Kamu Başdenetçisine En Çok Şikayet 'MEB, YÖK, Belediyeler ve SGK' ile İlgili

Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, kurum bazında değerlendirme yapıldığında vatandaşların en çok YÖK ve Milli Eğitim Bakanlığı ile ilgili şikayetlerini Ombudsman'a bildirdiğini söyledi.

Kamu Başdenetçisine En Çok Şikayet 'MEB, YÖK, Belediyeler ve SGK' ile İlgili

Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, kurum bazında değerlendirme yapıldığında vatandaşların en çok YÖK ve Milli Eğitim Bakanlığı ile ilgili şikayetlerini Ombudsman'a bildirdiğini söyledi.

06 Şubat 2018 Salı 18:47
Kamu Başdenetçisine En Çok Şikayet 'MEB, YÖK, Belediyeler ve SGK' ile İlgili

Kamu Başdenetçisine En Çok Şikayet 'MEB, YÖK, Belediyeler ve SGK' ile İlgili

Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, kurum bazında değerlendirme yapıldığında vatandaşların en çok YÖK ve Milli Eğitim Bakanlığı ile ilgili şikayetlerini Ombudsman'a bildirdiğini söyledi.  

'Ombudsman Halkla Buluşuyor' programları çerçevesinde Kayseri'ye giden Malkoç, ilk olarak Kayseri Valiliğini ziyaret etti. Kayseri Valisi Süleyman Kamçı, Kamu Başdenetçisini valilik girişinde karşıladı.

Kamu Başdenetçileri Yahya Akman, Saadettin Kalkan ve Hüseyin Yürük'ün eşlik ettiği Şeref Malkıç, ilk olarak Valiliğin Şeref Defterini imzaladı ve burada basın mensuplarına açıklamalarda bulundu.

Malkoç, Kamu Başdenetçiliğiyle ilgili, "Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de kamu hizmetlerinin kalitesinin arttırılması vatandaşlar idare arasındaki ilişkilerde iyi yönetim ilkelerinin yerleşmesi, bunun yanısıra denetim yoluyla şeffaflığın kamuda sağlanması ve bunlar kadar önemli olan vatandaşın hak arama kültürünün yaygınlaştırılması amacıyla kurulmuştur. Özellikle Avrupa'daki tanımlaması halkın avukatı şeklindedir. Bizler vatandaşla idare arasındaki ilişkilerde halkın avukatlığını yapıyoruz. Vatandaşlarımız aldığı kamu hizmetlerinden eğer memnuniyetsizliği varsa daha iyisini istiyorsak bu dilek, temenni ve şikayet olarak kamu denetçiliğine intikal ettirebiliyor. Güzel bir kurum. Tabi yeni olduğu çok tanınmıyor. Bizde illeri dolaşıyoruz. Basın ile ilişkilerimizi sıklaştırarak, kurumu tanıtmaya çalışıyoruz" şeklinde konuştu.

Kurumlarla ilgili Kamu Başdenetçiliğine gelen şikayetlerle ilgili de konuşan Malkoç, en çok şikayetin YÖK ve Milli Eğitim Bakanlığı'na ilişkin geldiğini söyledi. Şeref Malkoç, "Kamu personeli bizi daha iyi tanıyor. Müracaatların yüzde 30 civarında kamu personelinden geliyor. Bunu eğitim takip ediyor. Üçüncü sırada ise yerel yönetimler ve SGK geliyor. Kurum bazında değerlendirdiğimizde ise, en fazla şikayet YÖK ve Milli Eğitim'den geliyor. İkinci sırada yerel yönetimler, üçüncü sırada ise SGK gelmektedir" dedi.

KPSSCAFE-  ANKARA

Son Güncelleme: 06.02.2018 19:38
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.