"

Bel Fıtığı Hangi Mesleklerin Hastalığı?

Bazı hastalıklar mesleki hastalıklar olarak nitelendirilebilir. Bunlardan birisi de bel fıtığıdır. Bel fıtığı bazı meslek gruplarında daha sık görülür.

banner396

Bel Fıtığı Hangi Mesleklerin Hastalığı?

Bazı hastalıklar mesleki hastalıklar olarak nitelendirilebilir. Bunlardan birisi de bel fıtığıdır. Bel fıtığı bazı meslek gruplarında daha sık görülür.

05 Nisan 2015 Pazar 22:56
Bel Fıtığı Hangi Mesleklerin Hastalığı?
Bazı hastalıklar mesleki hastalıklar olarak nitelendirilebilir. Bunlardan birisi de bel fıtığıdır. Bel fıtığı bazı meslek gruplarında daha sık görülür.
Bel Fıtığı Hangi Mesleklerin Hastalığı?

 İnsanların yüzde 80’i hayatlarında bel ağrısı çekerken, bel fıtığının en çok görüldüğü meslek gruplarının başında otobüs ve kamyon şoförleri geliyor.
Çağımızın en büyük rahatsızlıklarından birisi olan bel ağrısı, doktora gitme şikayetleri arasında ikinci sırada geliyor. Her ne kadar bel fıtığının ağır yük kaldırma, aşırı kilo, stres, uzun süreli oturma gibi sebeplerle olduğu bilinmekte ise de, bel fıtığının en çok görüldüğü meslek gruplarının otobüs ve kamyon şoförleri olduğu ortaya çıktı. Uzun süre profesyonel araç kullananlarda 4,5-5 Htz'den daha fazla frekansta vibrasyonel yüklere maruz kalmaları, bu mesleklerdeki kişilerde bel omurlarında mikro travmalara ve bel kaslarında siklik tabiatta aktivite artışına, disk beslenmesinin bozulmasına, sonuçta bel fıtığına zemin hazırlıyor. Kamyon ve otobüs şoförlerinde 5 kat daha fazla bel fıtığı oluşuyor.

Bel ve boyun fıtıklarının ameliyat masasına yatmadan da artık tedavi edilmesi mümkün. Fizik tedavi uzmanları tarafından uygulanan manipülasyon yöntemi yüzde 98 başarı oranı ile insanların fıtıktan kurtulmasını sağlıyor. Dr. Borengi'nin yaptığı bir çalışmada bel fıtıklarında en yüksek görülme oranının vibrasyona en fazla maruz kalan otobüs şoförlerinde olduğu tespit edildi. Almanya İş ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nın yaptığı araştırmalarda meslek gruplarına göre bel ağrısı görülme sıklığı değerlendirildiğinde, en yüksek oran ağır sanayi işçileri ile kamyon ve otobüs şoförlerinde.

Fizik Tedavi ve Manipülasyon Uzmanı Dr. Ali Şahabettinoğlu, kamyon ve otobüs şoförlerine koltuklarının ergonamik, dirsek dayama yeri bulunması, araç süspansiyonunun çok sert olmaması, koltuk süngerinin ortopedik olması gibi tavsiyelerde bulundu. Şahabettinoğlu, koltuk yüksekliğinin kişinin rahat edeceği şekilde, kalça-diz yüksekliğinin yaklaşık aynı seviyelerde olması, her 90 dakikada bir araçtan inip 50-60 metre kadar yürünmesi ve bel destekli ve ayarlanabilir bombelikte olması gerektiğini söyledi.

Bursa'daki tedavi merkezinde bel ve boyun fıtığı hastalarının yüzde 98'inde başarılı olan manipülasyon (elle tedavi) yöntemini uygulayan Uzm. Dr. Ali Şahabettinoğlu, bu tedaviyi Türkiye'de bilen ve uygulayan az sayıdaki tıp doktorlarından. Masaj ile ilgisi olmayan bu tedavi yöntemi aynı zamanda klasik bir batı tıbbı tedavisi. Uygulama sırasında bel bölgesine ellerle birtakım bastırma, germe, döndürme, esnetme teknikleri uygulanıyor.
Şahabettinoğlu, "Manipülasyonun bel fıtıklarında hafif vakalarda birkaç seans, ileri vakalarda 8-10 seans kadar sürebiliyor. Tedaviler ise 3-5 gün aralıklarla uygulanıyor" dedi.
sabah
>>2017 KPSS'YE GİRECEK ADAYLAR DİKKAT!!!


Son Güncelleme: 05.04.2015 22:58
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394