Memurlar üst dereceli kadrolara nasıl atanırlar?

Memurlar üst dereceli kadrolara nasıl atanırlar? Memurların atama şekilleri, kurumda çıkarılan zorluklar ve memur hizmet süreleri ile Memurların üst dereceli kadrolara atanmalarının incelikleri , kazanılmış hak aylık derece ve kademe değerlendirmesi haberimizin detaylarında…

banner396

Memurlar üst dereceli kadrolara nasıl atanırlar?

Memurlar üst dereceli kadrolara nasıl atanırlar? Memurların atama şekilleri, kurumda çıkarılan zorluklar ve memur hizmet süreleri ile Memurların üst dereceli kadrolara atanmalarının incelikleri , kazanılmış hak aylık derece ve kademe değerlendirmesi haberimizin detaylarında…

08 Ocak 2015 Perşembe 22:50
690 Okunma
Memurlar üst dereceli kadrolara nasıl atanırlar?
 Memurlar üst dereceli kadrolara nasıl atanırlar? Memurların atama şekilleri, kurumda çıkarılan zorluklar ve memur hizmet süreleri ile Memurların üst dereceli kadrolara atanmalarının incelikleri , kazanılmış hak aylık derece ve kademe değerlendirmesi haberimizin detaylarında…

657 sayılı Kanunun 68/B maddesine istinaden torba kadrodan yararlanmak istiyorum. Ancak bu maddeyle ilgili bir yanlış anlaşılmayı bertaraf edemiyorum. Şöyle ki, ben hali hazırda 8 yıla yakın bir süredir devlet memuru olarak çalışmaktayım. Çevre yüksek mühendisiyim ancak Orman ve Su İşleri Uzmanı kadrosuyla çalışıyorum. Kamuda göreve başlamadan önce İlaç Mümessili olarak 2007 işgünü sigortalılığım(SSK) var. Ben bunu 657’nin ilgili maddesi gereği hizmet birleştirme ile emekliliğime saydırdım ancak kadro ve derece ilerlememe sayılmadı (Mesleğimde çalışmadığım için). Şu an ise 68/B maddesine göre torba kadrodan yararlanmak için başvurdum. Kurumum nedense üstte belirttiğim sebeple yani mesleğimde çalışmadığım için sigortalılığımın bu madde kapsamında değerlendirilemeyeceğini belirtmekteler. Kurumumu nasıl ikna edebilirim?

Memurlar çoğu zaman, kamu kurum ve kuruluşlarını kanunlarda yazan çok açık düzenlemeler karşısında dahi ikna etmekte zorlanabilmektedir. Bu bağlamda 657 sayılı Kanunun 68/B maddesinde değerlendirilecek hizmet süreleriyle ilgili olarak şunları söyleyebiliriz;

1- Tamamı dikkate alınacak hizmet süreleri

a- 217 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 2’nci maddesi kapsamına dâhil kurumlarda fiilen çalışılan süreler ile Yasama Organı Üyeliğinde, belediye başkanlığında, belediye ve il genel meclisi üyeliğinde, kanunlarla kurulan fonlarda, muvazzaf askerlikte, okul devresi dâhil yedek subaylıkta ve uluslararası kuruluşlarda geçen süreler.

b- Başbakanlık ve bakanlıkların bağlı ve ilgili kuruluşlarının müsteşar ve müsteşar yardımcıları ile en üst yönetici konumundaki genel müdür ve başkan kadrolarına atanacaklar için yükseköğrenim gördükten sonra özel kurumlarda veya serbest olarak çalıştıkları süreler.

2- Belirli bir kısmı dikkate alınacak süreler

Yükseköğrenim gördükten sonra özel kurumlarda veya serbest olarak çalışılan sürenin altı yılı geçmemek üzere dörtte üçü.

Görüleceği üzere, özel sektörde geçen sürelerin 657 sayılı Kanununun 68/B maddesi gereğince dikkate alınmasında mutlak surette bu sürelerin yükseköğrenim gördükten sonra yapılması gerekmektedir. Yani ortaöğrenimden sonra sigortalı olarak çalışan bir personel bilahare yükseköğrenim görmüştür. Yükseköğrenimden önceki sigortalı olarak çalışılan süreler 68/B atamasında dikkate alınmayacaktır.

3- Maddenin incelikleri

Memuriyet hizmeti aranmaması müsteşardan müsteşara veya genel müdürden genel müdüre değişebilmektedir. 657 sayılı Kanunun 68/B maddesinde özel sektörde çalışılan süreler Başbakanlık ve bakanlıkların bağlı ve ilgili kuruluşlarının müsteşar ve müsteşar yardımcıları ile en üst yönetici konumundaki genel müdür ve başkan kadrolarına atanacaklar için tamamı, diğer kadrolara atanacaklar için altı yılı geçmemek üzere dörtte üçü dikkate alınmaktadır.

Bu hükme göre her müsteşarlık veya genel müdürlük için kamu hizmetinin aranmaması gibi bir şey söz konusu değildir. Sadece bağlı ve ilgili kurumların müsteşarları veya genel müdürleri için özel sektör hizmetlerinin tamamı dikkate alınmaktadır. Diğer müsteşarlıklar veya genel müdürlükler için sadece özel sektör hizmetlerinin altı yılı geçmemek üzere dörtte üçü dikkate alınmaktadır. Anlayacağınız, memuriyet hizmetinin aranıp aranmayacağı hususu müsteşardan müsteşara veya genel müdüründen genel müdürüne değişmektedir. Yani hiç memuriyeti olmayan birisi Bakanlıkların ana hizmet birimi genel müdürlüklerine atanamaz. Ancak, DSİ Genel Müdürlüğüne atanabilir.

Ayrıca, madde metninden Başbakanlık ve bakanlıkların müsteşar ve müsteşar yardımcılıklarının da kapsamda olmadığı anlaşılmaktadır. Bu nedenle herhangi bir bakanlığın müsteşarlığına özel sektörde 12 yıl hizmeti olan birisi atanamaz. Ancak, bağlı ve ilgili kuruluşların müsteşarlıklarına, müsteşar yardımcılıklarına veya en üst yönetici konumundaki genel müdür ve başkan kadrolarına yükseköğrenimden sonra 12 yıllık özel sektör hizmeti bulunan birisi atanabilir. İlgili kuruluşlara örnek verecek olursak herhangi bir KİT genel müdürlüğüne 12 yıllık özel sektör hizmeti olan birisi atanabilir.

Şayet madde metni ‘…..Başbakanlık, bakanlıklar ve bunların bağlı ve ilgili kuruluşlarının müsteşar ve müsteşar yardımcıları ile en üst yönetici konumundaki genel müdür ve başkan kadrolarına atanacaklar…’şeklinde olsaydı bu ifadeleri kullanamazdık.

Madde metninin bu şekilde olması halinde ise Başbakanlık Müsteşar ve yardımcılıklarına veya bakanlık müsteşar ve yardımcılıklarına özel sektörde 12 yıllık hizmeti olanların atanabilmesi mümkün olacaktır.

AHMET ÜNLÜ

>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 08.01.2015 22:53
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394