Vücut Duruşunuz Sorun Yaratabilir

Otururken, yatarken, yolda yürürken, kısacası her zaman vücudunuzun duruşu çk önemlidir. Vücut duruşunuzun düzgün olmadığından dolayı bir çok sorun yaşayabilirsiniz. Kemiksel eğiklikler yaşayabileceğiniz gibi; bel ağrısı, sırt ağrısı, boyun ağrısı da çekebilirsiniz.

banner396

Vücut Duruşunuz Sorun Yaratabilir

Otururken, yatarken, yolda yürürken, kısacası her zaman vücudunuzun duruşu çk önemlidir. Vücut duruşunuzun düzgün olmadığından dolayı bir çok sorun yaşayabilirsiniz. Kemiksel eğiklikler yaşayabileceğiniz gibi; bel ağrısı, sırt ağrısı, boyun ağrısı da çekebilirsiniz.

20 Mart 2015 Cuma 11:07
148 Okunma
Vücut Duruşunuz Sorun Yaratabilir

Duruşunuzu sürekli dikkat edin! Dik durmaya çalışın!

 İşi sabit olanlar ve evde fazla vakit geçirenler genelde hareketsiz ve sabit bir gün geçirirler peki kronik sırt,bel ve boyun ağrılarının esas sebeblerinden birisininde duruş bozuklukları olduğunu biliyormuydunuz.İşte duruş bozukluklarının sebeb olabilecekleri hastalıklar.. Özellikle masa başı çalışanların sık sık şikâyet ettiği sırt, bel ve boyun ağrılarının en önemli nedenlerinden bir tanesi duruş ve oturuş bozuklukları olarak belirtiliyor. Sürekli tekrarlanan yanlış vücut duruşu (postür) bu bölgelerde ağrının yanı sıra fıtık gibi ciddi kas ve iskelet hastalıklarına da davetiye çıkarıyor. Duruş bozukluklarıyla ilgili bilgi veren Klinik Pilates Eğitmeni Ayça Kaşıkçı, bu hastalıklardan korunmak için "ideal vücut duruşu"yla ilgili uyarılarda bulundu.

MASA BAŞI İŞİN BİTMEYEN ÇİLESİ

Kaşıkçı, yanlış postürün etkilerini şöyle ifade etti "Vücut duruşumuzun düzgün olması, kemiklerimize bağlı olan kaslarımızın doğru yerden başlamasını ve doğru uzunlukta olmasını sağlar. Yanlış duruşlarla oluşan kas kısalmaları ya da fazla kullanılmayla uzayan kaslar bize boyun, sırt, bel, bacak ve diz rahatsızlıkları olarak geri döner." Ayça Kaşıkçı özellikle masa başı çalışanların sırtlarını dikleştirerek oturmalarının yapılan en büyük yanlışlardan biri olduğuna değinerek, "Üst sırt bölgemizi arkaya doğru sıkıştırarak düzleştirmek omuriliğimizi üst sırt bölgesinden kuyruk sokumu bölgesine kadar gereğinden fazla sıkıştırır. Bu durum ise istenmeyen ağrılara devamında ise bel ve boyun fıtıklarına neden olabilir" dedi.



OMURGA PROBLEMLERİ BÖYLE SİNYAL VERİYOR

Doğru duruş nasıl olmalıdır? "Vücudumuzun taşıyıcı kasları diye adlandırdığımız Pelvis taban kas grubundan harekete başlarsak bedenimizi tepeden tırnağa doğru bir şekilde düzeltmiş ve ideal duruşa sokmuş oluyoruz" diyen Kaşıkçı, duruş pozisyonları ile ilgili bilgi verdi: Ayakta doğru vücut duruşu Doğru vücut duruşu için kulak memesinden ayak bilek kemiğine kadar düz bir çizgi çektiğimizde; kulak memesi, omuzlar, kalça kemiği, diz kapağı ve ayak bilek kemiğinin aynı hizada olması gerekmektedir. Otururken Baş: Nötral pozisyon; öne ya da arkaya doğru eğilmemiş Boyun Bölgesi (Cervical): Normal iç bükey konumda Kürek Kemiği Bölgesi (Scapulae): Kürek kemikleri dışa ya da içe dönük değil, düz konumda Üst Sırt Bölgesi (Thoracic Spine): Normal dış bükey konumda Kalça Eklemi: Nötral pozisyon; arkaya ya da öne doğru fazla bükülmemiş Diz Eklemi: Nötral pozisyon; arkaya ya da öne doğru fazla bükülmemiş Ayak Bileği Eklemi: Nötral pozisyon; ayaklar yere düz iniyor ve tam karşıya bakıyor, ayak tabanları düz bir şekilde yere basıyor.

gelecek teknolojisi
>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 20.03.2015 11:17
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394