Ulaştırma Alanında Kaç Bin Kişi İstihdam Ediliyor?

TBMM, Plan ve Bütçe Komisyonunda 2016 Bütçesinin görüşmeleri sürüyor; Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın da bütçe görüşmeleri tamamlandı.

banner396

Ulaştırma Alanında Kaç Bin Kişi İstihdam Ediliyor?

TBMM, Plan ve Bütçe Komisyonunda 2016 Bütçesinin görüşmeleri sürüyor; Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın da bütçe görüşmeleri tamamlandı.

09 Şubat 2016 Salı 09:31
459 Okunma
Ulaştırma Alanında Kaç Bin Kişi İstihdam Ediliyor?
 TBMM, Plan ve Bütçe Komisyonunda 2016 Bütçesinin görüşmeleri sürüyor; Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın da bütçe görüşmeleri tamamlandı. Bakan Binali YILDIRIM, görüşmelerde yaptığı sunumda Bakanlığa bağlı çalışan sayısını 225 bin olarak açıkladı. 

ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI BİNALİ YILDIRIM (İzmir): Son on üç yılda yaptığımız çalışmalarla insanımızın yaşamına dokunduk diyoruz ulaştırmada. Nasıl yaptık? Yolları böldük, hayatları birleştirdik; yolları böldük, milleti birleştirdik. İşte, bunlar bizim cevaplamak durumunda olduğumuz sorulardan birkaçı.

2003 yılında 6.101 kilometrelik bölünmüş yol varken, 2015’in sonunda 24.280 kilometreye ulaşmış bulunuyoruz. Araç sayımız yaklaşık 9 milyon iken bugün 20 milyonu bulmuş durumda. Dolayısıyla da ülkenin her tarafında hareketlilik büyük oranda artmış ve 2003’e göre 2 katın üzerine çıkmıştır. Tabiatıyla bu hareketliliği sağlamanın en önemli altyapısı bölünmüş yolların artırılmasıdır. Eğer bu bölünmüş yollar artırılmamış olsaydı zaten ortalama 35-40 kilometre olan hız yollardaki belki yarı yarıya düşecek, bunun da çok büyük zaman kaybı ve ekonomik kayıp olarak ülkemize ciddi bir faturası olacaktı.

Yine, 2003 yılında 6 ilimiz sadece bölünmüş yollarla birbiriyle bağlıyken bugün bu sayı 75’e çıkmıştır. 75 ilimiz doğrudan birbirleriyle bölünmüş yollarla bağlı hâle gelmiştir. Bölünmüş yollar hayat kurtarıyor. Kazalar trafiğin 2 katına çıkmasına rağmen, yapılan tespitlerde yüzde 62 oranında azalmıştır. Şerit değiştirme ve hatalı sollama asgari düzeye inmiştir. Sürücülerimiz daha güvenli ve konforlu bir araç kullanma imkânına kavuşmuştur. Yakıt kullanımında tasarruf sağlanmış, bunun sonucu çevre kirliliğinde azalma elde edilmiş ve seyahat maliyetleri önemli ölçüde kısalmıştır süreleri ve maliyetleri.

Kara yollarında durum böyleyken demir yollarında da gözle görülür, çarpıcı bir değişim gelişimi yaşa maktayız. Örneğin, Ankara-Eskişehir, Ankara-Konya, Ankara-İstanbul, İstanbul-Konya yüksek hızlı trenlerinin hizmete girmesiyle yaklaşık olarak insanlarımız, yolcularımız saatte 250, yerine göre 300 kilometre hız yapan hızlı trenlerle tanıştı. Hızlı tren ülkemizin insanının rüyasıydı ve ülke gündeminde 60’lı yıllarda var olan bir projeydi ve 2000’li yıllar içerisinde nihayet gerçeğe dönüştü ve bu özlem gerçekle buluşmuş oldu. İller arasında emniyetli, daha konforlu bir demir yolu seyahati başlamış oldu. Örnek vermek gerekirse, Ankara’da, Konya’da, Eskişehir’de yaşayan ve bu illerde okuyan öğrencilerimiz bulundukları ilde ikamet edip ve bu illere günübirlik gidip gelebilme imkânına sahip oldu. Örneğin, Ankara’da oturuyor, Eskişehir’e gidiyor, orada okuyor, akşam geliyor, aylık kartıyla bunu rahatlıkla sağlayabiliyor.

Bu hızlı tren hattı yapılan illerimizde ekonomik sosyal hayat çok değişti. Artık insanlarımız sa
bah kahvaltısını yapıp Konya’ya gidip etli ekmek yiyip oradan Mevlânâ’yı ziyaret edip tekrar Ankara’ya gün içinde rahatlıkla dönebiliyorlar veya Kayseri’den Kapadokya’ya gidip balon sefasından sonra tekrar gelebiliyorlar. Bu ve buna benzer örnekler artırılabilir. Belki de bunların içinde en önemli husus ülkemizin muasır medeniyetler seviyesine, Büyük Atatürk’ün işaret ettiği o hedefe erişmesi konusunda, gerek kara yolu gerek demir yolu altyapısı gerek havacılıktaki gelişmelerin çok ciddi katkı sağladığını yaşayarak görüyoruz.

Bakan, müsteşar, 5 müsteşar yardımcısı, az önce saydığım genel müdürler, bölge müdürlükleri, liman başkanlıkları merkez teşkilatımızı oluşturuyor. Bir de bağlı, ilgili, ilişkili kurumlar var. Bağlı kuruluşlar: Karayolları, Sivil Havacılık. İlgili kuruluşlar: Kıyı Emniyeti, Devlet Hava Meydanları, Demiryolları. Demiryollarının da 3 tane bağlı ortaklığı vardı, 2013’te yapılan yasayla birlikte şimdi 4’e çıktı. TÜDEMSAŞ, TÜVASAŞ, TÜLOMSAŞ, şimdi TCDD Taşımacılık da kurulma aşamasında, devam eden bir genel müdürlük. İlişkili kurum ve kuruluşlar: Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu, TÜRKSAT, PTT. Organizasyon şemamız böyle.

Personel durumuna, istihdam durumuna bakarsak; kadrolu, sözleşmeli ve işçi statüsünde 94.436 çalışanımız var. Ayrıca, hizmet alımı şeklinde 35.213 çalışanımız var. Yollarda, şantiyelerde, demir yolu şantiyelerinde, limanlarda çalışan 96.015 kişi var ve toplam, istihdam olarak ulaşım sektöründe, Bakanlığımıza bağlı olarak çalışan şu an için 225.664 kişi. Bu sayı artabiliyor. Zaman içerisinde, sezonda bu sayı, özellikle sahada çalışanların sayısı çok daha artmış olacak.

Bakanlığımızın bünyesinde devam eden toplam proje sayısı 3.705. Bunların tutarı 235 milyar 591 milyon. Parasal gerçekleşen kısmı 126 milyar 168 milyon. Devam eden, kalan parasal miktar 109 milyar 423 milyon.



NOT: Kpsscafe.com.tr tarafından hazırlanan bu haber  “www.kpsscafe.com.tr” şeklinde aktif link verilmeden kesinlikle kullanılamaz. Aksi takdirde tüm yasal girişimler yapılacaktır.
>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 09.02.2016 09:36
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394