Sertifika Programları İle Atanamayan Öğretmen Sorununu Çözmek Ne Kadar Doğru?

Bir ülkenin en önemli kurumu eğitimdir. Eğitim; iyi, kaliteli, nitelikli ve ülkeye faydalı insanlar yetiştirmeyi amaçlar. Bunu yaparken de sistematik bir yol izlemelidir. Fakat üzülerek söylüyorum ki, senelerdir ülkemizde sistematiklikten en uzak kurumu eğitim. Sürekli eğitim sistemi değişiyor, sınav sistemi bir ayar tutmuyor, kopya skandalları ortaya çıkıyor

banner396

Sertifika Programları İle Atanamayan Öğretmen Sorununu Çözmek Ne Kadar Doğru?

Bir ülkenin en önemli kurumu eğitimdir. Eğitim; iyi, kaliteli, nitelikli ve ülkeye faydalı insanlar yetiştirmeyi amaçlar. Bunu yaparken de sistematik bir yol izlemelidir. Fakat üzülerek söylüyorum ki, senelerdir ülkemizde sistematiklikten en uzak kurumu eğitim. Sürekli eğitim sistemi değişiyor, sınav sistemi bir ayar tutmuyor, kopya skandalları ortaya çıkıyor

03 Şubat 2015 Salı 16:07
3408 Okunma
Sertifika Programları İle Atanamayan Öğretmen Sorununu Çözmek Ne Kadar Doğru?
Bir ülkenin en önemli kurumu eğitimdir. Eğitim; iyi, kaliteli, nitelikli ve ülkeye faydalı insanlar yetiştirmeyi amaçlar. Bunu yaparken de sistematik bir yol izlemelidir. Fakat üzülerek söylüyorum ki, senelerdir ülkemizde sistematiklikten en uzak kurumu eğitim. Sürekli eğitim sistemi değişiyor, sınav sistemi bir ayar tutmuyor, kopya skandalları ortaya çıkıyor… Derken son zamanlarda yapılan yanlışlardan bir tanesi de sertifika kurslarıyla atanamayan öğretmen sorununu çözmek oluyor. Bugüne kadar plansızca eğitim fakültelerine doldurulan, sonra da açık olmadığı için atanamayan öğretmen adaylarına sertifika kursları vererek açık olan öğretmenlik alanlarına atıyorlar.

Örneğin Zihin Engelliler Öğretmenliği için açılmış olan 540 saatlik sertifika kursu bunlardan bir tanesi. Özel Eğitim Hizmetlerinin bir ekip işi olduğu gerçeğinden yola çıkarak sınıf öğretmenlerinin özel eğitim ve özel gereksinimli çocuklar konusunda kurslar yolu ile bilgilendirilmesi gayet olumlu bir yaklaşım. Ancak özel eğitim ekibinin her meslek elemanı kendi mesleki unvanı ile bu hizmet süreci içinde mesleki yeterlilikleri doğrultusunda görev almalı. Özel Eğitim Hizmetlerinin çocuğa ve aileye nitelikli sunulabilmesi açısından mesleki yeterlilik önemli bir gerekliliktir.
 
Üniversitelerimizde özel eğitim bölümlerinin yaygınlaşması bu gerekliliğin göstergesidir. Sınıf öğretmenlerinin atama problemini çözmek için başvurulan bu yöntem ‘’özel gereksinimli çocukların özel bir eğitim’’ alma hakkını elinden almaktadır. 4 sene boyunca üniversitelerde özel eğitim bölümlerinde eğitim gören, özel gereksinimli çocuklara yönelik tüm dersleri alan öğretmen ve öğretmen adaylarıyla, 540 saatlik bir sertifika kursu alıp bu mesleğe başlayan sınıf öğretmenleri arasındaki fark aşikârdır. 

Yapılan bu yanlışla hem özel gereksinimli çocukların, hem de Özel Eğitim Öğretmenliğini bilerek ve isteyerek üniversitelerin bu bölümlerine yerleşen ve okulunu bitirip mesleğine başlamanın heyecanı ile yaşayan öğrencilerin hakkına girilmekte.

Bu yanlış sadece Özel Eğitim’de değil, Rehberlik alanında da yapılıyor. Anlayacağınız, nereyi boş görürlerse, orayla kendi hatalarını kapatmak dertlerindeler. Ümidim, bir an önce bu yanlışlardan geri dönülmesidir. Eğitim fakültelerine ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenci alıp, ilerde ‘’üniversite mezunuyum ama boş geziyorum’’ diyen binlerce kişinin hakkına girilmemesidir.

 Yasin TÜRKDAY /  www.kpsscafe.com.tr


NOT: Kpsscafe.com tarafından hazırlanan bu haber/makale  “www.kpsscafe.com.tr” şeklinde aktif link verilmeden kesinlikle kullanılamaz. Aksi takdirde tüm yasal girişimler yapılacaktır.

>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 03.02.2015 16:12
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394