TEOG Öğrenci Kılavuzu Yayınlandı

Öğrenciler için hayata dair önemli aşamalardan birisi olan TEOG sınavı için MEB bir kılavuz yayınladı...

EĞİTİM HABERLERİ 03.03.2015, 14:22 03.03.2015, 14:38
TEOG Öğrenci Kılavuzu Yayınlandı
TEOG Kılavuzu

Bir sınava hazırlık sürecinde bilmemiz ve uygulamamız gereken ayrıntıların yer aldığı bu kitapçığın bizler için yol gösterici olacağına inanıyoruz. Okulda öğrenilen bilgilerin değerlendirilmesi için sınavlar yapılır. Bu sınavlar bizim kişilik özelliklerimizi, zekâmızı, değerli olup olmadığımızı belirleyen bir araç değil, bizlerin derslerimizde neyi ne kadar öğrendiğimizi ölçen bir uygulamadır. 





Ortak Sınavları Tanıyalım





Okulda gerçekleşen Din kültürü ve İnkılap tarihi sınavlarının birincisi, Türkçe, Matematik, Fen ve Yabancı Dil derslerinin ise ikincisi, işlenen müfredatı kapsayarak ortak sınavlar şeklinde yapılmaktadır.










6, 7 ve 8. sınıf yılsonu başarı puanları ve 8.sınıf ortak sınav puanı ortalaması toplanacak.

Elde edilen toplam ikiye bölünecek ve 500 üzerinden alacağınız ortaöğretime yerleştirme puanınıza ulaşacaksınız.

Amaçlarımızı İyi Belirlemek Lazım










Verimi Arttırmak Çok Önemli





Zaman Yönetimini İyi Anlamak Gerek

  • Önceliklerimizi doğru belirleyelim. Etkili olmadığını düşündüğümüz zaman izlediğimiz yolu değiştirebiliriz.
  • Çalışırken kendimize, dış etkenlere (telefon, televizyon, bilgisayar vb.) kapalı olduğumuz belirli bir zaman dilimi ayıralım. Göreceğiz ki, bu zaman diliminde kesintiye uğramadan yapabileceğimiz çok şey olacak.
  • Yinelemek durumunda olduğumuz etkinliklerimiz için önceden belirlediğimiz zamanları kullanalım. Örneğin alışveriş yapılacaksa alışveriş merkezlerinin daha boş bir saatini tercih edelim.
  • Farklı uyaranların ilgimizi dağıtmaması için masamızda sadece çalışacağımız derse ait araç-gereçler olmalıdır.
  • Hızlı okumayı öğrenelim.
  • İlgilenme isteğimiz in azalmaması için öncelik taşıyan ödev ve projelerimizi ertelemeyelim
  • Her bitirdiğimiz çalışmanın üstünü çizelim. Yapmayı tasarladıklarımız bitince kendimizi ödüllendirelim. Bitmediyse kendimize bir not yazalım ve uygun zamanda bu çalışmayı da bitirelim.
  • En azından bir adım atalım. Bir kez başlayınca yol almak daha kolay olur. “Başlamak bitirmenin yarısıdır”.
  • Motivasyonumuzu düşürmememiz için programımızda yapabileceğimizden fazla etkinlik sıralamayalım. 
  • Yatmadan önce bir sonraki gün için neler yapacağımızı tasarlayalım.
  • Anımsamamız için not kağıtları, renkli kalemler kullanarak konuyu görsel olarak çekici ve eğlenceli hale getirelim.
  • Hiçbir şey yapmak istemiyorsak ve hayallere dalıyorsak yalnızca oturup ve bir duvara bakalım, bir zaman sonra zaten sıkılıp ve işimize geri döneriz.


Çalışma Ortamınızı İyi Düzenleyin



Çalışma Sürelerini ve Aralıklarını iyi Ayarlayın

Bu şekilde çalışmak konuları daha iyi hatırlamamızı sağlar.
Aralarda kısa bir yürüyüş, hafif fiziki aktiviteler, müzik dinleme, gevşeme egzersizleri    vb. yapabiliriz.

Düzgün Not Tutma Alışkanlığı Geliştirin


Dersleri Aktif Bir Şekilde Dinleyin

Ders sıkıcı olsa bile önemli ve yararlı olacağını düşünüp dersi dikkatle dinleyelim.
Duygularımız ile değil aklımız ile dinleyelim. 
Eğer konuşmacı ile aynı fikirde değilsek soru soralım ve dinlemeye devam edelim.
Verilen örneklerin olayları nasıl desteklediğine dikkat edelim.
Dışardan gelen uyarıcılarla ilgilenmeyelim. 

Hızlı ve Etkili Okumayı Öğrenin



Okumada planlı hareket etmek ve böylece zamanı iyi değerlendirmek bizler için çok önemlidir. Bunun için yukarıdaki ilkelere uymamız gerekir.

Hafızanızı Güçlendirmek İçin Çalışın

Etkili öğrenme yöntemlerini kullanalım.
Öğrendiklerimize ilk 24 saat içinde mutlaka tekrar edip pekiştirelim

Kendinizi Derslerinize Güdüleyin

Ders çalışma isteğini sadece kendimiz oluşturabiliriz. Ailemiz, öğretmenlerimiz ve arkadaşlarımız bu çalışma için beklediğimiz isteği bize hazırlayamaz. Kendi seçimlerimiz, öncelikle inanarak oluşturduğumuz amaçlarımız motivasyonumuzu sağlayacaktır.  
Motivasyonumuz azaldığı zaman ulaşmak istediğimiz hedefi tekrar ayrıntılı şekilde hayal edelim. Ne için emek gösterdiğimizi hatırlamak çalışmaya hevesle geri dönmemize yardımcı olabilir.

Düzenli Beslenmeyi Alışkanlık Haline Getirin

Kahvaltı ve diğer öğünlerimizi aksatmadan zamanında yapmamız dengeli beslenmemizi sağlayacak, balık, sebzeler, bakliyatlar, süt, peynir, yumurta, et gibi protein içeren besinleri tüketmemiz de unutkanlığımızı azaltmamıza yardımcı olacaktır.
 
Dinlenme sürelerinde bizi dinlendirecek ders dışı sosyal etkinlikler, sportif faaliyetlere zaman ayırabiliriz.

Sınav Kaygısını İçinizden Söküp Atın

Sınavlarda bazen kalbimizin hızlı hızlı çarptığını ve aşırı terlediğimizi hissederiz ancak bu çok nadir görülen, çözümü basit olan duygu durumuna sınav kaygısı diyoruz. 

Olumsuz Düşüncelerden Kurtulun



Solunum Egzersizleri ve Nefes Kontrolünü Öğrenin

Sınav girmeden ya da sınav sırasında kaygı düzeyinizin artarsa, birkaç kez derin nefes alın. Ayrıca birkaç dakika gözlerinizi kapatarak sizi mutlu eden bir anıyı ya da bir yeri hayal edin. Bu rahatlamanıza ve düşünce odağınızın değişmesine yardımcı olacaktır. İyi nefes ağır, derin ve sessiz olmalıdır.
İyi bir nefes yavaş olarak burundan alınır, sessiz olur ve akciğerin bütününü doldurarak diyaframı aşağı iter. 
Nefes egzersizlerinden amaç, akciğerin bütününü kullanmaktır. Nefes alma egzersizine başlamadan önce sağ avucunuzu göbeğinizin hemen altına, sol elinizi göğsünüzün üstüne (göğüs hizasına) koyun ve gözlerinizi kapatın. 
Nefes almadan önce ciğerinizi iyice boşaltın. (nefesi verirken ciğerler zorlanmamalı ve nefes itilmeden kendiliğinden çıkmalı.)
Ciğer kapasitenizi hayali olarak ikiye bölün ve "1-2" diye içinizden sayarak ciğerinizin bütününü doldurun. Kısa bir süre bekleyin, "bir-iki" diye diye sayarak, nefesinizi aldığınızın iki katı sürede boşaltın. Sağ eliniz göğüs kemiklerinizin, hareketli bir köprü gibi, yana doğru açıldığını hissetmeli. Yine bir nefes almadan iki saniye bekleyin. Tüm bunları tekrarlayarak bir derin nefes daha alın ve verin. Egzersizi bir kere daha tekrarlayıncaya kadar mutlaka en az 4-5 normal nefes alın. Eğer derin nefes almaya devam ederseniz bir baş dönmesi hissedebilirsiniz.

Kas Gevşetme Egzersizleri Yapın

Rahatsız edilmeyeceğiniz sessiz bir odada rahat bir konuma geçin. Birkaç kez yavaş ve derin soluk alıp vererek gevşemeye başlayın… Şimdi vücudunuzun geri kalan bölümünü gevşemeye bırakırken yumruklarınızı sıkın ve kol bileklerinizi kendinize doğru bükün… daha sıkı, daha sıkı… Yumruklarınızdaki ve ön kolunuzdaki gerginliği hissedin… Şimdi gevşeyin… Ellerinizdeki ve ön kollarınızdaki gevşekliği hissedin. Şimdi dirseklerinizi kırın ve pazılarınızı şişirin… Bunları olabildiğince gerin ve gerildiğinizi hissedin. Ellerinizi koy verin ve gevşeyin… Ayrımı görün. Şimdi kaşlarınızı çatın ve gerginliğin bütün alnınız boyunca yayıldığını izleyin… Koy verin. Kaşlarınızın düzleşmesine izin verin. 
Başınızı boynunuzun çevresinde yavaşça geri çevirin, başınızı oynattıkça gerginlik noktasının yer değiştirdiğini hissedin… daha sonra başınızı diğer yönde çevirin. Gevşeyin, başınızı dik ve rahat bir konuma getirin… şimdi omuzlarınızı silkin; omuzlarınızı kulaklarınıza dek kaldırın… orada tutun… Omuzlarınızı düşürün ve gevşemenin boynunuz, boğazınız ve omuzlarınız boyunca yayıldığını hissedin… daha derin, daha derin… 
Kalçanızı sıkıştırın… Gevşeyin ve farkı hissedin… şimdi bacaklarınızı düz bir konuma getirin ve gerin, ayak parmaklarınızı aşağı doğru kıvırın. Gerginliği yaşayın… Gevşeyin… Bacaklarınızı düz bir konuma getirin ve gerin, ayak parmaklarınızı yüzünüze doğru kıvırmaya çalışın, gevşeyin… 
Yavaş ve derin soluk alıp vermeyi sürdürdükçe bütün vücudunuz boyunca yayılan derin gevşemenin ağırlığını ve rahatlatan sıcaklığını hissedin… Ayaklarınızı gevşetin… Kalçalarınızı gevşetin… Daha çok, daha çok yayılmasını sağlayın. Omuzlarınızda derinleşen gevşemeyi hissedin… Daha derin, daha derin… Boynunuzdaki gevşekliği ve gevşemeyi ayırt edin… Yavaş ve derin soluk alıp vermeyi sürdürün. Bütün vücudunuz, size rahatlık veren bir biçimde, gevşek, gevşemiş, sakin, dinlenmiş durumda…





Yorumlar (0)
Yeni Nesil E Ticaret Çözümleri için OmniTicaret!
12°
parçalı bulutlu
Günün Anketi Tümü
2019/2 KPSS Tercihinde Bulunacak mısınız?
2019/2 KPSS Tercihinde Bulunacak mısınız?
Namaz Vakti 14 Aralık 2019
İmsak 06:25
Güneş 07:56
Öğle 12:48
İkindi 15:10
Akşam 17:31
Yatsı 18:56
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 14 30
2. Beşiktaş 14 27
3. Trabzonspor 14 26
4. Başakşehir 14 26
5. Fenerbahçe 14 25
6. Alanyaspor 15 23
7. Galatasaray 14 23
8. Malatyaspor 14 20
9. Göztepe 14 20
10. Denizlispor 14 18
11. Gaziantep FK 14 17
12. Çaykur Rizespor 14 17
13. Gençlerbirliği 14 14
14. Konyaspor 14 14
15. Antalyaspor 15 13
16. Kasımpaşa 14 12
17. Kayserispor 14 10
18. Ankaragücü 14 9
Takımlar O P
1. Hatayspor 14 30
2. Akhisar Bld.Spor 14 25
3. Erzurum BB 14 24
4. Bursaspor 14 23
5. Ümraniye 14 22
6. Keçiörengücü 14 22
7. Menemen Belediyespor 14 22
8. Altay 15 20
9. Fatih Karagümrük 14 20
10. Balıkesirspor 14 19
11. Giresunspor 14 19
12. Adana Demirspor 15 18
13. İstanbulspor 14 15
14. Altınordu 14 13
15. Osmanlıspor 14 11
16. Boluspor 14 11
17. Adanaspor 14 9
18. Eskişehirspor 14 5
Takımlar O P
1. Liverpool 16 46
2. Leicester City 16 38
3. Man City 16 32
4. Chelsea 16 29
5. M. United 16 24
6. Wolverhampton 16 24
7. Tottenham 16 23
8. Sheffield United 16 22
9. Arsenal 16 22
10. Crystal Palace 16 22
11. Newcastle 16 22
12. Brighton 16 19
13. Burnley 16 18
14. Everton 16 17
15. Bournemouth 16 16
16. West Ham 16 16
17. Aston Villa 16 15
18. Southampton 16 15
19. Norwich City 16 11
20. Watford 16 9
Takımlar O P
1. Barcelona 15 34
2. Real Madrid 15 34
3. Sevilla 16 31
4. Real Sociedad 16 27
5. Getafe 16 27
6. Athletic Bilbao 16 26
7. Atletico Madrid 16 26
8. Valencia 16 26
9. Granada 16 24
10. Osasuna 16 23
11. Real Betis 16 22
12. Levante 16 20
13. Villarreal 16 19
14. Real Valladolid 16 19
15. Deportivo Alaves 17 19
16. Eibar 16 15
17. Mallorca 16 14
18. Celta de Vigo 16 13
19. Leganés 17 10
20. Espanyol 16 9
Günün Karikatürü Tümü