Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan :"Performans Sistemi Değil, Motivasyonu Yok Etme Sistemi"

Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan, Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretmenlere yönelik performans sistemine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.

Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan :"Performans Sistemi Değil, Motivasyonu Yok Etme Sistemi"

Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan, Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretmenlere yönelik performans sistemine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.

27 Şubat 2018 Salı 11:46
Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan :"Performans Sistemi Değil, Motivasyonu Yok Etme Sistemi"

Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan :" Performans Sistemi Değil, Motivasyonu Yok Etme Sistemi"

Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan, Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretmenlere yönelik performans sistemine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Performans konusunun tartışılmadan önce , MEB'deki güven probleminin ele alınması gerektiğini dile getiren Geylan, bu sorunu çözmenin tek yolu liyakat ve kabiliyete dayalı yönetici atama sistemi olacağını belirtti.

Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan, "MEB performans değerlendirme konusunda ısrarcı gibi görünüyor. Aslında negatif yönü olmayan pozitif performans tartışılabilir; ancak MEB’in anlamamakta ısrar ettiği bir sıkıntı var, o da yöneticilere yönelik GÜVEN EKSİKLİĞİDİR. Ehil olmayan insanların tarafgir olacakları endişesidir. Şunu demek istiyoruz; performans konusunu tartışmadan önce MEB'de yaşanan ve öğretmenlerin nerdeyse tamamının yaşadığı bu güven problemi halledilmelidir. Güven problemini halletmenin tek yolu, liyakat ve kabiliyete dayalı objektif bir yönetici atama sistemi ihdas edilmesidir. Gelin bu güvensizlik ortamını hep birlikte aşalım. Herkesi kucaklayacak, korkuları yok edecek sağlam bir sistemi hayata geçirelim.

MEB'in bir İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ oluşturması gerekiyor sanırım! Belki de şuna karar vermemiz gerekiyor; önceliğimiz performans değerlendirmesi mi, yoksa öğretmenimizin performansını artıracak tedbirleri almak mıdır? Öğretmen açığı, sözleşmeli/mülakatlı atama, eş durumu mağduriyetleri, alan değişikliği, mobbing, yandaş yönetici atamaları, hizmet içi eğitim yetersizliği vb. sorunlarına el atmadan hangi yüzle öğretmenin performansını değerlendireceğiz? Tüm bu tedbirler alınmadan yapılacak bir performans sistemi, emin olun, MOTİVASYONU TAMAMEN YOK ETME SİSTEMİ OLACAKTIR.

Türk Eğitim Sen, her daim eğitim çalışanlarının yanında olacaktır. Performans pilot uygulamasında öğrenci değerlendirmesi diye yaşadığımız skandalları ne çabuk unuttuk. MEB yaşanan bu tecrübelerden hareketle veli, öğrenci vb. değerlendiricileri ve tabii ki ayrıca öğretmene 4 yılda bir yeterlilik sınavını da dayatmamalıdır. Önce ortak akılla tartışalım, mutabakat oluşturalım. Eğitim hayatımız ve eğitim çalışanları için bir şeyi de hep birlikte yapabilmenin mutluluğunu yaşayalım. Dinle, tartış, mutabık kal ve uygula. Bunun dışındaki istikametler çıkmaz yoldur." dedi.

KAYNAK (https://www.turkegitimsen.org.tr/icerik_goster.php?Id=12212)

KPSSCAFE - ANKARA

Son Güncelleme: 27.02.2018 11:49
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.