Sınavda Başarıyı Arttıran Gıdalar

Sınavlarda başarı için, uzmanından beslenme tavsiyesi.

EĞİTİM HABERLERİ 09.04.2014, 13:09 09.04.2014, 13:09
Sınavda Başarıyı Arttıran Gıdalar

Sınavlarda başarı için, uzmanından beslenme tavsiyesi.

 

Kahvaltı başarıyı artırıyor

Genetik, öğrenme ve başarıda çok büyük bir etken olsa da öğrencilerin sağlıklı beslenmeleri en az genetik kadar başarılarına etki etmektedir. Kesinleşmiş çalışmalar...

Sınavlarda başarı için, uzmanından beslenme tavsiyesi.


 


Kahvaltı başarıyı artırıyor


Genetik, öğrenme ve başarıda çok büyük bir etken olsa da öğrencilerin sağlıklı beslenmeleri en az genetik kadar başarılarına etki etmektedir. Kesinleşmiş çalışmalar, kahvaltı alışkanlığıyla okul başarısı arasında pozitif ilişki eskiden beri bilinmektedir. Beslenmeyle zeka gelişimi arasında direkt ilgi olduğu şüphesizdir. Sağlıklı ve yeterli beslenme bireyin sosyal ve duygusal zekasını geliştirmekle birlikte algılama muhakeme yapabilme öğrenme yeteneğini karar verme hızlarını pozitif yönde etkiler. Özellikle protein alımının yeterli veya yetersiz oluşu bilişsel işlevlerde etkisini çok daha hızlı göstermektedir. Proteinler vücut için daha çok yönetici pozisyonunda olduğundan büyük önem taşımakta. Ayrıca bazı minerallerin, özellikle Demir ve Çinko ile zeka çeşitleri arasında pozitif ilişkisi bilinmekte.


 


Kilo, sınavı kötü etkiliyor


Ülkemizde kilo alımının başladığı en yaygın dönem, lise ve üniversiteye hazırlık dönemi. Birçok danışanımıza kilo ile ilgili problemleriniz özellikle ne zaman başladı diye sorduğumuzda çoğu lise son sınıf diyor. Son aylarda beslenmede en önemli dikkat edilecek konu, adayların kilo almamasıdır. Sınava mevcut kilolarından 8 kg daha fazla girmeleri mutlaka başarılarını negatif yönde etkileyecektir.  En basit olarak saatlerce küçük bir sırada oturmak zorunda kalacak ve kazandığı kilolar nedeniyle sadece sabit oturmak için bile dikkati dağılacaktır. Kilo alımı ve aşırı şeker tüketimi şeker ve insülin seviyelerinde dalgalanmasına neden olabilir. Kilo yönetimi konusunda bir uzmandan destek alınmasını tavsiye ediyoruz.  


 


Ceviz ve bademi eksik etmeyin


Sınava hazırlanan adaylara özellikle tavsiyelerimiz ise şöyle:


·       Su içmeyi unutuyorsa hatırlatın.


·       Meyve tüketmesini sağlayın.


·       Çalışma masasında taze meyvelerin yanında  ceviz ve badem bulundurun. Özellikle bu kuruyemişler, demir çinko selenyum omaga 3 - 6 yağ asitleri ihtiva ederek öğrenme ve zindelik için faydalı olacaktır.


·       Süt grubu besinleri tüketmeleri normal büyüme ve gelişme için çok önemli olmakla birlikte süt grubu besinlerle alınan kalsiyumun biyoyararlılığı hem yüksek hem de yağ emilimini negatif yönde etkilediği bilinmektedir.


·       Protein tüketimi yaşamın her döneminde olduğu gibi bu dönemde de çok etkili.


·       Çocuk ya da ergen tüm hayatı boyunca beyaz ekmek tüketmişse son iki ay kaldı diye tam tahıllı ekmeği zorlamak çok da anlamlı değil.


·       Yağ tercihlerinde ise zeytin yağı ile tereyağının bire bir oranında tüketimini tavsiye etmekteyiz. Bu yağ oranını ancak haftada 2 kez 250-350 gram balık tüketenler  için böyle olmakta


·       Sebze yemeği ve tercihleri öğrencinin tercihleri göz önünde bulundurularak hazırlanması gerekir. Sadece ıspanak ve mantar seven bir öğrenciyi durduk yere pırasa yemeye zorlamak da haksızlık.


·       Son not: bırakın çocuklar çikolata da yesin! Bu çocuğun sağlığına zarar verecek boyutta olmadığı sürece büyüme ve gelişme evresinde çocukların tüketmeleri enerji ihtiyacını karşılamaları adına faydalı olabilir.


 


Sınavlarda başarı için bu besinleri yemeye dikkat edelim.


 


egitimajansi.com

Yorumlar (0)
Yeni Nesil E Ticaret Çözümleri için OmniTicaret!
açık
Günün Anketi Tümü
2019/2 KPSS Tercihinde Bulunacak mısınız?
2019/2 KPSS Tercihinde Bulunacak mısınız?
Namaz Vakti 16 Aralık 2019
İmsak 06:26
Güneş 07:56
Öğle 12:49
İkindi 15:11
Akşam 17:31
Yatsı 18:56
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 15 33
2. Beşiktaş 15 27
3. Trabzonspor 14 26
4. Başakşehir 14 26
5. Fenerbahçe 15 25
6. Galatasaray 15 24
7. Malatyaspor 15 23
8. Alanyaspor 15 23
9. Göztepe 15 20
10. Gaziantep FK 15 20
11. Denizlispor 14 18
12. Gençlerbirliği 15 17
13. Çaykur Rizespor 15 17
14. Kasımpaşa 15 15
15. Konyaspor 14 14
16. Antalyaspor 15 13
17. Kayserispor 15 10
18. Ankaragücü 15 10
Takımlar O P
1. Hatayspor 15 33
2. Erzurum BB 15 27
3. Akhisar Bld.Spor 15 26
4. Ümraniye 15 25
5. Menemen Belediyespor 15 25
6. Bursaspor 15 24
7. Fatih Karagümrük 15 23
8. Keçiörengücü 15 22
9. Balıkesirspor 15 20
10. Altay 15 20
11. Giresunspor 15 19
12. İstanbulspor 15 18
13. Adana Demirspor 15 18
14. Altınordu 15 14
15. Osmanlıspor 15 11
16. Boluspor 15 11
17. Adanaspor 15 9
18. Eskişehirspor 15 5
Takımlar O P
1. Liverpool 17 49
2. Leicester City 17 39
3. Man City 17 35
4. Chelsea 17 29
5. Tottenham 17 26
6. M. United 17 25
7. Sheffield United 17 25
8. Wolverhampton 17 24
9. Arsenal 17 22
10. Crystal Palace 16 22
11. Newcastle 17 22
12. Burnley 17 21
13. Brighton 16 19
14. Bournemouth 17 19
15. West Ham 17 19
16. Everton 17 18
17. Aston Villa 17 15
18. Southampton 17 15
19. Norwich City 17 12
20. Watford 17 9
Takımlar O P
1. Barcelona 16 35
2. Real Madrid 16 35
3. Sevilla 17 31
4. Getafe 17 30
5. Atletico Madrid 17 29
6. Real Sociedad 17 28
7. Athletic Bilbao 17 27
8. Valencia 17 27
9. Granada 17 24
10. Osasuna 17 23
11. Levante 17 23
12. Real Betis 17 23
13. Villarreal 17 22
14. Deportivo Alaves 17 19
15. Real Valladolid 17 19
16. Eibar 17 16
17. Mallorca 17 15
18. Celta de Vigo 17 14
19. Leganés 17 10
20. Espanyol 17 10
Yeni Sayımız
Günün Karikatürü Tümü