Kalp rahatsızlığından sağlıklı beslenerek kurtulun

Kalp rahatsızlığından kurtulabilmek için doğru beslenme büyük önem taşıyor. Sebze ve meyve tüketiminin fazla olmasıda kalp hastalıklarına karşı korumada etkili oluyor.

banner396

Kalp rahatsızlığından sağlıklı beslenerek kurtulun

Kalp rahatsızlığından kurtulabilmek için doğru beslenme büyük önem taşıyor. Sebze ve meyve tüketiminin fazla olmasıda kalp hastalıklarına karşı korumada etkili oluyor.

11 Nisan 2015 Cumartesi 14:12
84 Okunma
Kalp rahatsızlığından sağlıklı beslenerek kurtulun

Kalp sağlığı için en önemli püf noktalarından biri sağlıklı yiyecekler tüketmektir. Sağlıksız bir beslenme şekli uzun vadede kalp damarlarını tahrip etmekte, kolesterol ve kan yağları değerlerinin artmasına ne sebepten olarak, kalp hastalıklarına zemin hazırlamaktadır. Memorial Hastanesi Yürek ve Damar Cerrahisi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Bingür Sönmez, kalp sağlığı için beslenmenin önemi söyledi .

SAKATAT YASAK

Kolesterolünüzü olağan seviyeye düşürmek ve kalp hastalıklarından korunmak için dahil yağı gibi hayvansal kaynaklı yağlardan uzak durun. Zeytinyağı her vakit birinci tercihtir. Diğer sıvı yağlar eskisi gibi önerilmemektedir. Et tercihleriniz balık, tavuk olsun. Beslenmenizde, fasulye, mercimek, bezelye gibi kolesterolsüz protein kaynaklarına yer verin. Konsantre süt, karaciğer, işkembe gibi sakatatlardan; sosis, sucuk, salam gibi gıdalardan uzak durun.

Günde 2-3 porsiyon sebze-meyve tüketmelisiniz

Sebze ve meyveler, hem lif hem de vitamin ve mineral kaynakları açısından çok fazla zengin besinlerdir. Düşük kalorili olan sebze ve meyveler bunun yanı sıra kalp hastalıklarına karşı koruyucu maddeler de içerir. Bu sebepten ötürü mümkünse günde 2-3 porsiyon sebze ve meyve tüketmeye itina gösterin. Meyvede de şeker bulunduğunu akılda tutarak miktarını hiçbir vakit abartmayın. Beyaz un yerine işlenmemiş buğday unu (kepekli) tercih edin.

Kırmızı et haftada sadece bir defa

Sağlıklı bir kalp için kırmızı et tüketimini dengelemelisiniz. Tavuk, hindi ve balıketini tüketmeye itina gösterin. Ancak kırmızı et de kalp sağlığı için çok fazla önemlidir. Haftada bir defa ızgara ve çok fazla iyi haşlanmış olması koşuluyla yağsız dana etinin tüketilmesini kesinlikle öneriyoruz. Kırmızı etteki B vitamini alınmadığında vücuttaki homosistein değeri yükseliyor. Kolesterol gibi tehlikeli bir kan ürünü olan homosistein fazlalığı, vücutta erken damar sertliğine zemin hazırlayarak genç yaşta ölümlere ne sebepten olabiliyor.

Bel ölçüsünde bilinmeyenler

Yağların karın çevresinde toplanması bilhassa kalp-damar hastalığı riskini artırıyor. Avrupa Kardiyoloji Derneği, iki seviyede tedbir alınması gerektiğine önem arz ediyor . İlk düzen ; karın çevresi erkeklerde 94, kadınlarda 80 santimetre ise kesinlikle artık daha çok kilo alınmaması lazım geliyor . 2. düzen ; erkelerde 102’den, kadınlarda da 88 santimetreden fazlaysa, kesinlikle kilo verilmesi lazım geliyor .

B6, B12 ve folik asit kalbin ilacı

Yürek damarlarında kolesterol kadar tahribat yaparak erken enfarktüslere ne sebepten olan homosistein seviyeleri yaş ile beraber artabilir. Kandaki miktarını düşürmek için kardiyoloji doktorunun kontrolünde B12, B6 ve folik asit kullanmalıdır. B6 vitamini; meyve, kırmızı et, balık ve muz bulunur. Folik asit; tahıl, karaciğer, meyve, fındıkta bulunur. B12 vitamini; hayvansal gıdalarda bulunur.

>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 11.04.2015 14:15
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394