Kansere Yakalanmamak İçin Doğru Beslenmek Gerekir

Kanser hastalığına yakalanmamak için en önemli etkenlerden birisi doğru beslenmek. Özellikle alkol ve sigara tüketimine dikkat edilmesi gerekiyor. Beslenirken dikkat etmemiz lazım!

banner396

Kansere Yakalanmamak İçin Doğru Beslenmek Gerekir

Kanser hastalığına yakalanmamak için en önemli etkenlerden birisi doğru beslenmek. Özellikle alkol ve sigara tüketimine dikkat edilmesi gerekiyor. Beslenirken dikkat etmemiz lazım!

01 Nisan 2015 Çarşamba 12:10
51 Okunma
Kansere Yakalanmamak İçin Doğru Beslenmek Gerekir

Kanser hastalığına yakalanmamak için en önemli etkenlerden birisi doğru beslenmek. Özellikle alkol ve sigara tüketimine dikkat edilmesi gerekiyor. Beslenirken dikkat etmemiz lazım!

Kanserle savaşta en önemli silahlardan birisi de doğru beslenmek.

 Doğru beslenme kanser hastalarının tedavisinden önce, tedavi süreci ve sonrasında hayati önem taşıyor.

Beslenme, vücudun gelişimi, sağlığın korunması ve dokuların yenilenmesi için gerekli bir durumdur. İyi beslenme sağlıklı olmak için ne kadar gerekliyse doğru besinlerle beslenme de özellikle kanser hastalarında tedavi öncesinde, sırasında ve sonrasında hastaların kendini iyi ve güçlü hissetmesi için şarttır. Ayrıca kanser tedavisi esnasındaki uygun beslenme, tedavinin yan etkilerinin azalmasına ve tedavi esnasında bağışıklık sisteminin güçlü olması neticesinde enfeksiyona dirençli olarak hayat kalitesinin artmasına yol açmaktadır. 
Şişli Florence Nightingale Hastanesi Genel Cerrahi Uzmanı Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Cemalettin Camcı, “Kanser ve kanser tedavisinin yan etkileri arasında en sık görülen bulantı-kusma ve ishal hastanın beslenmesini engelleyen gerekli besin maddelerinin vücuda alımını engelleyen en önemli faktörlerdir” dedi. 

Sarımsakla korunun 

Soğan ve sarımsağın içeriğinde bulunan sülfür bileşiği mide, pankreas, özefagus ve kolon kanserine karşı koruyucu etki gösteriyor. Yapılan bazı çalışmalar sarımsak tüketiminin prostat kanseri riskini yüzde 50 azalttığını gösteriyor. Günde 1 küçük boy soğan veya en az 2-3 diş sarımsak tüketmeyi alışkanlık haline getirin. 

Her gün bir elma yiyin

Elmanın içeriğindeki kuarsetin,  güçlü bir kanser koruyucu olarak biliniyor. Bununla birlikte içeriğinde suda çözünebilen lif olan pektin sayesinde sindirim sisteminin düzenli çalışmasını sağlıyor ve kolon kanseri riskini düşürüyor. Düzenli olarak günde 1 orta boy elma tüketmeniz, kanser riskinin azalmasını katkıda bulunuyor. 

Dikkat edilmesi gerekenler

- Enerji tüketimin dengeli olması yani ihtiyaçtan fazla veya az kalori tüketilmemesi ve fiziksel aktivitenin yüksek olması ile düzenli yapılan egzersizler kanser gelişim riskini azaltmaktadır. 
- Besin maddeleri içerisinde yağların miktarının azaltılması gerekmektedir. 
- Proteinlerin yeterli miktarda tüketilmesi, enerji ihtiyacının kalanının karbohidratlarla desteklenmesi önerilmektedir. 
- Besinler içerisinde lifli gıdaların miktarının artırılması, taze sebze ve meyvenin beslenme içerisine eklenmesi de faydalıdır. 

ALKOL VE SİGARA BÜYÜK RİSK

- Vitamin ve mineral tüketiminde de önerilen miktarlara dikkat edilmesi gereklidir. 
- Kronik alkol kullananlarda ağız-boğaz, gırtlak ve yemek borusu kanserleri sıktır. Bu kişilerin alkolle beraber sigara 
da kullanıyor olmaları riski daha da artırmaktadır. 
- Aşırı kilodan ve yaşın artması ile birlikte kilo artışından sakının. 
- Günde ortalama 30 dakika hafif-orta düzeyde fiziksel aktivitede bulunun.



Berda Özdiktaş
berda.ozdiktas@aksam.com.tr
AKŞAM
>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 01.04.2015 12:12
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394