Sosyal ağlar son dakikada taktik değiştirdi

Sosyal medya şirketi son anda yeni bir taktik değiştirdi. Sosyal medya şirketi son dakikalarda taktik değiştirerek yeni bir imza daha attı ve kullanıcılar kendine.

banner396

Sosyal ağlar son dakikada taktik değiştirdi

Sosyal medya şirketi son anda yeni bir taktik değiştirdi. Sosyal medya şirketi son dakikalarda taktik değiştirerek yeni bir imza daha attı ve kullanıcılar kendine.

29 Mart 2015 Pazar 21:50
Sosyal ağlar son dakikada taktik değiştirdi
Sosyal medya şirketi son anda yeni bir taktik değiştirdi. Sosyal medya şirketi son dakikalarda taktik değiştirerek yeni bir imza daha attı ve kullanıcılar kendine.

ŞU anda dünya çapında günde 20 milyar SMS mesajı gönderiliyor. Akıllı telefonlarla beraber mobil internet elimize geçtikten sonra ise SMS her geçen gün geriliyor. Sadece WhatsApp’ta günlük 30 milyardan fazla mesaj gönderiliyor. Bu rakamı gören diğer sosyal ağ şirketleri de özel mesajlaşma özelliğini ardı arkasına eklemeye başladı. Konum paylaşmadan, fotoğraf paylaşma uygulamalarına kadar birçok serviste artık özel mesajlaşma özelliği bulunuyor.

TAKTİK DEĞİŞTİ

İşin aslına bakacak olursak birçok sosyal ağ, özel mesajlaşma hizmeti olmadan yola çıkmıştı. Örneğin, konum paylaşma uygulaması Swarm, Facebook, Instagram ve Snapchat başta olmak üzere tüm uygulamalarda özel mesaj gönderme özelliği bulunmuyordu. Ancak kullanıcı sayısı konusunda yavaş büyüme gösteren şirketler, özel mesaj gönderme kozunu oynadı. Şu anda ise neredeyse tüm sosyal ağların özel mesaj gönderme özelliği bulunuyor. Şirketlerin bu kozu oynamasındaki asıl sebep ise çapkınlık. Daha çok çapkınlık için kullanılan özel mesaj gönderme hizmeti olan sosyal ağlar, farklı özellikleriyle dikkat çekiyor. Bu hafta özel mesaj gönderilebilen sosyal ağları bir araya getirdik.

Swarm

Daha önce Foursquare adıyla kullanıcıların konum bildirmesini sağlayan Swarm üzerinden mesajlaşabilmek mümkün. Bunun için kullanıcıları gittikleri mekanda yer bildirimi (check-in) yapması gerekiyor. Yer bildirimi yapıldıktan sonra ise kullanıcılar bulundukları mekandaki diğer Swarm aboneleriyle mesajlaşmaya başlıyor.

Facebook Messenger

Facebook’un WhatsApp’ı satın almadan önce kullanıcılarına sunduğu Facebook Messenger, geliştirilmeye devam ediliyor. Kullanıcıları telefon numaraları üzerinden eşleştirilebilen Facebook Messenger, Facebook’ta arkadaş olmayanların bile yazışabilmesini sağlıyor. Facebook Messenger’da fotoğraf ve konum da paylaşılabiliyor.

Instagram

Fotoğraf paylaşma uygulaması Instagram, iki yıl önce özel mesajlaşma özelliğini kullanıcılara sunmaya başladı. Instagram’daki tüm kullanıcılar birbirlerine özel mesajlar gönderebiliyor. Ancak birbirini takip etmeyen kullanıcıların gönderdikleri mesajlar, ‘diğer’ klasöründe kalıyor. Bu yüzden Instagram’da özelden mesajlaşabilmek için önce arkadaş olunması gerekiyor.

Twitter

Twitter’da en başından beri özel mesajlaşma özelliği yer alıyordu. Sadece birbirlerini takip eden kullanıcılar, özelden mesaj gönderebiliyor. Twitter’dan özel mesaj gönderme özelliği sadece 140 karakterle sınırlı. Kullanıcılar ise kendi aralarında sadece fotoğraf gönderebiliyor. Bu yüzden Twitter üzerinden özel mesaj gönderme özelliği çok fazla tercih edilmiyor.

Snapchat

Özel mesajlaşma konusundaki en iyi sosyal ağlardan biri Snapchat. Kullanıcı adıyla birbirlerini ekleyen Snapchat aboneleri özelden mesajlaşabiliyor. Yazı, fotoğraf veya video olarak gönderilen tüm özel mesajlar, karşı tarafın ‘gelen’ mesajlar kısmında en fazla 10 saniye kalıyor. Bu da kullanıcılar arasında güven sağlıyor. Buna ek olarak Snapchat’teki özel mesajlaşma özelliğinde videolu görüşme yapabilmek de mümkün.

>>2017 KPSS'YE GİRECEK LİSE ADAYLARI DİKKAT!!!


Son Güncelleme: 29.03.2015 21:58
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394