Milletlerin Zenginliği Ne ile Ölçülür?

Bir ülkenin kalkınmasında en önemli unsur, o ülke halkının gelişmesine sıkı sıkıya bağlıdır. Bu gelişme ise ancak eğitim ile olur. Tarihe bakıldığında Eski Yunan ve İslam düşünürlerinin çalışmalarında eğitimin önemine ilişkin görüşleri bulunmaktadır. Özellikle 1960 senesinden sonra ilk, orta ve yükseköğrenimdeki okullaşma oranı, eğitim teknolojilerinin geliştirilmesi, eğitim programlarının niteliği gibi pek çok ölçüt, toplumsal, yönetimsel, siyasi, ekonomik ve diğer alanlardaki kalkınmalar için bir önkoşul olarak düşünülmektedir.

Eğitimin tanımına bakarsak; toplumun değer yargıları ile bilgi ve beceri birikiminin yeni kuşaklara aktarılması; bu amaçla okullarda ve benzer kurumlarda sürdürülen öğretim ve yetiştirme etkinlikleridir. Geniş anlamda eğitim, kişinin belli bir yaşam tarzını öğrendiği toplumsallaşma ve kültürleşme süreciyle özdeş tutulabilir. Bütün toplumlarda eğitimin amacı, yeni kuşaklara bir kültür birikimini aktarmak, gençlerin davranışını yetişkinlerin hayat tarzı yönünde biçimlendirerek, onları gelecekteki toplumsal rollerine doğru yöneltmektir.


Sosyal paylaşım sitelerinden birinde yazılan bir yazı dikkatimi çekti. Yazıda çocuklarımıza istediğimiz kadar bir şeylerin yanlış olduğunu anlatmaya çalışalım, öğüt verelim, eğer kendimiz örnek olmazsak yanlış yapmalarına engel olamayacağımız anlatılıyordu. Evet çocuklarımıza istediğimiz kadar anlatalım, biz örnek olmazsak yanlışı öğretemiyoruz. Örneğin genç yavrusuna sigara içmenin sağlığına verdiği zararı günlerce anlatan bir ebeveyn , kendisi sigara içiyorsa yavrusunu bu illetten kurtarmasiimkansız.Bu ve benzer örnekleri çoğaltabiliriz.


Çocuk eğitimi ile ilgili yapılan bu alıntı Rus  yazarı GrigoriyPetrov'un 1923 yılında yayınlanan Beyaz Zambaklar Ülkesinde adlı kitabından yapılmıştır. Yazar Petrov uzun yıllar boyu yaptığı incelemeler sonucu Finlandiya Seyahatnamesi notlarından hazırladığı bu kitapta, 1800’ lü yılların sonunda Finlandiya Halkının içinde bulunduğu durumu, yoksulluklarını, çektikleri eziyetleri ve halkın içinde bulunduğu cehaletten kurtulması için eğitimin ne kadar gerekli olduğunu ve eğitim çalışmaları için bir avuç Fin Aydınının verdiği olağanüstü mücadeleyi anlatıyor.


Yine bir alıntı yapacak olursak, Kurtuluş Savaşının sona erdiği 9 Eylül 1922 gününde İzmir’de Mustafa Kemal’e ‘’çok yoruldunuz, herhalde çiftliğinize çekilip dinlenirsiniz.’’ dediler. Mustafa Kemal’in yanıtı ise şöyledir : ‘’Hayır, asıl savaş şimdi başlayacak... Bu savaş, cahilliğe ve gericiliğe karşı yapılacaktır.’’ Atatürk’ün de dediği gibi, cahilliğin ve geri kalmışlığın önüne geçebilmenin temel yolu eğitimden geçmektedir. Nitekim Atatürk’ün Kurtuluş Savaşından sonra başlatacağı savaştan kastedilen halkın eğitilmesidir, bilişsel ve kültürel açıdan geliştirilmesidir.

Yapılan bir çok araştırmada, ülkelerin eğitim düzeyi ile kişi başına düşen milli gelir arasında doğru bir orantı olduğu saptanmıştır. Eğitim düzeyi ile ekonomik büyüme  ve siyasal gelişme açısından olumlu bir bağlantı vardır. Demokrasi ile yönetilen çağdaş toplumlarda okur yazarlık oranı başta olmak üzere eğitimin her düzeyinde ve kültüre ilişkin göstergelerde en yüksek değerler hedeflenmektedir. Buna bağlı olarak toplumun farklılaşması, ulusal bütünlük, siyasal yapıda kuvvetler ayrılığı ve seçenek çokluğu amaçlanmaktadır.

 Özetlersek, bir milletin zenginliği ve halkının refah seviyesi, o milletin ne derece kaliteli eğitim aldığına bağlıdır. Halkına kaliteli bir eğitim verebilen devletler gerek siyasi, gerek ekonomik gerekse toplumsal açıdan gelişim gösterecektir.


Yasin TÜRKDAY / Kpsscafe.com


kpsscafelogo2

NOT: Kpsscafe.com tarafından hazırlanan bu haber/makale  “www.kpsscafe.com.tr” şeklinde aktif link verilmeden kesinlikle kullanılamaz. Aksi takdirde tüm yasal girişimler yapılacaktır.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394