Türkiye Girişimcilik Konusunda Ne Durumda?

Türkiye'de girişimcilik düşünüldüğü kadar kötü mü? Türkiye girişimcilik konusunda ne durumda?

banner396

Türkiye Girişimcilik Konusunda Ne Durumda?

Türkiye'de girişimcilik düşünüldüğü kadar kötü mü? Türkiye girişimcilik konusunda ne durumda?

04 Kasım 2015 Çarşamba 22:28
140 Okunma
Türkiye Girişimcilik Konusunda Ne Durumda?
Türkiye'de girişimcilik düşünüldüğü kadar kötü mü? Türkiye girişimcilik konusunda ne durumda?

 Universum tarafından yapılan gençlik araştırmasına göre Türkiye’deki öğrencilerin yüzde 18’i üniversiteden mezun olduktan sonra kendi işini kurmayı düşünüyor. Araştırmanın gerçekleştirildiği 55 ülke arasında, buna en yakın oran yüzde 11 ile Polonya. 
Universum İdeal İşveren Araştırması 2015, Türkiye’de, 30’dan fazla üniversitede, 34 bin 465 öğrenci ile gerçekleştirildi. Bu yıl üçüncüsü yapılan araştırmada, ilk defa bu yıl 0-3 yıl arasında iş tecrübesi olan, genç profesyonel Y kuşağı temsilcilerinden 7 bin 672 kişiye de sorular yöneltildi. Böylece Y kuşağının iş hayatına girdikten sonra bakış açısındaki değişimler de ortaya konuldu. İktisadi İdari Bilimler, Mühendislik, Sosyal Bilimler gibi farklı eğitim alanlarından öğrencilere ulaşılarak; fonksiyonlar arasında tercihlerin nasıl değiştiği de araştırıldı.

Bu yıl Koç Holding hem İktisadi ve İdari Bilimler, hem de Sosyal Bilimler alanında eğitim gören öğrenciler ve genç profesyoneller arasında birinci sırada yer aldı. Mühendislik ve IT okuyan öğrencilerin birinci tercihi ise Aselsan oldu. Mühendislik ve IT kökenli genç profesyonellerin ideal işveren sıralamasında ilk sırada Google yer aldı.
Y kuşağı sadık olduğunu düşünüyor

Araştırma kapsamında, Y kuşağı temsilcilerine kendilerini nasıl tanımladıkları soruldu. Y kuşağı hakkında sadakatsiz, sık iş değiştirir ve sorumluluk düzeyi düşük gibi görüşlerin hakim olmasına rağmen; araştırma kuşaklar arasında sadakat ve sorumluluk kavramlarına bakış açılarının farklı olduğunu ortaya koydu. Araştırmaya katılan gençlerin yüzde 73′ü kendilerini sorumluluk  sahibi ve sadık olarak görürken; diğer öne çıkan özellikleri arasında yüzde 71 oranla network kurabilme becerisi, yüzde 55 dikkatli ve yüzde 52 meydan okuyan olma yer alıyor.

Universum’un araştırmasında çıkan çarpıcı sonuçlardan birisi de Türkiye’deki öğrencilerin yüzde 18’inin mezun olunca kendi işini kurmayı düşünmelerini söylemeleri. Araştırmanın gerçekleştirildiği 55 ülke arasında, buna en yakın oran yüzde 11 ile Polonya.

Araştırma sonuçları kapsamlı olarak 6 Kasım’da, Shangri-La Bosphorus İstanbul Oteli’nde düzenlenecek İşveren markası konferansı People Make the Brand 2015′te sunulacak.

İktisadi ve İdari Bilimler Öğrencilerine Göre Türkiye’nin İdeal İşverenleri 2015

Koç Holding
Sabancı Holding
Türk Hava Yolları
Google
Microsoft
Doğan Holding
Türkiye İş Bankası
The Coca Cola Company
Unilever
Ziraat Bankası
Sosyal Bilimler Öğrencilerine Göre Türkiye’nin İdeal İşverenleri 2015

Koç Holding
Türk Hava Yolları
Sabancı Holding
Google
TÜBİTAK
Microsoft
Samsung
Doğan Holding
IKEA
Eczacıbaşı Grubu
Mühendislik ve IT Öğrencilerine Göre Türkiye’nin İdeal İşverenleri 2015

Aselsan
Google
Microsoft
Koç Holding
Türk Hava Yolları
TÜBİTAK
Sabancı Holding
Samsung
TAI (TUSAS)
Roketsan
Genç Profesyonellere göre Türkiye’nin İdeal İşverenleri 2015 – İktisadi ve İdari Bilimler

Koç Holding
Google
Sabancı Holding
Türk Hava Yolları
Unilever
Microsoft
The Coca Cola Company
Ziraat Bankası
Eczacıbaşı Grubu
Procter & Gamble (P&G)
Genç Profesyonellere göre Türkiye’nin İdeal İşverenleri 2015 – Sosyal Bilimler

Koç Holding
Türk Hava Yolları
Google
TÜBİTAK
Sabancı Holding
Microsoft
The Coca Cola Company
Eczacıbaşı Grubu
Aselsan
Doğan Holding
Genç Profesyonellere göre Türkiye’nin İdeal İşverenleri 2015 – Mühendislik ve IT

Google
Türk Hava Yolları
Microsoft
Aselsan
Koç Holding
TÜBİTAK
Unilever
Turkcell
Sabancı Holding
Siemens
İrem Ceylan / kariyer.net
>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 04.11.2015 22:29
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394