Google "Deep Link" algoritmasını devreye sokmaya hazırlanıyor

Google yeni arama algoritması "Deep Link" i devreye sokarak kullanıcıların işinizi kolaylaştıracak.

banner396

Google "Deep Link" algoritmasını devreye sokmaya hazırlanıyor

Google yeni arama algoritması "Deep Link" i devreye sokarak kullanıcıların işinizi kolaylaştıracak.

23 Mart 2015 Pazartesi 09:04
677 Okunma
Google "Deep Link" algoritmasını devreye sokmaya hazırlanıyor
 Google yeni arama algoritması  "Deep Link" i devreye sokarak  kullanıcıların işinizi kolaylaştıracak.

Arama motoru Google, 21 Nisan’da Deep Link isimli yeni arama algoritmasını faaliyete geçirecek. Yeniden yazılacak kurallarla mobil uyumlu web siteleri daha üst sıralarda yer alırken, aramalarda karşımıza çıkan ilgisiz sayfalar elenecek ve son kullanıcının hayatı pratikleşecek.

Spotzer’in Türkiye Genel Müdürü İnan Aras, internetin çok geniş bir içerik kaynağı olduğunu belirterek, Google’ın gelecekte öngördükleri ile arama vizyonunu değiştireceğini, arama trendlerinde anahtar kelimeden sorulara geçiş olduğunu kaydetti.


“Google’da arama yapmak yerine Google Amca’ya soruyoruz” diyen Aras, “Artık sadece ham içerik istemiyoruz, sayfalarca dolaşıp birçok farklı kaynağın içinde tarama yapmak istemiyoruz. Bilirkişimiz olan Google Amca’dan bir cevap istiyoruz. Makineye sor, cevap al. Bu kadar basit olmalı” diye konuştu.
Aras, “Biz daha sormadan  aradığımız o tekil içeriğe cevap alacağımız bir gelecek olacak” dedi.

Google, 21 Nisan 2015'de Sitelerin Mobil Uyumluluğuna Göre Sıralama Güncellemesi Yapacağını Duyurdu

Yine önemli ama bir o kadar da açık bir güncelleme geliyor arkadaşlar. Bu güncellemenin adını şu an bilemesek de durum aynen başlıkta belirttiğimiz gibi, sitelerin mobil uyumluluğu da önemli bir sıralama kriteri olacak. Google bu güncellemenin tarihini 21 Nisan 2015 olarak duyurdu.

Zaten bir süredir Google, Webmaster Tools hesaplarımdan ısrarla şu siteniz mobil görünüm hataları barındırıyor, şurayı okuyun, burayı inceleyin gibi mesajlar gönderiyordu. Bir iki hafta önce gece forumdaki işlerim azalınca bir el atayım dedim bu duruma. Webmaster Tools ekranımızda Dil Hedefleme'nin hemen altında Mobil Uyumluluk menüsü var ki, zaten Google'ın gönderdiği mesajlar da ardı ardına gelmiş son dönemlerde. Hepsi bu nedenle...

Google diyor ki "bir kaç algoritma ile sitelerinde içeriklerine özen gösterip güzel yazanları şimdiye kadar hep ödüllendirdim. Bundan sonra artık günümüz teknolojilerine uyanları da ayırayım. Çağa ayak uyduramayanları şöyle bir silkeleyeyim."


Siz de çalışmalara başlarken önce sitenizin mobil uyumlu olmadığını şuradan bir test edin:

https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

İnternet kullanıcılarının en çok tercih ettiği arama motoru Google, 21 Nisan'da Deep Link adlı yeni arama algoritmasını faaliyete geçirecek. Yine yazılacak kurallarla mobil ahenkli web siteleri daha üst sıralarda yer alırken, aramalarda karşımıza çıkan ilgisiz sayfaları elenecek ve son kullanıcının hayatı pratikleşecek.

İşletmelere bilişim hizmetleri sunan Spotzer'in Türkiye Genel Müdürü İnan Aras, Google'ın yeni filtreleme yöntemini ve reel ekonomiye muhtemel yansımalarını ANADOLU AJANSI muhabirine değerlendirdi. İnternetin çok geniş bir içerik kaynağı olduğunu belirten Aras, şu örneği verdi:

"Evvel Google'un genel algoritmasını anlamak için Google'a girip 'yolculuk tasarısı' yazın örneğin. Bir hayli veri menfaat önünüze. Arama sonuçlarınız boş bir levha gibi karşınızda duruyor, istediğiniz bilgileri almak için bu içeriği anlamlandırmanız ve gerçekten ihtiyacınız olanı seçmeniz lazım. Aradığınız spesifik veriye ulaşmak için 'yolculuk tasarısı İstanbul' gibi değişik anahtar sözcük kombinasyonları kullanmayı deneyebilirsiniz. Ancak daha kompleks aramalar yapıyorsanız işiniz zorlaşır. Arayan kişinin ekstra efor sarf ederek bu içeriğe mana kazandırması gerekir."

ANAHTAR KELİMEDNE SORULARA

Google'ın gelecekte öngördükleri ile arama vizyonunu değiştireceğini aktaran Aras, arama trendlerinde anahtar kelimeden sorulara geçiş olduğunu anımsattı.

"Google'da arama yapmak yerine Google Amca'ya soruyoruz" diyen Aras, "Google'a soruyoruz 'İstanbul'da ne yapılır?' diye. Benim dönemimdekiler Uzay Yolu'nda Mr. Spock ile tüm soruları cevaplama özelliğine sahip olan kompüter arasında geçen diyalogları hatırlar. Aynı burada olduğu gibi artık yalnızca ham içerik istemiyoruz, sayfalarca dolaşıp, bir hayli değişik kaynağın içinde tarama yapmak istemiyoruz. Bilirkişimiz olan Google Amca'dan bir yanıt istiyoruz. Makineye sor, yanıt al - bu kadar kolay olmalı."

SORULARDAN DÜŞÜNCE GRUPLARINA

Apple'ın Macintosh'ı tanıttığı ilk reklamda, George Orwell'in Romanı "Bin Dokuz Surat Seksen Dört"e atıfta bulunan reklamıyla devrim yarattığını söyleyen Aras, "Asıl devrim bundan sonra olacak. Nesnelerin internete dahil olmasıyla, hayatımız tamamen dijital olacak. Google'a girip, soru sormamıza lüzüm kalmayacak veyahut şöyle diyelim; soru sorma ve yanıt alma kısmı bir metin ile olmayacak. Dijitalleşme ile her şey otomatize olmaya başladı. İnternet bağlantısı olan akıllı buzdolaplarını duymuşsunuzdur, kendi kendilerine domates, patates siparişi veren" ifadesini kullandı.

"BUGÜN İÇİN YAPILAN HER ŞEY YARIN ESKİDE KALACAK"

"Kullanıcıya hitap ediyorsa yap, etmiyorsa yapma" sloganının tüm meslek süreçlerinin düsturu olacağını dile getiren Aras, "Gelecek, biz daha sormadan aradığımız o tekil içeriğe yanıt alacağımız bir gelecek olacak. Google da tam bu noktada, insanların ihtiyaçlarına hizmet eden, kendi kendini güncelleyen bu dinamik, eşsiz içeriğin peşinde" diye söyledi.

Şirketlerin iç yapılarını son tüketici odaklı bir yapıya dönüştürmeleri gerektiğini vurgulayan Aras, şöyle söyledi:

"Şirketlerin de Google mantığı ile çalışması gerekir. Brief (özet) sormak yok, içeriği alıcı daha sormadan anlayıp yanıt vermek gerekiyor. Bunu yapmayan şirketler, müşteriye yanıt vermek yerine soru soran şirketler kaybedecek.

Eskiden yalnızca bilgisayarlar üzerinde arama yaparken, artık mobil reklamları da işin içine katıyoruz. Bu sebeple web sitelerinin de mobil cihazlara ahenkli olması gerekiyor çünkü trafiğin bir kısmı mobilden geliyor. Google bu trendi gördüğü için 21 Nisan tarihinden sonra şu anda uygulamaların içeriğini mobil cihazlarda göstermezken artık bu içerikleri de endeksleyecek ve bu tarihten sonra mobil cihazda arama yapan bir kullanıcı uygulamanın içeriğini de görüntüleyecek.

Tabii bir de danışmanlık kısmı mevcut. Sektör kendini daima güncelledikçe, bizim de müşterilerimizi ve onlar için yaptığımız işleri güncel tutmamız gerekiyor. Bizim çalışma şeklimiz daima destek vermek üzerine kurulu. Ödemeyi bir kere alıp, web sitesi tasarlayıp teslim etme ve işi bitirme odaklı çalışmıyoruz."

"GOOGLE HER ŞEYİ SON KULLANICI İÇİN YAPAR"

Google'ın yapacağı düzenlemelerle arama optimizasyonlarında (SEO) kullanıcı dostu gelişmeler görüleceğini anlatan Aras, şunları vurguladı:

"Google her şeyi son kullanıcı için yapar. Diyelim ki bir şirket SEO ile alakalı bir açık-püf nokta buldu ve daima üst sıralarda yer alma şansı yakaladı. Kullanıcı arama düzenledi, bu şirket en üst sırada olduğu için ilgisini çekti, siteye giriş düzenledi ve aradığı içeriği bulamayıp çıktı. Bu başka kullanıcılar tarafından da tekrarlandı. Sizce kullanıcı odaklı çalışan bilir kişimiz, 'Google Amca'mız buna ne kadar süre izin verir?

SEO çalışmaları ile kısa vadede süratli tırmanışlar yaşanabilir, ancak Google bu dijital davranışlarımızı takip eder, analiz eder ve anlamlandırır. X kişisi bu sitede şu kadar kaldı, şu kadar saniye şu tutumu düzenledi, form doldurdu gibi... Bu davranışlara ve başka birkaç algoritmaya göre Google her siteye bir kalite skoru belirler. Hilelerle üst sıralarda yer meydan şirketlerin de zamanla kalite skoru düşecektir ve ilk sıralarda yer alamayacaktır."

"YATIRM MELEKLERİ GİRİŞİMCİ AĞINI KARŞILAMAYA KAFİ DEĞİL"

Türkiye'de bilişim alanındaki girişimlere kamu kesiminin yatırımları olduğuna, ancak bunun henüz istenilen seviyede bulunmadığına işaret eden Aras, şöyle söyledi:

"Yatırım ve fonlar mevcut kamu tarafından sağlanan. Örneğin İstanbul Kalkınma Ajansı dönemsel olarak destekler sağlıyor ve Türkiye'de teknoloji sektörü daha da alaka çekici bir hale geliyor. Bunun da Türkiye'nin ekonomik durumuna etkisi olacak. Her yerden yatırım gerekiyor. Yalnızca devlet desteği kafi olmaz, özel sektörden de daha fazla yatırım alınmalı. Oldukça büyük varlıklı ailelerin de bu yatırımda yer alması gerekiyor. Türkiye'nin teknolojisi, altyapısı, pazarlama bilgisi ve işgücü mevcut fakat girişimcilerin en oldukça büyük sorunu kapitale erişim. Bir yandan projecilik kültürü de az, yatırım melekleri de belirli sayılarda o yüzden girişimci ağını karşılamaya kafi değil."

"KARADENİZLİ TEMELİ ARTIK İCRAATA GEÇİRMEMİZ LAZIM"

Türkiye'de girişimcilik hakkında belli bir altyapının oluştuğuna dikkati çeken Aras, bunun nitelikli eğitimlerle pekiştirilmesi gerektiğini ifade etti. Aras, "Fıkralarda geçen Karadeniz aklı mevcut ya, o yaratıcılığı desteklemek lazım. Fakat şu an olduğu gibi yalnızca 'fikrim mevcut' olmaz, 'yeni bir dükkan açacağım' olmaz. 'Yeni alıcı kazanacağım' mantığı lazım bize" değerlendirmesini düzenledi.

SPOTZER 17 ÜLKEDE HİZMET VERİYOR

Spotzer'in 17 ülkede KOBİ'lere yönelik hizmet veren bir şirket olduğunu da sözlerine ekleyen Aras, KOBİ'lere yeni alıcılar kazandırmak için performans reklamları, arama motoru pazarlaması, e-posta pazarlaması, sosyal basın, içerik pazarlaması ve video prodüksiyonu gibi çözümler sunduklarını aktardı.

Kaynak: Sabah
>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 23.03.2015 01:43
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394