İnsan Vücudunda Yeni Bir Organ Keşfedildi-En Büyük Organımız

Bilim insanları uzun araştırmalar ve tartışmalar sonucu insan vücudunda yeni bir organ bulduklarını açıklandı. Bulunan bu organın vücuttaki en büyük organ olduğu belirtiliyor.

İnsan Vücudunda Yeni Bir Organ Keşfedildi-En Büyük Organımız
Haber albümü için resme tıklayın

ABD'li bilim insanları tüm dünyayı yakındna ilgilendiren yeni bir çalışma yaptı ve insna vücudunda yeni bir organ keşfetti. Alınan son bilgilere göre dokuların içinde bulunan sıvı dolu bölgelerin vücuttaki en büyük organ olduğunu savunuyor.

Konu üzerinde uzun araştırmalar yapan New York Üniversitesi uzmanları, mikroskop işlevi gören özel bir endoskopik bir kamerayı çalışmalarında kullandı. Bu ayrıntılı inceleme sonucu bağ dokunun içinde daha önce görülmemiş yapılarla karşılaştı.

Araştırmacılar konu ile ilgili yaptıkları açıklamada önemli ifadeler kullandı. New York Üniversitesinde çalışan bilim insanları konu ile ilgili, "Bağ dokuya bakınca içinde küçük çatlaklar görürsünüz. Bunların hep hasar ya da esneme kalıntısı olduğunu düşündük ama aslında, gördüğümüz bambaşka bir şeydi" ifadelerini kullandı.

Uzmanlar "onlarca yıldır herkesin gözleri önünde saklanıyordu" dedikleri organa "Interstitiyum" adını verdi.

İnsan vücudu büyük oranda sıvıdan meydana gelmektedir. Hücreler ve dokular arasını dolduran inters-tisyel sıvı da, tıp dünyası için yeni bir olgu değildir.

Ancak araştırmacılar, derinin altında ve organlar arasında bulunan, kan damarlarını, kasları, sindirim ve boşaltım sisteminini çevreleyen sıvı dolu bu ağın, aynı yapı ve işleve sahip olduğu için ayrı bir organ olduğunun altını çiziyor. "Şok emici" işlevi gören organın doku ve organları darbelerden koruduğu ve bir duvar görevi gördüğü ifade ediliyor.

VÜCUTTAKİ EN BÜYÜK ORGAN

Uzmanlar, 10 litre sıvıdan oluşan intestitiyum"un vücuttaki en büyük organ olduğunu söylüyor.

Kimi uzmanlarsa fikre karşı gelirken, araştırmanın insan vücudunun daha iyi anlaşılmasının yanı sıra kanserin yayılmasını engellemeye yardımcı olabileceği belirtiliyor.

KPSSCAFE.COM.TR  |ANKARA

28 Mar 2018 - 15:51 - Yaşam

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler KPSS Cafe editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı KPSS Cafe değil haberi geçen ajanstır.

Anket Kamuya Memur Ve Personel Alımlarında Mülakat Kaldırılmalı mı?
Tüm anketler