24 Saat Açık Sosyal Medya Hesabı Depresyon Belirtisi

İskoçya'da yapılan bir araştırmada 24 saat açık sosyal medya hesaplarının psikolojik bozukluk habercisi olabileceği belirtildi.

banner396

24 Saat Açık Sosyal Medya Hesabı Depresyon Belirtisi

İskoçya'da yapılan bir araştırmada 24 saat açık sosyal medya hesaplarının psikolojik bozukluk habercisi olabileceği belirtildi.

05 Ekim 2015 Pazartesi 14:07
24 Saat Açık Sosyal Medya Hesabı Depresyon Belirtisi

Sosyal medyada 24 saat açık hesaplar gençleri kaygı bozukluğuna sürüklüyor.

İskoçya Glasgow Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre, sosyal medya ergenleri anksiyeteye sürükleyebiliyor. Aynı zamanda uyku kalitesinde düşme ve depresyon gibi sağlık problemlerine de neden olabiliyor. Glasgow Üniversitesi araştırmacıları, 467 ergene sosyal medya kullanma alışkanlıkları ile ilgili bir anket yaptı. Öğrencilere, günde ne sıklıkla sosyal medyaya girdikleri soruldu. Ardından yaşadıkları sağlık sorunları gözlemlendi.
 
Araştırma ekibi, ergenlerin sosyal medyada geçirdikleri süreyle bağlantılı olarak depresyon, kaygı bozukluğu, kalitesiz uyku gibi birçok problemin de arttığını ortaya çıkardı. Araştırma ekibinin başında yer alan psikoloji bölümünden Dr. Cleland Woods “Sosyal medya ile bu tür sağlık problemleri arasında bir bağlantı kurmak çok önemliydi. Gün boyunca sosyal medya kullanımı uyku kalitesini etkileyebiliyor. Özellikle gece sosyal medyada çok vakit geçiren gençlerde bunun daha çok olduğunu gördük” dedi.

Araştırma, ergenlerde bu durumun daha çok ortaya çıktığını tespit etti. Bu tür sağlık sorunları ile sosyal medya kullanımı arasında neden böyle bir bağlantının olduğu ise henüz net olarak bilinmiyor. Ancak uzmanlar, aileleri çocuklarının sosyal medya aktivitelerini takip etmesi gerektiği konusunda uyarıyor.

>>2017 KPSS'YE GİRECEK ADAYLAR DİKKAT!!!


Son Güncelleme: 05.10.2015 14:09
Anahtar Kelimeler:
Depresyon Belirtileri
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394