228 bebek galaksi dünyayı tarayacak

Uzay arasında bulunan her türlü araştırmalar insanların merakle beklediği acaba ne zaman uzaya çıkacağız? Sorusunu sorduğu yeni bir gezegen ile beraber.

02 Nisan 2015 Perşembe 23:06
124 Okunma
228 bebek galaksi dünyayı tarayacak

Gökbilimciler, iki uzay teleskobu kullanarak 228 bebek galaksi kümesi keşfettiklerini açıkladı

Avrupa Uzay Ajansı'na (ESA) bağlı Herschel ve Planck uzay teleskoplarını kullanan gökbilimciler, yeni doğmuş yıldızlara sahip 228 galaksi kümesi keşfetti. Gökbilimciler, Evren'in derinliklerinde yer alan genç galaksi kümelerinin, Samanyolu ve diğer galaksilerin gençliği hakkında bilgiler sakladığını belirtti.

Herschel Uzay Gözlemlevi ve Planck Uydusu ile elde edilen veriler, galaksilerin nasıl bir araya geldiklerini hakkında bilgi sunacak. Araştırma sayesinde Evren'in büyük kısmını kapladığı ve galaksi oluşumunda rol oynadığı düşünülen karanlık madde hakkında da yeni bilgiler elde edilmesi hedefleniyor.

200 bebek galaksinin teleskoplara erişen ışınları, Evren'in henüz 3 milyar yıl yaşında olduğu döneme ait. Gökbilimciler bu sayede Evren'in ilk dönemlerindeki galaksi oluşumunu gözlemleyebilecek.

Yıldız oluşumu yaşanıyor

Araştırmada yer alan Arizona Üniversitesi'ne bağlı Steward Gözlemevi'nden Brenda L. Frye, "Evren'in tüm yönlerde homojen olduğuna inandığımız çok eski bir dönemine bakıyoruz. Kısaca bebek bir galaksinin neye benzediğini bize sunacak bir gözlem yapıyporuz" ifadesini kullandı.

Frye, geçmişte yapılan benzer araştırmalara kıyasla, en son gözlemde bir veya iki değil, 228 bebek galaksi kümesi bulduklarını söyledi.

Araştırmacılar, tespit edilen her galaksi kümesinde gaz bulutları ve tozun yıldız oluşumu sürecinde bir araya geldiğini tahmin ediyor. Oluşan yıldızların sahip olduğu kütlenin Güneş'e oranla birkaç yüz veya 1500 kat daha fazla olduğu düşünülüyor. Samanyolu ise her yıl bir Güneş kütlesinde yıldızlar doğuruyor.

ESA, Planck teleskobunu kullanarak Büyük Patlama'nın en gerçekçi haritasını ve ortaya koyduğu radyasyonun haritasını ortaya çıkarmaya çalışıyor. Teleskop bu amaçla tüm gökyüzünü dokuz farklı dalgaboyunda tarıyor.

>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 02.04.2015 23:08
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.