5 Adımda Fazla Göbeğinizi Eritebilirsiniz

Özellikle hareketin az olduğu kış günlerinde göbeğiniz biraz fazla çıkabilir. Buna ihmal edilen egzersizler neden olur. Karın bölgenizde biriken yağlar ve sarkıklık sizin için sorun olmasın ve günde 15 dakikanızı ayırıp 5 adımda bu sorunu alt edin.

banner396

5 Adımda Fazla Göbeğinizi Eritebilirsiniz

Özellikle hareketin az olduğu kış günlerinde göbeğiniz biraz fazla çıkabilir. Buna ihmal edilen egzersizler neden olur. Karın bölgenizde biriken yağlar ve sarkıklık sizin için sorun olmasın ve günde 15 dakikanızı ayırıp 5 adımda bu sorunu alt edin.

30 Mayıs 2015 Cumartesi 23:58
530 Okunma
5 Adımda Fazla Göbeğinizi Eritebilirsiniz
Yaz mevsiminin başlamasıyla birlikte birçok insan karın bölgesini sıkılaştıracak ama bu işi fazla uğraştırmadan ve kısa sürede halledecek yöntemlere ilgi duyuyur. 

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Yrd. Doç. Dr. Gamze Şenbursa da 5 hareketle ve günde 15 dakikada daha sıkı bir karınla yazı karşılamanın mümkün olduğunu söylüyor. İşte Dr. Şenbursa’nın önerdiği 5 karın egzersizi: 

"1) Plank : Egzersiz programlarının olmazsa olmazı planktır. Plank ile vücutta birden fazla bölge çalışabilirsiniz ve karın bölgesi için oldukça etkilidir. Yüz üstü pozisyonda, eller karşıyı gösterecek şekilde önkollar üzerinde duruyoruz. Daha sonra sırayla göğsü, kalçayı ve bacakları yerden kaldırıyoruz. Sadece önkollar ve ayak parmak uçları yerle temasta olmalıdır. Bu pozisyonda 20 saniye bekliyoruz. Günde 1 kez yapmanız yeterlidir. 2'nci gün de 20 saniye yapıyoruz. Daha sonra her 2 günde 1, süreyi 10 saniye artırıyoruz.

2) Köprü Kurma : Sırtüstü pozisyonda ayak tabanları yerde olacak şekilde dizleri büküyoruz. Düz bir hat halinde kalçamızı kaldırıyoruz. Son noktada 5’e kadar sayıyoruz. Yavaşça bırakıyoruz.

3) Crunch: Sırtüstü pozisyondayken dizler bükülü mekik çeker gibi sola doğru kalkın, aynı anda sol dizinizi kendinize doğru çekin. Sağ dirseğinizi sol dizine değdirmeye çalışın. Hemen ardından sol dirseğinizi sağ dizinize değdirmeye çalışın. 

4) Simit Egzersizi: Ayakta dururken uzunca bir sopayı boyun arkasına geçirerek, omuzlarınıza yerleştirin, ön kollarınızla tutun. Ayaklarınızı omuz genişliğinde açın ve yere sağlamca basın. Kalça ve bacaklarınız sabit olacak şekilde gövdenizi sağa çevirmeye çalışın. Hemen ardından sola doğru çevirin.

5) Yan karın Egzersizi : Ayakta dururken uzunca bir sopayı boyun arkasına geçirerek, omuzlarınıza yerleştirin, ön kollarınızla tutun. Ayaklarınızı omuz genişliğinde açın ve yere sağlamca basın. Kalça ve bacaklar sabit olacak şekilde sağ yana doğru eğilin. Hemen ardından sola doğru eğilin.

Hareketleri günde maksimum 50 kez yapın. Çünkü fazla yapılan egzersiz aşırı kas yorgunluğuna neden olabilir. Bu durumda kendinizi yaralayabilirsiniz. Egzersizler sırasında nefesinizi asla tutmayın. Zorlandığınız noktada nefes vermeye çalışın. Karın kası çalışırken en zorlanılan nokta kalktığınız noktadır. Bu pozisyonda verilen nefes yorgunluğuna neden olan laktik asit birikimini engeller."
>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 31.05.2015 00:01
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394