Ekonomi Devi Japonya Ticaretine Ortak Oluyoruz

Türk iş adamları, ekonominin devi Japonya ticaretinden pay alabilmek için emek veriyor. Japonya ticaretinden pay alabilmek, ekonomik kalkınma açısında büyük önem arz ediyor.

banner396

Ekonomi Devi Japonya Ticaretine Ortak Oluyoruz

Türk iş adamları, ekonominin devi Japonya ticaretinden pay alabilmek için emek veriyor. Japonya ticaretinden pay alabilmek, ekonomik kalkınma açısında büyük önem arz ediyor.

08 Mart 2015 Pazar 17:52
123 Okunma
Ekonomi Devi Japonya Ticaretine Ortak Oluyoruz

Bakalım Japonya ekonomisinden ne derece yararlanabileceğiz.

 Türk şekerleme çikolata ve bisküvi ürünlerinin tanıtımını yapmak ve ihracatını geliştirmek amacıyla Kurulan Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu (ŞTG) çalışmalarına sürat ile devam ediyor.  Bu faaliyetler çerçevesinde ŞTG,  03-06 Mart 2015 tarihleri arasında Japonya'nın Tokyo kentinde yapılan ‘Foodex Japan 2015 Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı’nda Türk şekerleme ürünleriyle şov yaptı. Dünyanın pek çok fazla değişik ülkesinden gelen ziyaretçiler Türk şekerli ürünlerine yoğun ilgi gösterdi, lokum, şekerleme, çikolata ve Türk kahvesi gibi ürünleri tatma fırsatı buldular.

Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu Başkanı Hidayet Kadiroğlu, Türk Şekerleme ürünlerini tanıtım için 2015 senesinde Delightland teması ile yola çıktıklarını ortaya koyarak , “Dubai ve Almanya’dan akabinde Tokyo 3. Durağımız oldu, 2023’te 10 milyar dolar ihracata ulaşmak için 37 ülkeye daha giderek , Türkiye’nin ‘Lezzet Ülkesi’ olduğunu anlatmaya çalışacağız” diye belirtti. Türkiye’nin bolluk üçgeni diye adlandırılan coğrafyada yer almakta olduğunu söyleyen Kadiroğlu, “Türkiye’yi lezzet diyarı olarak tanıtıyoruz. Geçmişimiz çok fazla eskiye dayanıyor. Bu yüzden bir hikayemiz var, bizde ŞTG olarak bu hikayeyi ön planda tutarak çalışmalarımıza devam ediyoruz. Uzakdoğu pek çok fazla fırsatı bir arada sunuyor. Yalnızca Japonya senelik 60 milyar doların üzerinde gıda ithalatı yapmakda . Uzakdoğuluların günlük hayatta çikolata ve tatlı tüketimleri çok fazla az. Otantik tatları seviyorlar. Otantik tadımız lokumumuzu öne çıkardık, 5 bin ziyaretçiye Türk kahvesi ve lokum ikram ederek beğenilerini kazandık. Türk ürünlerine çok büyük ilgileri var. Ancak sizden mal almak için bir şartları var, o da kalite. İhracat yapabilmek için çeşitli kalite standartlarına uygun, yenilikçi ve ileri teknolojili ürünler lazım geliyor . Geçmiş senelerde ülkemizde Uzakdoğu’ya hizmet verebilecek sınırlı sayıda firma vardı. Sektörümüzde çok fazla ciddi yatırımlar oldu, artık tüm firmalar lazım gelen kalite kriterlerine sahip” diye açıkladı.
ÇEVRE ÜLKELER YÜZDE 40 DEVELÜASYON YAŞADI
Çevre ülkelerdeki olumsuzlukları Uzakdoğu pazarı ile aşacaklarını söyleyen Kadiroğlu, “Türkiye çevresindeki ülkeler % 40’a yakın develüasyon yaşadı. İhracatımız ciddi oranda fena düştü . Bizde orda daralan pazarı Uzakdoğu da telafi etmeyi düşünüyoruz. Geçen sene Güney Kore ile imzaladığımız Serbest Ticaret anlaşmasından akabinde Türk ürünlerine ilgi arttı. Ziyaretlerde bulunup yeni iş bağlantıları kurmaya çalışacağız. Üyelerimizi çok büyük ithalatçılarla buluşturacağız. Büyük alım heyetleri ve çok büyük ithalatçılar getirip firmalarımızla birebir buluşturacağız” diye belirtti . İstanbul Hububat Bakliyat ve Yağlı Tohumlar İhracatçılar Birliği Başkanı Zekeriya Mete ise, “Japonya, ihracat pazarlarımız açısından önemli bir  memleket Ürünlerimizin dünya pazarındaki rekabetini artırmak için bu gibi fuarlar çok fazla önemli Burada yer almak hem ürünlerimiz hem de Türkiye’nin tanıtımı için de çok fazla önemli” diye açıkladı .
5 BİN FİNCAN TÜRK KAHVESİ 
Almanya’da yapılan ISM 2015 fuarında 7 bin fincan, Gulfood fuarında ise 3 bin fincan Türk kahvesi ikram ettiklerini dile getiren Kadiroğlu, “Uzakdoğulular otantik tatları seviyorlar burada 5 bin fincanın üzerinde kahve ve lokum ikram ettik” diye belirtti . 
Hedef 60 milyar dolarlık Japon pazarı
Kaynak: hurriyet
>>2016 KPSS'YE GİRECEK ORTAÖĞRETİM ADAYLARI DİKKAT!!!

Son Güncelleme: 08.03.2015 17:55
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner389

banner394