. İzmir'de ise 40 binin üzerinde öğrenci bu sınava girecek.

CİHAN
Yorumlar (0)
Yeni Nesil E Ticaret Çözümleri için OmniTicaret!
12°
parçalı bulutlu
Günün Anketi Tümü
2019/2 KPSS Tercihinde Bulunacak mısınız?
2019/2 KPSS Tercihinde Bulunacak mısınız?
Namaz Vakti 14 Aralık 2019
İmsak 06:25
Güneş 07:56
Öğle 12:48
İkindi 15:10
Akşam 17:31
Yatsı 18:56
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 14 30
2. Beşiktaş 14 27
3. Trabzonspor 14 26
4. Başakşehir 14 26
5. Fenerbahçe 14 25
6. Alanyaspor 15 23
7. Galatasaray 14 23
8. Malatyaspor 14 20
9. Göztepe 14 20
10. Denizlispor 14 18
11. Gaziantep FK 14 17
12. Çaykur Rizespor 14 17
13. Gençlerbirliği 14 14
14. Konyaspor 14 14
15. Antalyaspor 15 13
16. Kasımpaşa 14 12
17. Kayserispor 14 10
18. Ankaragücü 14 9
Takımlar O P
1. Hatayspor 14 30
2. Akhisar Bld.Spor 14 25
3. Erzurum BB 14 24
4. Bursaspor 14 23
5. Ümraniye 14 22
6. Keçiörengücü 14 22
7. Menemen Belediyespor 14 22
8. Altay 15 20
9. Fatih Karagümrük 14 20
10. Balıkesirspor 14 19
11. Giresunspor 14 19
12. Adana Demirspor 15 18
13. İstanbulspor 14 15
14. Altınordu 14 13
15. Osmanlıspor 14 11
16. Boluspor 14 11
17. Adanaspor 14 9
18. Eskişehirspor 14 5
Takımlar O P
1. Liverpool 16 46
2. Leicester City 16 38
3. Man City 16 32
4. Chelsea 16 29
5. M. United 16 24
6. Wolverhampton 16 24
7. Tottenham 16 23
8. Sheffield United 16 22
9. Arsenal 16 22
10. Crystal Palace 16 22
11. Newcastle 16 22
12. Brighton 16 19
13. Burnley 16 18
14. Everton 16 17
15. Bournemouth 16 16
16. West Ham 16 16
17. Aston Villa 16 15
18. Southampton 16 15
19. Norwich City 16 11
20. Watford 16 9
Takımlar O P
1. Barcelona 15 34
2. Real Madrid 15 34
3. Sevilla 16 31
4. Real Sociedad 16 27
5. Getafe 16 27
6. Athletic Bilbao 16 26
7. Atletico Madrid 16 26
8. Valencia 16 26
9. Granada 16 24
10. Osasuna 16 23
11. Real Betis 16 22
12. Levante 16 20
13. Villarreal 16 19
14. Real Valladolid 16 19
15. Deportivo Alaves 17 19
16. Eibar 16 15
17. Mallorca 16 14
18. Celta de Vigo 16 13
19. Leganés 17 10
20. Espanyol 16 9
Günün Karikatürü Tümü